مقاله

تابلو دیواری مدل کلاسیک 

تابلو دیواری مدل کلاسیک

افرادی که تابلو را به عنوان یکی از لوازم دکوراتیو خریداری می کنند، بیشتر در جست و جوی تابلویی زیبا، با طرح و نقش خاص هستند که در طولانی مدت هم چنان مد باشد و قدیمی نشود. تابلو دیواری مدل کلاسیک همان چیزی است که خواهانش هستند. در کل وسایل دکوراتیو چندان ارزان قیمت نمی باشند، به همین دلیل بیشتر افراد خواهان این هستند که یک بار هزینه کنند و سال های زیاد از آن بهره مند شوند.

تابلو دیواری مدل کلاسیک به دلیل ماهیت خاصی که دارند، کاملا این انتظارات را برآورده خواهند کرد. چرا که در بازه ی زمانی طولانی شاید چند دهه هم چنان عامه پسند می باشند و عبارت از مد افتاده و قدیمی را بر دوش نخواهند کشید. این مبحث در خصوص تابلو دیواری مدل کلاسیک می باشد. اگر شما نیز علاقمند به سبک های کلاسیک و جذاب می باشید، این مقاله به دردتان می خورد.

منظور از تابلو دیواری مدل کلاسیک چیست؟

تابلو دیواری را که همه می شناسند، هر نقشی که که بتوان آن را بر روی دیوار نصب کرد و از آن لذت برد تابلو دیواری نامیده می شود. اما نکته اینجاست که دقیقا به چه تابلو هایی کلاسیک گفته می شود. یک سری از نقش ها و طرح ها تحت عنوان تابلو کلاسیک جا افتاده اند، این نقش ها در هر قالب و فرمی که باشد،کلاسیک است. مثل عکس، تابلو فرش و یا معرق کاری و …، فرقی نمی کند.

نقش لیلی و مجنون، یک صحنه ی تئاتر در قون وسطی، آیاتی از قرآن کریم مثل و ان یکاد و آیه الکرسی همگی این نقوش سال های زیادی است که به عنوان تابلو مورد استفاده قرار گرفته اند و هم چنان جذاب و زیبا هستند. به این نوع از تابلو ها، تابلو دیواری مدل کلاسیک گفته می شود. البته این روز ها هر چیزی در حال به روز رسانی و آپدیت می باشد. برای جذاب تر کردن و ایجاد تفاوت تابلو دیواری مدل کلاسیک در گذشته و امروز، تغییراتی در تابلو های کلاسیک ایجاد شده است.

فریم و قاب تابلو، نحوه ی قرار گیری تابلو ها در کنار هم دیگر، کاغذ و یا پارچه ای که برای تابلو مورد استفاده قرار می گیرد، همگی دستخوش تغییر شده اند. به عنوان مثال یک آیهقرآن به چند قسمت تقسیم می شود، و این قسمت ها در یک بوم جداگانه قرار خواهد گرفت. از در کنار هم چیدن این تابلو ها، آیه کاملا خواهد شد و جذابیت آن در اثر چنین تلفیقی بیشتر می شود. این ترفند در مورد نقوش دیگری مثل پرتره و یا منظره ی تاختن اسب ها نیر اتفاق می افتد.

از تابلو دیواری مدل کلاسیک در کجا استفاده می شود؟

تابلو دیواری مدل کلاسیک را می توان برای همه ی مکان ها استفاده کرد. خانه، محیط کاری، ادارات و دانشگاه ها، همگی از این تابلو ها بهره مند می شوند. دامنه ی محدودی در رابطه با نصب این تابلو وجود دارد. این موضوع باعث شده تا کاربرد تابلو دیواری مدل کلاسیک افزایش یابد وو در تمامی مکان ها بتوان از این نوع تابلو استفاده کرد.

سعی کنید در انتخاب این تابلو به رنگ تابلو و دکوراسیون داخلی توجه کنید. نصب تابلو بر روی دیوار می تواند جذابیت بیشتری ایجاد کند و محیط از یک رنگی و یکپارچگی زننده خلاص شود. هیچ وقت در پی آن نباشد تا رنگ تابلو را مطابق دکوراسیون داخلی انتخاب کنید. چرا که این امر نه تنها فضای خانه را زیبا تر نمی کند، بلکه باعث شده تا این بکنواختی خسته کننده و آزار دهنده باشد.

یک نکته ی دیگر در انتخاب تابلو مکانی است که در خانه قرار است تابلو نصب شود. بعضی از افراد تابلو ها را در تمامی دیوار ها نصب می کنند، که اصلا جالب نیست، خانه را به یک نمایشگاه تابلو تبدیل نکنید.  بهتر است یک دیوار را به تابلو اختصاص دهید و بر روی آن چند تابلو با سایز های مختلف را قرار دهید.

و در آخر

تابلو دیواری مدل کلاسیک یکی از دکوراتیو های زیبا و دوست داشتنی است که سال های سال همراه خانه ی شما باقی خواهد ماند. بی آن که جذابیت آن کاسته شود. مجموعه ی آرام ست در زمینه ی عرضه ی انواع تابلو فعالیت می کند و راهنمایی های لازم در خصوص انتخاب تابلو را در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای