لوستر, مقاله

انواع تابلو دکوراتیو

تابلو دکوراتیو

وقتی هنر با گوشت و پوستتان عجین شده باشد، در هر چیزی به جست و جو آن می پردازید. تابلو دکوراتیو که اثر یک  هنرمند را بر جای گذاشته ، بسیار مورد پسند بوده است. این تابلو دکوراتیو جدا از آن که یک وسیله ی تزیننی برای زینت بخشیدن به دکوراسیون داخلی می باشند، توجه شما به هنر را نمود می کند. فضای و دکوراسیون هایی که دارای انواع تابلو دکوراتیو هستند، جذابیتی بیش از سایر خانه ها دارند و فضای پر انرژی محیط خانه را احاطه خواهد کرد. در ادامه ی این مبحث انواع تابلو دکوراتیو را معرفی خواهیم کرد. افتخار همراهیتان برایمان بسیار ستودنی خواهد بود.

تعریف تابلو دکوراتیو

تابلو نقش و تصاویری است که قاب گرفته شده و زینت بخش خانه و فضای داخلی آن می باشد. تابلو ها از بعد های مختلف به چند دسته تقسیم می شوند. به همین سبب انواع تابلو دکوراتیو را در بازار مشاهده خواهید کرد. تابلو دکوراتیو از نظر ساختار اصلی به دو قسمت تقلبی ( فیک) و اصل تقسیم می شوند. تابلو های فیک تصاویری از یک هنرمند می باشند. اما تابلو اصل دقیقا اثر فرد بوده و ارزش بیشتری دارد. با این وجود هر دو این تابلو ها زیبایی های خاص خود را دارند.

تابلو می تواند آیه ای از قرآن، نقش گله های اسب در حال تاختن، صحنه ای جذاب از برگ ریزان پاییزی و یا برف زمستانی باشد. تابلو ها هم می توانند عکس واقعی از طبیعت باشند و هم اثر هنری، تابلو فرش های دکوراتیو زیادی امروز در بازار وجود دارند که آن ها نیز جزو دکوراتیو های خاص و شیک قرار می گیرند. به عبارت بهتر هر نقشی که بتوان آن را قاب گرفت و برای تززین بر روی دیوار خانه نصب کرد، تابلو دکوراتیو نامیده می شود.

 

نمونه های مختلف تابلو دکوراتیو

تابلو های دکوراتیو اگر نقاشی و یا یک تصویر باشند، بر اساس سبکی که نقاش داشته، به چند دسته تقسیم می شود. با توجه به این امر یک سری از تابلو ها بر روی بوم نقاشی، بعضی ها پارچه و کاغذ کشیده شده اند. انواع تابلو دکوراتیو را به واسطه ی سبک های متعدد نقاشی داریم. هنر های بسیاری به جز نقاشی در سرزمین ما، ایران، وجود داشته که لایق ستایش است. تابلو های معرق کاری، منبت و هنر های این چنینی که بر روی چوب و یا صفحه ی فلزی نقش های زیادی را بر جای گذاشته اند، جزو تابلو های آنتیک و خاص بوده که برای دکوراسیون داخلی حکم ورق آس را دارد و می تواند دکوراسیون را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد.

تابلو فرش نیز یکی از انواع تابلو دکوراتیو بوده که در دو نوع دستی و ماشین بافت وجود دارد. تابلو دکوراتیو از نوع تابلو فرش دارای طرح ها و نقش های خاصی است که زینت بخش هر خانه ای است. تابلو دکوراتیو گستردگی زیادی دارد، هنر های زیادی مثل رزین در دنیای امروز متولد می شوند که برای قرار گیری بر روی دیوار کاملا مناسب و زیبا هستند.

قابی که برای تابلو در نظر گرفته می شود، نیز بسیار با اهمیت است. گاهی زیبایی قاب تابلو از نقش تابلو زیبا تر بوده و توجه زیادی را به خود جلب می کند. قاب های فلزی، چوبی و پلاستیکی وجود دارند. هنر های اصیلی چون معرق کاری، خاتم کاری، منبت کاری و … بر روی قاب تابلو پیاده شده و جذابیت شگفت آوری را به تابلو می بخشندو بر اساس نوع قاب  هنری که در ساخت آن بکار رفته شده است، شاهد انواع تابلو دکوراتیو می باشیم.

 

خرید انواع تابلو دکوراتیو

تابلو های دکوراتیو در بازار بسیار ارائه شده اند، اما همگی آن ها اصل و با کیفیت نیستند.  مجموعه ی  آرام ست انواع تابلو دکوراتیو را با قاب های متنوع در اختیار مراجعه کنندگان قرار می دهد. اگر به دنبال خرید تابلو دکوراتیو خاص، جذاب و سرشار از هنری هستید، توصیه می کنم به مجموعه ی آرام ست مراجعه کرده و از خدمات و محصولات درجه یک ایشان بهره مند شوید.

کلام پایانی

انواع تابلو دکوراتیو زیبایی و گیرایی خاصی را به منزل و یا محیط کاری  شما خواهند بخشید. تابلو دکوراتیو تداعی کننده ی هنر، زیبایی و ذوق هنری زیادی است. دکوراسیون داخلی تان را می توانید با نصب یکی از انواع تابلو دکوراتیو از این رو به آن رو کنید. مخصوصا اگر ساخته ی دست یک هنرمند بوده و روح هنر را به درون آن تزریق کرده باشد.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای