لوستر, مقاله

اهمیت نورپردازی در طراحی داخلی منزل

اهمیت نورپردازی در طراحی داخلی منزل-aramset.com

مهم ترین عامل در زیبا سازی دکوراسیون های داخلی، نورپردازی می باشد. نورپردازی درست و به جا در ساختمان، سبب شده زیبایی دکوراسیون بیشتر شود. بنابراین بایستی در تمام ساختمان ها نورپردازی صورت گیرد؛ تا جلوه ساختمان لطیف و آرامش بخش باشد.با این که نورپردازی ساختمان، قابل لمس نیست؛ اما مهم ترین اصل در طراحی دکوراسیون می باشد، که نبودنش در ساختمان کاملا حس می شود. نورپردازی در ساختمان ها توسط نور های طبیعی و مصنوعی انجام می گیرد؛ لذا بایستی زیبایی محیط در تمام ساعات شبانه روز حفظ شود.ما در این مقاله به صورت مفصل در رابطه با اهمیت نورپردازی در طراحی داخلی منزل توضیح داده ایم. اگر تمایل دارید، در این باره اطلاعات موثقی به دست بیاورید؛ با ما همراه شوید.

نقش نورپردازی در دکوراسیون داخلی

تمامی ساختمان ها از نظر موقعیت مکانی در جایگاه مناسبی قرار ندارند؛ به همین دلیل فضای داخلی ساختمان ها در اثر کمبود نور خورشید، گرفته و اعصاب خردکن است. شاید در گذشته جلوه داخلی برخی از ساختمان ها تاریک و خوفناک بود، اما امروزه با پیشرفت در علم و تکنولوژی ساختمان ها تغییرات بسیاری پیدا کرده اند.

طراحی دکوراسیون داخلی همانند یک جادو حقیقی باعث زیبا تر شدن فضا داخلی ساختمان ها شده است. طراحی داخلی از قواعد و اصول مختلفی پیروی می کند. به همین خاطر طراحی های داخلی به دو روش تخصصی و معمولی انجام می گیرد.

طراحی هایی که بر پایه اصول و قواعد انجام می شود، به محیط داخلی ساختمان، جلایی بی نظیر اعطاء می کند. اصلی ترین معیاری که در دکوراسیون های داخلی تخصصی رعایت شده، نورپردازی می باشد.

نورپردازی در زیبایی دکوراسیون داخلی نقش بسیاری دارد. اگر نور های طبیعی یا مصنوعی ای که در ساختمان موجود است؛ در موقعیت درستی قرار نداشته باشند، مسلما به جای زیبا بودن، آزار دهنده هستند.

ابزار آلات طراحی دکوراسیون همانند مهره های شطرنج و فضا ساختمان مانند تخته شطرنج است. اگر هر کدام از مهره های شطرنج در مسیری اشتباه قرار گیرند؛ باخت فرد حتمی است. نورپردازی در طراحی دکوراسیون نیز از چنین رابطه ای تبعیت می کند.

نورپردازی مهم ترین مهره در طراحی دکوراسیون می باشد؛ لذا به ساختار طراحی زیبایی می بخشد. بنابراین باید به بهترین شکل ممکن در طراحی طراحی داخلی منزل اجرا شود.

نقش نورپردازی در دکوراسیون داخلی-aramset.comملاک های مهم در نورپردازی ساختمان

در نورپردازی ساختمان ها معیار های مختلفی تاثیر دارد. یکی از ملاک های مهم و تاثیر گذار در نورپردازی ساختمان ها، نوع سیستم های نوری موجود در دکوراسیون می باشد. از آن جایی که ولتاژ و ساختار ابزار آلات نوری متفاوت است؛ شما باید تجهیزاتی را انتخاب کنید، که با سبک دکوراسیون ساختمان تان همخوانی داشته باشد.

در تمام قسمت های ساختمان، تجهیزات نوری کاربرد دارند؛ لذا سبب برجسته شدن بافت دکوراسیون می شوند. البته زمانی نورپردازی به زیبایی دکوراسیون می افزاید؛ که در جایگاه درستی استفاده شده باشد.

معیار دیگری که بر نورپردازی طراحی داخلی منزل تاثیر دارد؛ مساحت ساختمان می باشد. نمی توان از یک نوع سیستم نوری در تمام قسمت های ساختمان استفاده کرد؛ لذا ترکیب خوبی ایجاد نمی کند. ساختمان ها تشکیل شده از آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب، راهرو، راه پله و… می باشد. هر کدام از این قسمت ها، در ساختمان مساحتی را به خود اختصاص داده است.

نورپردازی هر بخش از ساختمان شگفتی هایی مختص به خود دارد؛ چرا که از ابزار آلات مجزایی تشکیل شده اند. به همین دلیل نمی توان از یک نوع نورپردازی در تمام قسمت های ساختمان استفاده کرد.

به طور مثال در راهرو های طولانی، از سیستم های نوری استوانه ای شکل به صورت پیوسته استفاده می شود؛ تا نوری یکسان در سراسر محیط ساطع شود. این نوع از نورپردازی ها را نمی توان به هیچ وجه در اتاق نشیمن اجرا کرد؛ لذا ابزار آلات مختلفی در اتاق نشیمن وجود دارد، که باعث مسدود شدن مسیر نور می شوند.

اتاق های نشیمن، بایستی حتما از سیستم نوری درخشانی برخوردار باشد؛ لذا افراد بیشترین زمان اوقات فراغت شان را در این اتاق می گذرانند.

 

ملاک های مهم در نورپردازی ساختمان-aramset.comآیا وجود نورپردازی در طراحی های داخلی الزامی است؟

نورپردازی همانطور که از نامش نیز مشخص است؛ همانند یک نور به طراحی های داخلی روشنایی می بخشند و باعث می شود؛ تاریکی های خوفناک به مظهر زیبایی ها تبدیل شوند.

درست است، شاید نورپردازی نتواند تمام تاریکی های محیط را در بر بگیرد؛ اما به تاریکی های جزئی نیز زیبایی می بخشد و سبب می شود، افراد از قرار گرفتن در این محیط ها لذت ببرند.

وجود نورپردازی در دکوراسیون داخلی منازل الزامی و ضروری است؛ لذا تنها با وجود نور برخی از طراحی ها زیبا و دلنشین هستند.

آیا وجود نورپردازی در طراحی های داخلی الزامی است؟-aramset.com

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای