لوستر

تفاوت دکوراسیون مدرن و کلاسیک

تفاوت دکوراسیون مدرن و کلاسیک-وب سایت آرام ست

هرگاه که سخن از سبک دکوراسیون می شود همیشه تفاوت ها و مقایسه ی دو سبک مدرن و کلاسیک از اولین نکاتی هستند که به باید به آن ها توجه کرد. تفاوت دکوراسیون مدرن و کلاسیک می توانند نقش مهمی بر نحوه ی چیدمان وسایل نورپردازی و به طور کلی سبک و طراحی خانه هایتان داشته باشند. در این مقاله قرار است در رابطه با تفاوت های مهم این سبک ها، نحوه ی استفاده از این تفاوت ها و جزئیاتی از این دست بپردازیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا بتوانید بهترین دکوراسیون و دیزاین را برای خانه های خود با هر اندازه و سبکی که هستند ایجاد کنید.

دکوراسیون منزل با سبک مدرن

اگر خانه ی کوچکی دارید که حالت مینیمالیستی (بسیار ساده و کوچک) دارد بهتر است آن را با دکوراسیون مدرن طراحی کنید. برای خانه های کوچک و ساده سبک مدرن بهترین سبک دکوراسیون است به طوری که هرچه از تجمل گرایی دوری کنید دیزاین و طراحی منزل تان زیبا تر خواهد شد. سبک مدرن حتی در لغت هم به معنای ساده، شیک و بدون تجملات اضافی است. در کوراسیون مدرن هرچه خانه هایتان ساده تر باشند زیبایی و جذابیت آن ها دوچندان می شود. این مساله در انتخاب وسایل منزل تان نیز به همین ترتیب است. برای مثال اگر بخواهید وسایل خانه ی هود را انتخاب کنید باید این وسایل به گونه ای باشند که طرح، رنگ و دکوراسیون آن ها با بافت و سبک خانه تان هماهنگی داشته باشد.

علت پرطرفدار بودن سبک مدرن چیست؟

تفاوت دکوراسیون مدرن و کلاسیک-وب سایت آرام ست

بدین ترتیب به راحتی می توانید به سبک مدرن و ایده آل خود دستیابی برسید. امروزه به علت افزایش هزینه های خرید و مشکلات اقتصادی این سبک دکوراسیون خیلی باب شده و عده ی زیادی مایل هستند که از آن استفاده کنند. چرا که هم ساده و شیک است و هم در کاهش هزینه هایتان بسیار موثر می باشد.

سبک مدرن چه ویژگی هایی دارد؟

  •     این سبک بسیار ساده است.
  •     برای خانه های کوچک و نقلی فوق العاده مناسب می باشد.
  •     تجملات، جزئیات اضافی و زرق و برق بی مورد اصلا در این نوع سبک کاربرد ندارد.
  •     معمولا مدل مبلمانی که برای این سبک مورد استفاده است مبلمان با پارچه های تمام چرم، ساده و بدون نقش و نگار و جزئیات مختلف است.
  •     از رنگ های طبیعی گوناگون متناسب با طرح و رنگ خانه و سایه روشن های مختلف می توانید استفاده کنید.

 

دکوراسیون سبک کلاسیک

سبک کلاسیک یا سبک سنتی از جمله قدیمی ترین سبک های دکوراسیون و طراحی منازل است. این طرح به علت قدمت و پیشینه ی تاریخی که دارد به مادر طراحی های منزل معروف است. پیشینه ی این سبک به یونان باستان برمی گردد. در فرانسه به سبک کلاسیک لولایی گفته می شود. این در حالی است که این سبک در انگلستان به طراحی و دکوراسیون ویکتورین معروف است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که در سبک کلاسیک برعکس سبک مدرن تجمل گرایی و جزئیات مختلف حرف اول را می زند.

در سبک کلاسیک چه عواملی نسبت به بقیه در اولویت هستند؟

در این سبک انسان نقش اساسی داشته و گل و گیاه از اهمیت کمتری برخوردار هستند.

اگر برایتان هزینه های گزاف آنقدر مهم نیست و می خواهید برای دکوراسیون خانه ی خود هزینه ی بیشتری کنید. یا اگر طراحی داخلی و دکوراسیون خانه برایتان حرف اول را می زند پیشنهاد می کنیم که از این نوع طراحی و دکوراسیون استفاده کنید. مسلما این نوع سبک می تواند پاسخگوی نیاز و سلیقه ی شما باشد. البته توجه داشته باشید که سبک کلاسیک برای خانه هایی با متراژ بالای 80 متر بیشتر مناسب هستند و برای خانه های کوچکتر توصیه نمی شود. (همانطور که بخش قبلی توضیح داده شد، برای خانه های ساده و کوچک دکوراسیون مدرن حرف اول را می زند.)

در سبک کلاسیک چه عواملی نسبت به بقیه در اولویت هستند؟-وب سایت آرام ست

ویژگی های سبک کلاسیک چیست؟

  •     برای خانه های بزرگ و تجملاتی بهترین گزینه هستند.
  •     خانه ها در این سبک فوق العاده شلوغ و تجملاتی هستند به طوری که استفاده از وسایل مختلف، گران قیمت و پر زرق و برق برایشان حرف اول را می زند.
  •     وسایل این مدل خانه ها معمولا ناب و لوکس اند.
  •     مبل های طرح کلاسیک معمولا با پارچه های گل دار با طرح های شلوغ، پر از جزئیات مختلف طراحی شده اند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای