لوستر

تفاوت لوستر کلاسیک و مدرن

تفاوت لوستر کلاسیک و مدرن-وب سایت آرام ست

دنیای لوسترها بسیار متنوع است و با توجه به پیشرفت فناوری لوستر های زیبایی برای سلیقه های مختلف ساخته شده است. در انتخاب لوستر مهم ترین مسئله توجه به دکوراسیون منزل است، زیرا اگر به این تفاوت ها توجه نشود زیبایی لوستر دیگر به چشم نمی آید و ممکن است این موضوع دکوراسیون منزل را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد. پس دانستن تفاوت بین انواع لوستر ها با هم بسیار مهم است.در ادامه به تفاوت دو سبک لوستر مدرن و کلاسیک می پردازیم پس با ما همراه باشید

تفاوت سبک مدرن و کلاسیک

سبک کلاسیک همان طور که از اسم آن پیداست سبکی سنتی گرایانه و اصیل است. اکثر خانه های اشرافی و کاخ ها به سبک کلاسیک ساخته می شدند و در دکوراسیون آن ها نیز از رنگ های بژ و قهوه ای و سبز و عنابی که مختص این سبک است استفاده می شد. سبک کلاسیک از اصول معماری روم باستان و ایتالیا سرچشمه گرفته است.

این سبک  معمولا با تقارن و چیدمان منظم و فاصله گزاری مناسب اجزا بر مبنای اصول ریاضیات همراه بوده است. تمام اجزای  داخلی یک معماری کلاسیک دارای حکاکی و نقوش بسیار زیبا است که در نوع خود بی نظیر است. این سبک به خاطر طراحی و نوع خاص خود هنوز طرفداران زیادی دارد و از بین نرفته است.

تفاوت سبک مدرن و کلاسیک-وب سایت آرام ست

سبک مدرن

تاریخچه سبک مدرن به میانه قرن بیستم و اواسط دهه 1940 می رسد.  نقطه شروع این سبک در آمریکا بود و سپس گسترش پیدا کرد و در رقابت با سبک کلاسیک قرار گرفت.

سبک مدرن بیشتر به  کارگیری  طرح های سبک و کم حجم تاکید دارد و علاوه بر شیک بودن حس آرامش را نیز القاء می کند. اصول سبک مدرن بر طرح های یک پارچه و خطوط ساده و بی آلایش است. در این سبک استفاده از وسایل پر زرق و برق نقشی ندارد و اصل سادگی باید در آن رعایت شود.

تفاوت لوستر کلاسیک و مدرن

یکی از نکاتی که در دکوراسیون خانه مورد توجه قرار می گیرد نور پردازی آن است. نوع نوری که برای هر کدام از محیط ها استفاده می شود باید به گونه ای باشد که علاوه بر زیبایی، روشنایی مناسب به خود را نیز داشته باشد.

 

تفاوت لوستر کلاسیک و مدرن-وب سایت آرام ست

لوستر کلاسیک در چه محیط هایی استفاده می شود؟

لوستر های کلاسیک با طرح قدیمی که دارند فضایی نوستالوژیک و سنتی به محیط خانه می بخشند. این لوستر ها از تعداد زیادی کریستال و گاها چند طبقه ساخته می شوند.

این سبک لوسترها از جنس موادی چون برنج ،برنز، طلا، شیشه، استیل و با نقوش بسیار زیبا ساخته می‌شود و همانند یک اثر هنری در مرکز سقف خانه می درخشند و جسم هر بیننده ای را مسحور می کنند. در ساخت این نوع لوسترها از طراحی منظم و متقارن و باشکوهی استفاده می شود .

لوستر های کلاسیک به خاطر نور پردازی گسترده ای که دارند برای فضاهای کوچک و اتاق ها و همچنین خانه هایی به سبک مینیمال یا مدرن  جلوه ای بسیار ناهمگون دارند. همچنین در خانه هایی که طرح گچبری سقف آن ها ساده است استفاده از یک لوستر کلاسیک ممکن است نامناسب باشد.

 

لوستر مدرن در چه محیط هایی استفاده میشود

لوستر های مدرن سبکی بسیار ساده و شیک دارند و در دکوراسیون های ساده و مدرن کاربرد بیشتری دارند. در ساخت  این نوع لوستر از  طراحی بسیار ساده و مینیمال و شکل های هندسی و منحنی و چند ضلعی استفاده می‌شود. برخلاف لوسترهای کلاسیک فاقد آویز های متعدد و نقش های مختلف هستند.

لوستر های مدرن از چوب و استیل و کریستال ساخته می شوند و به راحتی  با فضای خانه های مدرن هماهنگ می شوند. بر خلاف  لوسترهای کلاسیک از آن ها می توان در محیط های کوچک و اتاق خواب و آشپزخانه نیز استفاده کرد. این لوستر ها در طرح های متنوعی ساخته می شوند و نور پردازی مناسبی  نیز دارند. در خانه هایی که سقف آن کوتاه است این نوع لوستر ها بسیار کاربردی هستند.

نتیجه گیری

نور پردازی جز مباحث زیبا شناسی است و تاثیر زیادی روی فضا خواهد گذاشت. لوستر های کلاسیک و مدرن نیز  اگر در محیط مخصوص  به کار روند زیبایی خارق العاده ی خود را به نمایش می گذارند. پس توجه به تفاوت ها در دکوراسیون بسیار مهم است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای