آباژور, مقاله

تمیز کردن آباژور

تمیز کردن آباژور

آباژور در اغلب طراحی های دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد؛ لذا در چندین برابر کردن زیبایی طراحی ها نقش به سزایی دارند. تمامی ابزار آلاتی که در چیدمان محیط ساختمان به کار رفته اند، به مرور زمان در اثر گرد و غبار و آلودگی های محیطی کثیف می شوند. بنابراین برای این که وسائل شما زیبایی خود را از دست ندهند؛ بایستی با نحوه شست و شوی آن ها آشنا باشید.

یکی از برترین نوع وسائل زینتی، آباژور می باشد. پاک سازی آباژور ها بسیار راحت و کم هزینه است. اگر دوست دارید، بر عمر و زیبایی این ابزار آلات بیافزایید؛ بایستی حتما با چگونگی پاک سازی آلودگی بر سطوح آن ها آشنا باشید.

در این مقاله به صورت مفصل درباره روش های تمیز کردن آباژور توضیح داده شده است؛ برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

تمیز کردن آباژور-وب سایت آرام ست

آباژور چیست؟

افراد برای زیبا تر شدن فضای ساختمان هایشان از سیستم های روشنایی متفاوتی بهره می گیرند؛ لذا هر کدام از ابزار ها نقشی در زیبا تر شدن دکوراسیون محیط دارند. آباژور تنها وسیله ای برای پردازش نور نیست؛ بلکه جزء ابزار آلات زینتی نیز می باشد.

یکی از ابزار آلات زینتی که در نور پردازی ساختمان ها تاثیر دارد؛ آباژور می باشد. آباژور ها در تنوع رنگ، شکل، ساختار، جنس و‌… تولید می شوند. به همین خاطر بسیار متنوع هستند. آباژور ها وسیله ای الکترونیکی می باشند؛ که بایستی همانند دیگر ابزار آلات روشنایی حتما به منبع انرژی متصل شوند.

از آباژور ها بیشتر در ساختمان های مسکونی استفاده می شود. آباژور از نظر ساختار به سه دسته آباژور رومیزی، ایستایی و پایه دار تقسیم بندی می شود. زیبا ترین آباژور ها، مدل های ایستایی و پایه دار می باشد؛ لذا با بهره گیری از تکنولوژی های بروز دنیا ساخته شده اند.

آباژور چیست؟-وب سایت آرام ست

نحوه تمیز کردن آباژور ها

هیچ گاه نمی توان با قاطعیت گفت: در ساختمان ها گرد و غبار وجود ندارد؛ مسلما در هر محیطی که هوا در جریان باشد، آلودگی های جوی نیز وجود دارد. بنابراین افراد بایستی حتما در طول هفته، چندین بار وسائل دکوری که در محیط ساختمان شان وجود دارد را تمیز کنند.

یکی از ابزار آلات زینتی که وجود کوچک ترین آلودگی نیز سبب زشت شدن آن می شود؛ آباژور است. آباژور، یکی از ابزار آلات روشنایی پز طرفدار می باشد. به همین دلیل، با روشن شدنش، تمامی آلودگی هایی که در سطح آباژور وجود دارد؛ نمایان می شود.

تجمع گرد و غبار و چربی بر سطح آباژور ها باعث شده پردازش نور در محیط پراکنده و ناخوشایند باشد. به همین دلیل، باید حتما تمیز شوند؛ تا خللی در دکوراسیون به وجود نیاورند. تمیز کردن آباژور ها راحت است، لذا از نظر ساختار بیرونی پیچیده نیستند.

برای پاک کردن آباژور ها باید اول کلاهک آباژور را از بدنه اصلی تجهیز جدا کرد. از آن جایی که کلاهک آباژور، بیشترین آلودگی ها را از محیط جذب می کند. شما بایستی بیشترین وقت تان را به تمیز کردن آن اختصاص دهید.

برای این که آلودگی ها کاملا از روی سطح آباژور حذف شود، بهتر است؛ از دستمال میکروفیبر کمک بگیرید. دستمال های میکروفیبر قابلیتی دارند، که می توانند به خوبی گرد و غبار را از لا به لای تجهیزات پاک کنند. به همین دلیل کوچک ترین لک یا آلودگی را از سطح آباژور پاک می کنند. شما می توانید، در مراکز بهداشتی این دستمال ها را خریداری کنید.

البته این نکته را در نظر داشته باشید، که بایستی دستمال ها را آرام و به آهستگی بر روی کلاهک آباژور بکشید، تا به بافت کلاهک ها آسیب وارد نشود.

بعد از این مرحله باید با پرز گیر مو ها و کرک هایی که بر کلاهک وجود دارد؛ را تمیز کنید. این مرحله  از شست و شو، در پاک سازی آباژور ها بسیار مهم است. بنابراین حتما با رعایت اصول و قواعد درست به  پاک سازی آباژور ها بپردازید.

این نکته را فراموش نکنید، هیچ گاه در مرحله اول دستمال را خیس نکنید؛ لذا باعث شده گرد و خاک به بافت کلاهک بچسبد و در نتیجه کار را برای شما سخت و مشکل کند.

نحوه تمیز کردن آباژور ها-وب سایت آرام ست

در تمیز کردن آباژور باید به چه معیار هایی توجه کنیم؟

معیار های مختلفی در پاک سازی آباژور تاثیر دارد. یکی از ملاک های مهم، جنس کلاهک آباژور است. جنس های آباژور از پلاستیک، پارچه و شیشه می باشد. شما بایستی با در نظر داشتن نوع کلاهک به تمیز کردن آن مشغول شوید، لذا نمی توان تمام آباژور ها را به یک روش پاک کرد.

نوع ماده شوینده نیز در پاک سازی آباژور بسیار مهم است. باید شوینده هایی را برای تمیز کردن آباژور انتخاب کنید؛ که سبب خورده شدن بافت آباژور نشود. به طور مثال اگر آباژور شما پارچه ای است؛ مسلما شوینده هایی که دارای جوهر نمک است؛ به بافت آن آسیب می زند و باعث می شود، تجهیز زیبایی خود را از دست بدهد.

در تمیز کردن آباژور باید به چه معیار هایی توجه کنیم؟-وب سایت آرام ست

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای