آباژور, مقاله

دکوراسیون و نورپردازی با آباژور

دکوراسیون و نورپردازی با آباژور-وب سایت آرام ست

طراحی دکوراسیون در دنیای امروز بسیار مهم و با اهمیت است. امروزه در صنعت طراحی دکوراسیون تحولات مهمی رخ داده است. هر کدام از این تحولات در زیبا تر شدن دکوراسیون ساختمان ها نقش به خصوصی ایفا می کنند.

بهترین روشی که امروزه در تمام مجموعه های طراحی دکوراسیون استفاده می شود، نور پردازی با آباژور است. آباژور ها یکی از برترین ابزار آلات روشنایی می باشند؛ لذا نقش زینتی نیز دارند. به همین دلیل در دو جنبه از دکوراسیون نقش دارند.

اگر تمایل دارید، در رابطه با خصوصیات آباژور و نقش آن ها در نورپردازی ساختمان ها اطلاعات موثقی به دست بیاورید؛ این مقاله را از دست ندهید، زیرا به صورت مفصل در این باره توضیح داده است.

دکوراسیون و نورپردازی با آباژور-وب سایت آرام ست

آباژور چیست؟

تولید سیستم های روشنایی برترین موفقیت بشر در طول هزاران سال است.  صنعت تولید سیستم های روشنایی بروز ترین صنعت کشور است؛ لذا پیشرفته ترین محصولات در این صنعت تولید می شود، تا در مصرف انرژی برق صرفه جویی شود.

سیستم های روشنایی در ساختمان ها، مهم ترین نقش را ایفا می کنند. به همین خاطر تنوع ابزار آلات نوری که در ساختمان ها استفاده می شود؛ بسیار است. مهم ترین تجهیز نوری که امروزه بیشترین کاربرد را در طراحی ها اجرا می کند؛ آباژور است.

طرح اصلی آباژور از قارچ گرفته شده است. مهندسان با الگو برداری از این گیاه توانسته اند؛ برترین آباژور ها را تولید کنند. آباژور ها علاوه بر روشنایی بالایی که دارند؛ زیبا نیز هستند. به همین دلیل امروزه در حرفه های مختلفی هم چون طراحی دکوراسیون از آن بهره برداری می شود.

قدرت بالای آباژور در پردازش نور سبب شده محیط از نور زیبایی برخوردار شود و همین طور بین فضا و ابزار آلات هارمونی جذاب نقش ببندد. نور در دکوراسیون بیشترین نقش را دارد. آباژور یکی از تجهیزات پر قدرت و در عین حال کم مصرف است؛ به همین دلیل، در دکوراسیون منازل تاثیرات زیبایی دارند.

آباژور از نظر رنگ، نوع، مدل، شکل و… به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. هر کدام از انواع آباژور ها دارای قدرتی در نور پردازی هستند. به همین خاطر نقش شان در طراحی دکوراسیون متفاوت است.

آباژور چیست؟-وب سایت آرام ست

انواع آباژور

با پیشرفت در علم و تکنولوژی، صنایع کشور دچار تغییرات و تحولات بسیاری شد. یکی از صنایع بروز و پر قدرت، صنعت تولید آباژور است. این صنعت با بهره گیری از تکنولوژی های نوین توانسته به ساخت آباژور های جدیدی دست پیدا کند و در نتیجه رونقی فوق العاده به بازار فروش خود اعطاء کنند.

بروز ترین آباژور های موجود در بازار، عبارت از:

فوق العاده ترین و جدید ترین آباژور در بازار، آباژور ایستایی می باشد. این آباژور از نظر ولتاژ و دامنه نوری بسیار مناسب است. به همین خاطر برای دکوراسیون هایی که به نور بیشتری نیاز دارند، بسیار مناسب هستند.

آباژور ایستایی در طرح های کلاسیک، سنتی، فانتزی و کودکانه تولید می شود. بنابراین در زیبا سازی اغلب دکوراسیون ها استفاده می شود. از این آّباژور بیشتر در گوشه های سالن و اتاق استفاده می شود.

  • آباژور پایه دار:

آباژور پایه دار ترکیبی از آباژور ایستایی و معمولی می باشد. این آباژور نیز همانند محصولات قبلی در سبک های مختلفی تولید می شود. نقش آباژور پایه دار در طرحی دکوراسیون برای تنظیم نور است. از آن جایی که پایه ی برخی از آباژور های پایه دار متحرک است، شما می توانید بر حسب سلیقه آن را تنظیم کنید.

آباژور رو میزی بیشتر زینتی است تا نوری. از این آباژور برای زینت دادن به اتاق خواب استفاده می شود؛ لذا در ساختمان ها تاریک ترین اتاق، اتاق خواب است. این آباژور بسیار کم مصرف می باشد؛ به همین خاطر بهترین ابزار برای اتاق خواب ها است.

دامنه پردازش این آباژور کم است، زیرا بر روی میز قرار می گیرد. اگر مقدار قدرت این آباژور در پردازش نور بیشتر بود، چشم آسیب می دید. به همین خاطر مهندسان آباژور های رو میزی را با قدرت نوری کمتری تولید می کنند، اما با این حال از نظر زیبایی هیچ فرقی با دیگر آباژور ها ندارد؛ بلکه زیبا تر نیز هستند.

انواع آباژور-وب سایت آرام ست

آیا آباژور سبب زیبا تر شدن دکوراسیون می شود؟

آباژور یکی از بهترین ابزار آلات نوری می باشد. این محصول زیبا علاوه بر این که نور محیط را تنظیم می کند؛ در زیبایی دکوراسیون نیز تاثیر دارد. به همین دلیل، از دو لحاظ سبب زیبا تر شدن دکوراسیون می شود.

اگر نور در دکوراسیون وجود نداشته باشد؛ مسلما طراحی دکوراسیون ساختمان تنها در طول روز زیبا و منحصر به فرد می باشد. برای این که در طول شبانه روز از طراحی دکوراسیون منازل تان لذت ببرید؛ بایستی از آباژور در موقعیت های مختلفی از ساختمان استفاده کنید، تا در طول شب نیز فضا ساختمان آرامش بخش باشد.

آیا آباژور سبب زیبا تر شدن دکوراسیون می شود؟-وب سایت آرام ست

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای