لوستر, مقاله

لوازم جانبی لوستر

لوازم جانبی لوستر - آرامست

لوازم جانبی لوستر

لوستر ها یکی از وسایل تزیینی و دکوری در ساختمان به شمار می آیند. انتخاب اصولی و صحیح لوستر می تواند زیبایی خانه و فضای داخلی ساختمان را دو چندان کند. لوستر های در اثر گرد هم آیی و اتصال چندین قطعه به وجود می آیند. به این قطعات لوازم جانی لوستر گفته می شود. کیفیت تمامی لوازم جانبی بسیار مهم می باشد، چرا که در اثر شکستگی و خراب شدن یک قطعه، کل لوستر با مشکل مواجه خواهد شد. خوشبختانه لوازم جانبی لوستر در بازار موجود است و به راحتی می توان قطعه ی معیوب را تعویض کرد.

در بسیاری از مواقع نصب و سرهم بندی لوستر بر عهده ی خریدار می باشد. برای همین لازم است در رابطه با لوازم جانبی لوستر اطلاعات کافی داشته باشید. در این مبحث انواع لوازم جانبی لوستر را معرفی می کنیم. سپس نحوه ی خریداری قطعات معیوب و راهنمایی جهت سر هم بندی لوستر بیان خواهد شد. خواهشمندیم در ادامه ی مبحث با ما همراه شوید.

 

اجزا تشکیل دهنده لوازم جانبی لوستر

لوستر ها در انواع طرح ها و مدل ها ساخته می شوند. به همین دلیل در لوازم جانبی می توانند متفاوت باشد. در ادامه تمامی لوازم جانبی لوستر را ذکر می کنیم؛

  1. شاخک
  2. طوق
  3. کفی دیواری
  4. رزت
  5. سوراهی
  6. جا شمعی
  7. تندیس
  8. ته بند
  9. پایه
  10. در طوق
  11. تسمه
  12. رینگ
  13. تاج
  14. توپی
  15. زنبق

اگر به لوازم جانبی لوستر نگاه کنید، اکثر آن خا به همدیگر شبیه هستند و تنها در جزئیات تفاوت کمی دارند. یک نکته مهم در خصوص این لوازم این است که تمامی موارد بالا در همه ی لوستر ها وجود ندارد. لوستر ها دارای طرح های مختلفی هستند، بعضی از آن ها تنها از 5 الی 6 تکه تشکیل شده اند و اجزایی مثل در طوق، تندیس و یا زنبق در آن ها وجود ندارد. اما تمامی آن ها حتما دارای جا شمعی، پایه، سوراهی، کفی دیواری  و شاخک هستند. ما بقی قطعات برای زیبا تر شدن و افزایش زرق و برق لوستر ساخته می شوند.

 

نحوه ی اتصال لوازم جانبی لوستر در کنار هم

تنوع قطعات ریز و درشت لوازم جانبی لوستر باعث شده، این گونه برداشت شود که سر هم کردن لوستر کار بسیار سختی است. اما بر خلاف شکل ظاهری آن ها، تمامی لوازم جانبی لوستر اجرا مختلف یک پازل هستند، که با توجه به شکل و ظاهر اصلی لوستر می توان آن ها را در کنار هم قرار داد. به همین خاطر باید حتما یک تصویر واضع و با کیفیت از لوستر وجود داشته باشد.

با توجه به شکل ظاهری، لوازم جانبی یکی پس از دیگری با رعایت دقت در کنار هم قرار خواهند گرفت. نصب جا به جای یکی از قطعات کل لوستر را بر هم خواهد ریخت. به همین خاطر باید به درستی نصب شوند. در یک سری از برند ها دفترچه راهنما جهت توضیح سرهم بندی و نصب لوستر داده شده است. که کار را بسیار آسان خواهد کرد. اما همیشه بهتر است از یک فرد ماهر در این امر کمک گرفته شود. چرا که این قطعات بسیار ظریف هستند و در صورتی که به آن ها فشار اضافی وارد شود و یا اشتباه نصب شوند، می شکنند.

تمامی اجزای این لوازم به واسطه ی چندین پیچ و مهره به همدیگر متصل خواهند. البته بعضی از آن ها دارای قسمت های جهت اتصال می باشند. اما به واسطه ی پیچ و مهره این قطعات ریز و درشت با استحکام زیادی در کنار همدیگر قرار خواهند گرفت. شماره ی پیچ اتصال بسیار با اهمیت است، توجه داشته باشید که باید از پیچ های مناسب استفاده کرد و از هرز شدن سوراخ پیچ جلوگیری کرد.

 

مقاله پیشنهادی—راهنمای انتخاب آباژور مناسب

 

نتیجه گیری و کلام آخر

همانطور که در این مقاله از مقالات آرامست خواندید ،لوازم جانبی لوستراهمیت بسیار زیادی دارند، این لوازم تعیین کننده ی شکل ظاهری لوستر در انتها می باشند. لازم است تا این قطعات به درستی انتخاب شده و درکنار هم قرار بگیرند. مجموعه ی آرام ست عرضه کننده ی انواع لوازم جانبی لوستر برای مدل ها و طرح های مختلفی می باشد. در صورت معیوب شدن قطعه ای می توان از این قطعه ی آسیب دیده را خریداری کرد. هم چنین آرام ست یک کارشناس جهت نصب و سرهم بندی لوستر برای مراجعه کنندگان ارسال خواهد کرد، تا افراد در این فرآیند دچار مشکل نشوند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای