مقاله

لوستر و سبک های مختلف آن  

انواع لوستر

امروزه تصور یک خانه یا آپارتمان بدون لوستر غیرممکن است. با این وجود، در آغاز قرن گذشته، استفاده از آن در یک اتاق خاص، گواه رفاه زیاد و استاندارد زندگی مناسب صاحبان بود. و اگر در آن زمان بسیاری از مردم حتی نمی توانستند به چنین تجملی فکر کنند، امروزه لوستر یک اتفاق رایج در هر خانه ای است.در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با لوستر و سبک های مختلف آن آشنا سازیم.

لوستر و سبک های مختلف آن  

انواع لوستر

لوسترهای سنتی یا کلاسیک

شبح های لوستر کلاسیک در تفسیر مدرن بسیار غیر معمول به نظر می رسند. اما، با این حال، اغلب این لامپ ها از موادی ساخته می شوند که برای ما آشنا هستند: فلز برای قاب، منسوجات، شیشه و کریستال – برای آباژور. چنین لوسترهایی همیشه بسیار مجلل به نظر می رسند و هر اتاقی را متحول می کنند و در اتاق های مرتفع سبک های سنتی زیباتر به نظر می رسند.

لوستر کریستالی

یکی از رایج ترین انواع دکوراسیون برای لامپ های در نظر گرفته شده برای نورپردازی سقفی در اتاق، کریستال یا به عبارت بهتر آویزهای ساخته شده از آن است. یک گزینه مقرون به صرفه تر برای طبقه متوسط، آویزهای شیشه ای با چند وجهی هستند که نور را تقریباً به همان میزان مؤثر می شکنند.

این لوستر در اتاق ناهار خوری بزرگ – اتاق نشیمن یا در راهروی روشن طولانی، نور بصری بیشتری ایجاد می کند.

لوسترهای تعلیق

لوسترهای آویزان در آپارتمان های مدرن بسیار رایج هستند. آنها می توانند جمع و جور، قابل اعتماد، زیبا و اصلی باشند و در یک نسخه یا در یک گروه برای نورپردازی اتاق های بزرگ استفاده شوند.

همچنین هنگام انتخاب مواد برای چنین وسایلی هیچ محدودیتی وجود ندارد: فلز، شیشه، منسوجات، کریستال، پلاستیک و غیره. همه این تنوع شکل ها، اندازه ها و بافت ها به شما امکان می دهد سیستم تعلیق را انتخاب کنید که به طور هماهنگ و به آرامی در فضای داخلی مدرن یا کلاسیک، مهار شده یا شیک، مجلل یا متوسط ​​قرار می گیرد.

سبک های مختلف لوستر:  

لوسترها نه تنها در مشخصات فنی، بلکه در طراحی نیز متفاوت هستند. بیایید با جزئیات در نظر بگیریم که چه سبک هایی وجود دارد.

سبک مدرن شامل ترکیبی از شیشه مات چند رنگ و فلز، گاهی اوقات کریستال و سنگ های نیمه قیمتی است. محصولات دارای خطوط ساده، تقارن شکسته هستند و با منحنی های صاف مشخص می شوند. آنها سه روند سبک را به طور همزمان – الگوهای کلاسیک، قدیمی و مدرن ترکیب می کنند. چنین لوسترهایی همیشه مرتب به نظر می رسند، آنها با سادگی و مینیمالیسم مشخص می شوند. گاهی اوقات می توانند طراحی دو لایه داشته باشند. این لامپ ها هم در فضای داخلی کلاسیک و هم در فناوری پیشرفته عالی به نظر می رسند.

لوسترهای سبک Loft مانند وسایل صنعتی ساده، کاربردی و ساده هستند. آنها با باز بودن وسایل، لوازم جانبی، لامپ ها مشخص می شوند. رنگ ها طبیع مانند  سیاه، خاکستری، چوب، سایه های سنگی و بتونی است.

مینیمالیسم با فرم های لاکونیک، رنگ های ساده و ظاهر سخت قابل تشخیص است. سه پایه لوستر مرکزی عموما دارای طول متوسط ​​است. لوستر ها به شکل قرص یا نیمکره، جعبه، سیلندر ساخته می شوند.

سبک اسکاندیناوی سالهاست که مورد توجه بوده است. با مینیمالیسم و ​​دوستی محیطی مشخص می شود. لوسترهای این سبک از مواد طبیعی – سنگ، شیشه، چوب سفید ساخته شده اند. شکل سایه ها اغلب بسیار ساده و بدون زواید است. یکی از ویژگی های این گونه لوسترها، اورهنگ کم است که به دلیل آن شار نوری تقویت می شود.

سبک دکو  که ترکیبی از عوامل عجیب و غریب، جغرافیایی و تاریخی است، عناصر امپراتوری، قومی و باستانی را در هم می آمیزد. لامپ ها پیچیده و اشرافی به نظر می رسند، اگرچه طراحی آنها از اشکال هندسی واضح – دایره، مربع، توپ، مکعب استفاده می کند.

کدام لوستر برای کدام فضا

جهانی ترین، و در نتیجه محبوب ترین، لوستر های کروی، یا تقلید از شمع های سوزان هستند. این نوع لوسترها  برای روشن کردن فضاهای کوچک استفاده می شوند، زیرا برای مطالعه، اتاق خواب و آشپزخانه مناسب هستند.

مهم نیست که چقدر وسوسه انگیز است که یک لوستر طبقه ای مجلل را در اتاقی با سقف کم آویزان کنید، این کار را نکنید. اولاً ، ارتفاع سقف ها از نظر بصری حتی کمتر می شود و ثانیاً ناخوشایند و ناامن است ، به خصوص اگر کودکان در خانه باشند.

اگر لازم است نور به طور مساوی در چندین قسمت از اتاق (مثلاً در آشپزخانه یا اتاق نشیمن) توزیع شود، باید از چند لوستر به طور همزمان با تأکید بر یکی از لامپ ها استفاده شود. یعنی بهتر است یک لوستر حجمی زیبا بالای میز ناهارخوری یا بالای پذیرایی آویزان کنید، بگذارید بقیه وسایل در محل کار محجوب باشند.

اگر اتاق مستطیل شکل و کاملاً جادار باشد، باید از دو لوستر یکسان استفاده شود و نور یک دستگاه به وضوح کافی نیست.

 

 

 

 

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای