لوستر

لیست گران ترین و خاص ترین لوسترهای دنیا

لیست گران ترین و خاص ترین لوسترهای دنیا

لوسترها به عنوان یک وسیله زینتی در بازار عرضه می شوند که علاوه بر اینکه نور مورد نیاز برای محیط را فراهم می کند، باعث زیبایی دکوراسیون منزل شما نیز می شود. در زمان گذشته فقط قشرهای خاصی از جامعه که ثروتمند بودند توانایی خرید لوستر را داشتند. اما امروزه لوسترها دارای انواع مختلفی است و دیگر نشانه ای برای خانه های ثروتمند نیست زیرا لوستر با قیمت های پایینتری نیز به بازار عرضه شده است. اگر می خواهید در مورد لیست گران ترین و خاص ترین لوسترهای دنیا اطلاعاتی را کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید.

گران ترین و خاص ترین لوسترهای دنیا

لوسترهای متعددی در دنیا وجود دارد که برخی از آن ها به دلیل منحصر به فرد بودن در لیست گرانترین و خاص ترین لوسترهای دنیا قرار دارند. این لوسترها به شرح زیر است:

لوستر کاخ دولما باچه در ترکیه

یکی از گران ترین و خاص ترین لوسترهای موجود در دنیا لوستر مورانو شیشه ای در کاخ دولما است. این کاخ در شهر استانبول ترکیه قرار دارد که با دستور سلطان عبدالمجید ساخته شده است که آخرین محل اقامت عثمانیان بود. معماری این کاخ به گونه ای است که تمام کاخ به صورت قرینه ساخته شده است یکی از قسمت های جذاب کاخ لوستر کریستالی در کاخ است. لوستر مورانو هدیه ملکه الیزابت است که دارای وزن 4000 کیلوگرم و دارای ارتفاع 26 متراست این لوستر کریستالی با 750 لامپ روشن می شود.

لوستر با کریستال های مشکی که توسط فیلیپینی استارک طراحی شده است

این لوستر از جنس فلز برنز است که طراح این لوستر برای خاص بودن به این لوستر کریستال هایی به رنگ سیاه اضافه کرده است. این لوستر کریستالی دارای وزن 2000 کیلوگرم و دارای 14500کریستال است در سال 1965 این لوستر منحصر به فرد با مبلغ 1500 دلار خریداری شد و آن را در کنگره سنای آمریکا آویزان کردند.

لوستر موزه V&A  لندن

در موزه V&A لندن لوستری متفاوت با طرح های خاص به رنگ های آبی، زرد و سبز آویخته شده است. این لوستر در سال 2001 در قسمت ورودی این موزه نصب شد که بیش از 8متر ارتفاع دارد و از شیشه هایی با طرح های خاص و عجیب ساخته شده است.

لوستر موزه V&A  لندن

لوستر جیوانچی رویال هانوفر

یک لوستر 8 شاخه است که توسط ویلیام کنت در سال 1736 ساخته شده است که این لوستر در حراجی با مبلغ 6.9 میلیون پوند در کریستیز فروخته شد. این لوستر یک لوستر خاص و بی نظیر است که با فلز نقره تزیین شده و دارای ظرافت خاصی است. این لوستر دارای صلیب آهنی در بالای تاجی است که با فلز کروبیم پشتیبانی می شود و این صلیب به ساقه ای متصل می شود که از 8 شاخه شمعدان خارج می شود. لوستر به تنهایی یک دکوراسیون خاص برای محیط است بدون آنکه به نقره بودن لوستر توجه شود.

لوستر امپراتوری توسط Luxxu طراحی شده است

این لوستر با ایده الهام گرفتن از ساختمان امپایر استیت طراحی شده است. ساختمان امپایر استیت در شهر منتهین است و به عنوان یکی از نمادهای نیویورک محسوب می شود که در سال 1930 ساخته شده است. جنس لوستر از فلز برنج می باشد که بر روی لوستر از روکش و آبکاری طلا استفاده شده است. چارچوب اصلی این لوستر مدرن است اما از کریستال هایی با طرح قدیمی نیز استفاده شده که باعث ایجاد نمایی خاص برای این لوستر شده است.

لوستر خانه اپرای پاریس

لوستر خانه اپرای پاریس توسطG  Charles ساخته شده است. این لوستر کریستالی دارای وزن 7تن است و در قرن نوزدهم طراحی و با ظرافت بسیاری تراش خورده است که باعث زیبایی باشکوه در خانه اپرای پاریس شده است.

لوستر خانه اپرای پاریس

آویز های کریستالی باکارا

در طراحی این لوستر کریستال های کلاسیک و شیشه های مدرن در کنار یکدیگر قرار گرفته اند که باعث جذابیت بسیار این لوستر شده است. شیشه های مدرن به رنگ سبز در این لوستر شبیه سرگوزن است.

لوستر برنزی که توسط پیر فیلیپ تومیر طراحی شده است

پیر فیلیپ تومیر یک هنرمند مجسمه ساز فرانسوی بود و به دلیل مجسمه های برنزی که تولید می کرد بسیار مشهور بود به طوری که بخشی از آثار این هنرمند در کاخ های سلطنتی قرار دارد. لوستر برنزی ساخته شده توسط پیر فیلیپ تومیر دارای 32 شعله است.

لوستر کریستالی روسی

این لوستر دارای بدنه ای از جنس برنز است و با آویزهای کریستالی تزیین شده است. این لوستر بین 110 تا 138 هزار دلار قیمت گذاری شده است و در مزایده به مبلغ 869 هزار دلار فروخته شد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای