لوستر

موارد مهم در نورپردازی خانه

موارد مهم در نورپردازی خانه-وب سایت آرام ست

یکی از نکات مهم در دکوراسیون خانه های سنتی و مدرن نورپردازی آن است. مخصوصا اگر این نورپردازی مربوط به پذیرایی شما باشد. چرا که دکوراسیون پذیرایی نمایانگر دکوراسیون کل خانه است. هرچه نورپردازی خانه بهرت باشد زیبا تر، جذاب تر و دلنشین تر به نظر می رسد. در این مقاله قرار است در رابطه با موارد مهم در نورپردازی خانه صحبت کنیم. با ما تا انتهای مقاله همراه شوید تا بتوانید بهترین نورپردازی را برای خانه ی خود ایجاد کنید!

1.نورپردازی در خانه هایی با سبک سنتی و کلاسیک

اگر خانه ای دارید که با سبک سنتی طراحی شده بهتر است با لوستر برای روشنایی و نورپردازی آن اقدام کنید. اگر اندازه و مساحت اتاق یا پذیرایی خانه تان کوچک است بهتر است از لوستر های کوچک برای آن ها استفاده کنید. طبیعی است که برای اتاق و پذیرایی های بزرگتر لوستر های بزرگ تر مناسب تر اند. استفاده از لوسترهای مناسب یکی از موارد مهم در نورپردازی خانه هایی با سبک سنتی و کلاسیک است.

چه نوع لوستر هایی که برای سبک سنتی طراحی شده اند؟

معمولا از لوسترهای برنزی، برنزی و لوستر هایی با رنگ سرب برای خانه هایی با سبک سنتی استفاده می شود. علت این امر این است که این نوع لوستر ها و مخصوصا رنگ سرب برخی از آن ها با حالت و رنگ خانه های سنتی و کلاسیک بیشتر سازگاری داشته و هماهنگی قشنگ تری ایجاد می کند. یکی از نکات بسیار قابل توجه در طراحی نورپردازی خانه های سنتی، انواع لامپ های لوستر هایشان است. معمولا خودِ لامپ ها در این نوع نورپردازی دیده نمی شوند و فقط حباب لامپ ها هستند که نمایان اند.

چه نوع لوستر هایی که برای سبک سنتی طراحی شده اند؟-وب سایت آرام ست

2. نورپردازی خانه هایی با سبک ویکتورین

برخی از خانه ها با طراحی و دکوراسیون به سبک ویکتورین ساخته شده اند. به طوری که مبلمان و وسایل این خانه ها با سبک اوایل قرن نوزدهم میلادی تا اواخر قرن بیستم میادی طراحی و انتخاب می شوند. این خانه ها متاثر از سبک معماری در گذشته، مواد و مصالح جدیدی که امروزه اکثرا استفاده می شوند و با توجه به سبک زندگی ماشینی مدرن امروزی طراحی شده اند.

برای این نوع از خانه ها بهتر است با لوستر هایی از جنس منشور یا کریستال نورپردازی کنید. معمولا لوستر هایی که برای خانه های ویکتورین طراحی شده اند دارای حباب ها و پایه هایی از جنس گل هستند. همچنین بهترین لوستر برای خانه هایی که با این این سبک طراحی شده اند، لوستر هایی از جنس حباب است! یکی از موارد مهم در نورپردازی خانه های که با سبک ویکتورین طراحی شده اند جنس لوستری است که انتخاب می کنید.

 

3. نورپردازی در خانه های مینیمالیستی (خانه های کوچک و ساده)

برای خانه هایی که خیلی کوچک هستند و ساده طراحی شده اند، نورپردازی های ساده و بدون سبک های تجملاتی می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. می توانید با استفاده از لامپ های کوچک در فرورفتگی سقف و بین سقف و دیوار کاذب نورپردازی خانه این سبک خانه ها را انجام دهید. استفاده از چراغ های کوچک و مختلف در طول سقف یکی بهترین بهترین شیوه های نورپردازی در خانه های مینیمالیستی (کوچک و ساده است). با این سبک از نورپردازی خانه های کوچک، این مدل خانه ها خیلی شیک تر و جذاب تر به نظر می رسند. همچنین با استفاده از چراغ هایی ساده از جنس چوب و سرامیک می توانید این خانه ها را به قشنگترین شکل ممکن نورپردازی کنید! نوع لامپ هایی که استفاده می کنید و نحوه ی قرار دادن آن ها در سقف و دیوار ها از جمله موارد مهم در نورپردازی خانه های مینیمالیستی است.

4. نورپردازی خانه هایی با سبک مدرن و مجهز

اگر می خواهید خانه هایی را که به صورت مدرن طراحی شده اند نورپردازی کنید بهتر است استفاده از چراغ های دست ساز را اولویت نورپردازی خانه خود قرار دهید. هرچه چراغ های دست سازه برای خانه های مدرن و مجهز کاربردی تر باشند نورپردازی خانه هایتان بهتر خواهد بود. برای مثال اگر سعی کنید به جای آنکه این چراغ ها تزئینی باشند سعی کنید با کاربرد مناسبی از آن ها استفاده کنید. همچنین استفاده از چراغ های توکار برای سقف و چراغ های ریلی برای استفاده از سقف و دیوار کاذب می تواند انتخاب مناسبی باشد. همچنین لامپ های هالوژنی که در دیوار و سقف تعبیه می شوند با کلید دیمر مناسب، جزء بهترین لامپ ها و انواع نورپردازی برای خانه هایی با سبک مدرن و مجهز هستند.

نورپردازی خانه هایی با سبک مدرن و مجهز-وب سایت آرام ست

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای