لوستر, مقاله

تاثیر جنس لوستر بر کیفیت آن

تاثیر جنس لوستر بر کیفیت آن - آرامست

تاثیر جنس لوستر بر کیفیت آن ، لوسترها از شیک ترین وسایل تزیینی منازل هستند که جذابیت خاصی و حس تجمل به فضا می بخشند. ایجاد نور مناسب در یک فضا تاثیر بسزایی در روحیه افراد دارد و فضا را مملو از حس آرامش و انرژی می کند. یکی از ابزارهای مهم در زیباسازی فضا است و تاثیر آن را نباید دست کم گرفت.
لوسترها از آن دسته اقلامی هستند که قبل از خرید نیاز به بررسی دقیق دارند زیرا از اقلام لوکس و گران قیمتی هستند که به راحتی قابل تعویض نیستند. علاوه بر گران بودن آن، قبل از اقدام به خرید باید از جنس، کیفیت و نورپردازی لوستر اطمینان حاصل کنیم. جنس و کیفیت لوستر در پخش نور، زیباسازی فضا و تضمین دوام آن در طولانی مدت اهمیت ویژه ای دارد.

در این مقاله از آرامست به بررسی انواع لوستر و کیفیت آنها می پردازیم. اگر قصد خرید لوستر باکیفیت را دارید با ما همراه باشید.
لوسترها دارای اجزایی مانند رنگ، جنس، ساختار و طرح هستند که تنوع زیادی دارند.

 

برای پیوستن به اینستاگرام فروشگاه آرامست کلیک کنید.

 

مواد مختلف برای لوسترها که در کیفیت آنها مهم است

جنس بدنه لوستر بسیار مهم است زیرا کیفیت و دوام لوستر به جنس بدنه آن بستگی دارد.

مواد مختلف برای لوسترها که در کیفیت آنها مهم است - آرامست

لوستر چوبی

لوسترهای چوبی نمونه هایی از لوسترهای مدرن هستند که در فضاهای مختلف مانند آشپزخانه، اتاق خواب و راهرو قابل استفاده هستند. این لوسترها به طور کلی به عنوان لوسترهای مقرون به صرفه طبقه بندی می شوند.
بهترین چوب برای لوسترهای چوبی، چوب روسی فرآوری شده است، زیرا مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط جوی مختلف دارد و به راحتی آسیب نمی بیند.
در برخی از لوسترها از ام دی اف برای ساخت آنها استفاده می شود که معمولا محصول نهایی بسیار ارزان تری را برای مصرف کننده به همراه خواهد داشت. با این حال، اگر به دنبال یک لوستر باکیفیت هستید، بهتر است از لوستری استفاده کنید که از چوب روسی ساخته شده باشد.

لوستر کریستالی

لوسترهای کریستالی ترکیبی از سرب، پلاستیک و شیشه هستند. هرچه سرب بیشتر در کریستال ها استفاده شود، کیفیت بهتر و درخشندگی بیشتری دارند. قیمت لوسترهای کریستالی نسبت به سایر لوسترها بیشتر است. با این حال، درخشش و انتشار نور بیشتری نسبت به لوسترهای دیگر دارند. افزایش انتشار نور به دلیل انعکاس نور لامپ توسط آویزهای کریستالی است. همانطور که می دانید لوسترهای کریستالی در هنگام نصب و نظافت خطر شکستگی دارند، پس قبل از خرید به این عوامل توجه کنید.

لوستر با بدنه برنز

فلز برنز به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط مختلف جوی، رطوبت و خوردگی، در ساخت لوسترها کاربرد فراوانی دارد. در نتیجه کیفیت خوبی دارد و در مناطق مرطوب قابل استفاده است.

لوستر با بدنه استیل ضد زنگ

در گذشته برخی از شاخه های لوستر از فولاد ضد زنگ ساخته می شدند. اما با توجه به افزایش قیمت فولاد ضد زنگ از سایر فلزات و آبکاری رنگ استنلس استیل استفاده می شود. این امر برای اینکه هم برای فروشنده و هم برای خریدار مزیت اقتصادی داشته باشد.
لوسترهای استیل از نظر کیفیت سازگاری مناسبی با شرایط مختلف محیطی دارند و کیفیت خوبی دارند. قیمت لوسترهای فولادی ضد زنگ بیشتر از لوسترهای چوبی است.

تاثیر جنس لوستر بر کیفیت آن - آرامست

لوستر با بدنه آهنی

آهن مقرون به صرفه ترین ماده برای ساخت شاخه ها و بدنه لوستر است. با این حال، از نظر کیفیت نیز بدترین متریال برای یک لوستر است. این به این دلیل است که آهن اکسید می شود که باعث تغییر رنگ لوستر می شود.
البته برای بالا بردن کیفیت لوستر روی اتو با رنگ و لاک پوشانده می شود تا ساییدگی آن کاهش یابد. در صورت استفاده از لوستر آهنی در شرایط مرطوب مانند شمال و جنوب ایران، حتی روکش نیز موثر نخواهد بود و طول عمر لوستر کاهش می یابد.

لوستر با بدنه برنجی

لوسترهایی که به عنوان لوستر برنزی در بازار عرضه می شوند از آلیاژ برنج ساخته می شوند.
گاهی اوقات به دلیل قیمت بالای آلیاژ برنج، فلز دیگری به برنج اضافه می شود تا قیمت نهایی کاهش یابد و محصول مقرون به صرفه تر شود. این امر اما باعث کاهش طول عمر و امکان تغییر رنگ در بدنه لوستر شده و در نتیجه کیفیت آن را به خطر می اندازد. در شرایط آب و هوایی با رطوبت بالا، لوسترهای برنجی کیفیت مطلوبی دارند.

لوستر با بدنه آلومینیومی

آلومینیوم به دلیل سبکی و مقاومت بالا در برابر خوردگی و چکش خواری عالی در صنایع مختلف از جمله لوستر سازی استفاده می شود. لوسترهای با بدنه آلومینیومی کیفیت بالایی دارند.

 

مقاله پیشنهادی—معرفی لوستر برنز چینی

 

بررسی کیفیت لوستر 

روکش لوستر ؛ بررسی کنید که آیا پوشش لوستر بادوام و صاف است یا خیر. ترک، حباب و خط و خش کیفیت لوستر را پایین می آورد.
روکش لوستر باید به گونه ای طراحی شود که در برابر تغییر رنگ، خوردگی و پوسته شدن مقاوم باشد و در نتیجه دوام لوستر را افزایش دهد.
به خاطر داشته باشید که لوسترها فقط تزیین نیستند، بلکه نورپردازی کاربردی نیز هستند. آنها باید بتوانند نور لازم را برای اتاق فراهم کنند. علاوه بر جنس بدنه، کیفیت لامپ لوستر نیز مهم است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای