تابلو, مقاله

راهنمایی برای خرید و انتخاب تابلو

راهنمای خرید تابلو

راهنمایی برای خرید و انتخاب تابلو

امروزه روز داشتن دکوراسیون مناسب برای منزل تبدیل به موضوعی بسیار مهم شده است ؛ مخصوصا دکوراسیون داخلی منازل و طرز چیدمان کردن وسایل تزئینی در آن ، تبدیل به یک چالش شده است که بسیاری از افراد با آن رو به رو هستند و به دنبال بهترین دکوراسیون برای منزل خود هستند.

درواقع میتوان گفت داشتن یک دکوراسیون داخلی مناسب نه تنها باعث آرامش و حال خوب افراد داخل منزل میشود بلکه موجب میشود تا منزل شما دکوراسیون زیباتری داشته باشد و سلیقه و هنر شما را به مهمانان خود نشان میدهد.

در این مقاله از سایت آرامست قصد داریم به نحوه خرید تابلو و انتخاب آن بپردازیم.

چیزی که برای خیلی از افراد حتی شاید بیشتر از مبلمان ، گلدان ها و یا لوازم تزئینی دیگر برای زیبایی و جلوه دکوراسیون خانه اهمیت داشته داشته باشد ، تابلو است ؛ البته که باید در نظر داشته باشید که باید استفاده ی درست و بجایی از تابلو ها در دکوراسیون منزل خود بکنید. اگر تصور میکنید تنها چیزی که لازم است بدانید آن است که یک تابلو خریده و آن را به دیوار منزل خود بزنید ، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید.

اگر قصد دارید درباره خرید و نحوه نصب تابلو ها اطلاعات داشته باشید ، پیشنهاد میکنیم در این مقاله همراه ما باشید .

 

انتخاب کردن سبک تابلو

چیزی که قبل از خرید تابلو و یا هر چیز دیگری بسیار مهم است ، آن است که مشخص کنید چه چیزی را میپسندید. در زمان گذشته تابلو ها و آثار هنری سبک های بسیار کم و محدودی داشتند ، اما امروزه روز گزینه های بیشتری به دنبای سبک ها اضافه شده است که افراد میتوانند با توجه به سلیقه شخصیشان تابلو و آثار هنری خود را در سبک های مدرن ،  کلاسیک ، مینیمال و سبک های نظیر آن را انتخاب کنند.

اگر نمیدانید سبک مورد علاقه شما چیست و یا قصد دارید درباره انواع سبک ها اطلاعات داشته باشید و آنها را ببینید ، میتوانید مجلات ، کتاب و یا موضوعات مرتبط با دکوراسیون داخلی را بخوانید خوانید ؛ همچنین میتوانید با دیدن آثار هنرمندان و طراحان دکوراسیون داخلی و یا با جستجو در اینترنت و یا اپلیکیشن هایی مانند پینترست درباره این موضوع مطالعه کنید.

 

اندازه تابلو مدنظر

پس از آنکه سبک مورد علاقه خود را در تابلو پیدا کردید ، اکنون نوبت آن است تا اندازه ی تابلو مد نظر خود را مشخص کنید. تعیین اندازه ی تابلو پیش از خرید آن یکی از مهم ترین مواردی است که باید هنگام خرید به آن توجه داشته باشید. برای اینکه بدانید چه اندازه ای از تابلو برای دکوراسیون منزل شما مناسب خواهد بود ، باید به چند نکته توجه داشته باشید :

 

+ داشتن فضای کافی

افرادی که در طراحی کردن دکوراسیون های داخلی تخصص دارند ، بر این باورند که تابلو باید بزرگ باشد یعنی هر چه تابلو شما بزرگتر باشد دکوراسیون شما جذابتر خواهد بود. درواقع میتوان گفت تابلو های بزرگ جزو لوازمی است که در طراحی منزل کمک بسزایی دارد و به نحوی دکوراسیون داخلی را منزل را کامل میکند. برای مثال تصور کنید یک اتاق بزرگ دارید ولی تعداد لوازمی که در آن قرار دارد نسبت به اتاق کمتر است و یا مبلمان آن اتاق با فاصله از هم چیده شده باشند ، در این هنگام نصب یک تابلو بزرگ در اتاق میتواند دکوراسیون اتاق شما را کامل و جذاب کند.

+ ابعاد و شکل دیوار

برای انتخاب تابلو مناسب برای دکوراسیون خانه خود باید به مدل دیوار اتاق خود نیز توجه کنید یعنی برای مثال اگر دیوار اتاق شما بلند است یعنی مانند یک مستطیل ایستاده است ، بهتر است از تابلو های پرتره و عمودی استفاده کنید. اما برای دیوار هایی که افقی هستند ( یعنی مانند یک مستطیل هستند ) ، بهتر است از تابلو های افقی استفاده کنید ، و تابلو شما به اندازه ای بزرگ باشد که حداقل بتواند دو سوم و یا سه چهارم دیوار اتاق شما را در بر بگیرد.

+ اندازه و ارتفاع سقف

اگر دیوار اتاق شما دارای سقفی بلند و به شکل طاقی است بهتر است از تابلو هایی استفاده کنید که بسیار بزرگ هستند و بیشتر قسمت دیوار اتاق را میگیرند ؛ اما اگر ارتفاع سقف شما کوتاه و کم است ، بهتر است از یک تابلویی استفاده کنید که به شکل افقی است و کوتاه است.

+ ایجاد کردن گالری دیواری بر روی دیوار

برای اینکه بتوانید یک گالری بر روی دیوار درست کنید ، نیاز به یک دیوار بزرگ دارید. برای این کار میتوانید از تابلو هایی با اندازه یکسان و یا تابلو هایی با اندازه های متفاوت که باعث جذابیت های بصری خانه شما خواهند شد ، استفاده کنید. برای این کار میتوانید از آثار هنری یک هنرمند استفاده کنید و یا از تصاویر چاپی که موضوع یا طرح یکسان دارند ، استفاده کنید.

 

خریدن تابلو

پس از آنکه سبک و اندازه تابلو خود را برای دکوراسیون خانه خود انتخاب کردید ، وقت آن است که برای خرید اقدام کنید. اگر شما هم جزو افرادی هستید که حوصله خرید رفتن را ندارند و یا وقت کافی برای گشتن و پیدا کردن تابلو مناسب منزل خود را ندارید ، میتوانید از طریق فروشگاه های اینترنتی و وب سایت ها اقدام به خرید کنید.

در ادامه این مقاله قصد داریم به نکاتی که در هنگام خرید تابلو باید به آن توجه کنید را برای شما شرح دهیم :

+ هنگام انتخاب تابلو بر این موضوع دقت داشته باشید که تابلو مد نظر شما با فضای منزل شما از نظر اندازه و سبک همخوانی کافی داشته باشد و با دکوراسیون اطراف و لوازم دیگر منزل متناسب باشد. اگر نگران این هستید که آیا تابلو شما با دکوراسیون خانه شما متناسب خواهد بود یا خیر ، هنگام انتخاب تابلو دقت داشته باشید تا رنگ هایی را انتخاب کنید که با یک یا دو رنگ از رنگ های اصلی دکوراسیون شما هماهنگ باشد.

+ تنها جذایبت های بصری یک تابلو نیستند که ارزش یک اثر هنری را تعیین میکنند بلکه گاهی اوقات بهتر است که درباره داستان زندگی هنرمند و یا داستان پشت آن اثر مطالعه کنید تا آن تابلو ارزش بیشتری برای شما داشته باشد.

+ این را نیز در نظر داشته باشید که حتما نباید تابلو شما هماهنگ با رنگ های موجود در اتاق و دکوراسیون داخلی شما باشد ، بلکه این را در نظر داشته باشید که هنر در رنگ ها خلاصه نمیشود. پس هنگام خرید تابلو به طرح روی آن توجه کنید ؛ همچنین میتوانید از رنگ هایی که مکمل و یا در متضاد دکوراسیون منزل شما هستند استفاده کنید.

 

نصب کردن تابلو

پس از آنکه تابلو مد نظر خود را خریداری کردید ، حال نوبت آن رسیده است تا تابلو را نصب کنید. اما اگر تابلو به طرز درستی نصب نشود ممکن است ظاهر ناخوشایندی داشته باشد و یا آسیب ببیند ؛ پس هنگان نصب تابلو باید مواردی را مد نظر داشته باشید و نکاتی را رعایت کنید. در ادامه به بررسی این نکات خواهیم پرداخت :

+ یکی از اشتباهاتی که بیشتر افراد هنگام نصب انجام میدهند آن است که تابلو را خیلی بالا نصب میکنند به طوری که هنگام دیدن تابلو باید کاملا سرتان را بلند کنید. باید به این موضوع توجه کنید و تابلو خود را طوری نصب کنید تا نیازی نباشد افراد سرشان را کاملا بلند کنند و بتوانند آن را حتی بدون آنکه سرشان را زیاد بلند کنند ببینند.

+ اگر تابلو شما قرار است بالای مبل ، شومینه و یا طاقچه ای نصب شود ، میبایست ابعاد آن سه چهارم پهنای مبل و یا طاقچه شما باشد ؛ طوری که حداقل 15 تا 30 سانتی متر بالا تر از این لوازم قرار بگیرد.

+ اگر تابلو های شما چند عددی هستند و قصد دارید گالری تابلو ایجاد کنید ، باید آنها را طوری کنار هم نصب کنید که نزدیک یکدیگر باشند نه اینکه آنها را در تمام فضای دیوار پخش کنید.

+ اگر قصد دارید تابلو ها را به صورت گالری بر روی یک دیوار نصب کنید بهتر است ابتدا از مرکز دیوار شروع کرده و به مرور تابلو ها را در اطراف اضافه کنید. اگر ایده ای درباره چگونگی انجام این کار ندارید میتوانید با جستجو کردن در اینترنت از چند وب سایت ایده برای نحوه چیدمان آنها پیدا کنید. اگر از پیاده کردن طرح خود مطمئن نبودید میتوانید ابتدا در کف اتاق با استفاده از خود تابلو ها و یا کاغذ طرح ها را پیاده سازی کنید.

+ تمام دیوار های اتاق را با تابلو پر نکنید. تنها با نصب تعداد اندکی از تابلو میتوانید فضای زیبا و دلپذیری را به دکوراسیون منزل خود ببخشید.

+ این را نیز به یاد داشته باشید که همیشه لازم نیست تابلو شما در ابعاد بزرگی باشد ، گاهی اوقات و در برخی از دکوراسیون ها استفاده از تابلو های کوچک میتواند تاثیرگذار تر باشد.

+ حتما نباید تابلوی شما در بالا و یا راستای چیزی نصب شود ، گاهی اوقات با جا به جا کردن و یا نصب تابلو طوری که با گوشه میز یکسان باشد و یا بخشی از نور آباژِور روی آن بیوفتد ، میتوانید فضایی جالب و خلاقانه ای خلق کنید.

+ تابلو خود را آنقدری شل آویزان نکنید که با یک ضربه به دیوار یا مجکم بسته شدن در تابلو به زمین بیوفتد. حتما از ابزار هایی که با آنها تابلو را نصب میکنید مطمئن باشید.

+ همچنین این را هم به یاد داشته باشید که تنها جای نصب تابلو روی دیوار نیست ، بلکه میتوانید برخی از آنها را روی تخت ، پیانو و … قرار دهید ؛ که این موضوع کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

 

نتیجه گیری و کلام آخر

همانطور که خواندید در این مقاله به بررسی انتخاب تابلو ها ، نحوه خرید و نحوه نصب آنها پرداختیم. اگر شما هم قصد دارید برای خریدن تابلو اقدام کنید ، بهتر است به این نکات توجه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای