ساعت, مقاله

راهنمایی برای خرید و انتخاب ساعت دیواری

عکس راهنمایی خرید و انتخاب ساعت

در حال حاضر امروزه روز ساعت های دیواری نه تنها زمان را به شما نشان میدهند بلکه تبدیل به یکی از لوازم اساسی دکوراسیون منزل شده اند. امروزه تنوع ساعتهای دیواری بسیار گسترش یافته است و در حال حاضر ساعت هایی با طرح ها ، رنگ ها و برند های متفاوتی در بازار موجود است که ممکن است هنگام انتخاب کردن آنها دچار سردرگمی شوید ؛ به همین دلیل لازم است یکسری نکات را درباره ساعتهای دیواری بدانید تا انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

در این مقاله از مقالات وب سایت آرامست قصد داریم به بررسی نحوه تنتخاب و خرید ساعت های دیواری بپردازیم ، پس اگر شما هم قصد خرید ساعت دیواری را برای منزلتان دارید ، پیشنهاد میکنیم که در این مقاله همراه ما باشید.

عکس راهنمایی خرید و انتخاب ساعت

ساعت دیواری

ساعات دیواری در ابتدا توسط یک مخترع هلندی به نام هگولس در سال 1657 اختراع شد. که در آن زمان و زمان های گذشته از ساعت برای مشخص کردن زمان استفاده میشد اما امروزه با گذشت زمان ساعت های دیواری تنوع بیشتری پیدا کردند و تبدیل به وسیله ای فراتر از نشان دادن زمان شدند و تبدیل به وسیله ای در دکوراسیون داخلی منزل شده اند.

آنها در طرح ها و سبک های مختلف از جمله کلاسیک ، فانتزی ، مدرن ، تبلیغاتی و نظیر اینها تولید و به بازار عرضه میشوند.

 

انتخاب سبک ساعات دیواری

هنگامی که میخواهید این کالا را برای محیط کار و یا منزل خود خریداری کنید ، باید حتما به دکوراسیون داخلی فضای خود دقت کنید که با آنها هماهنگی داشته باشد برای مثال برای دیوار ها و ستون هایی که کوچک هستند باید ساعتی استفاده کنید که به همان اندازه کوچک باشد اما برای دیوار های بزرگ میبایست از ساعت های بزرگتری هم استفاده کرد.

البته همیشه نمیتواند به این منظور باشد که کوچک یا بزرگ باشد شما باید با توجه به دکوراسیون داخلی محیط  خود آنها را انتخاب و نصب کنید و فضای متعادلی را حفظ کنید.

پس هنگام انتخاب سبک کالای خود حتما حتما به دکوراسیون خود دقت کنید که دکوراسیون شما چه سبکی را دنبال میکند تا ساعت شما هم از همان سبک پیروی کند.

 

انواع ساعات دیواری

به طور کلی میتوان گفت ساعت های دیواری به دو دسته تقسیم میشوند که تفاوت این دو دسته نوع و مدل ساز و کارشان مربوط میشود.

ساعتهای کوارتز : در ساخت این نوع از ساعات از کریستال های کوارتز استفاده میکنند. که این نوع با باطری کار میکنند و بسیار هم دقیق هستند و میتوان گفت رایج ترین ساعت هایی هستند که در بازار موجود است.

ساعتهای مکانیکی : درون ساعت های مکانیکی از سیم پیچ ها و چرخ دنده های متحرک استفاده شده است. تفاوت این نوع با ساعاتهای کوارتز در آن است که این نوع برای کار کردن نیازی به باتری ندارد و دقت کمتری نسبت به ساعات کوارتز در نمایش دادن ساعت دارند.

 

انواع ساعات کوارتز

این ساعات باطری خور خود به چند دسته تقسیم میشوند :

+ ساعتهای دیجیتالی : ساعت های دیجیتالی به گونه ای هستند که زمان را با اعداد کامپیوتری اعاد را نشان میدهند که با دو نقطه وسط ساعت شمار و دقیقه شمار آن از هم جدا میشوند که میتوانید آنها را به صورت دستی تنظیم کنید. همچنین برخی از این ساعات هستند که علاوه بر این که زمان را نشان میدهند ، میزان رطوبت هوا ، درجه حرارت محیط و فشار جوی را نیز نمایش میدهند.

+ ساعتهای آنالوگ : این نوع ساعت رایج ترین نوع ساعت در منلزل هستند که اینها هم به صورت دستی تنظیم میشوند. این ساعتهای آنالوگ دارای سه عقربه هستند ؛ عقربه ساعت شمار ، عقربه دقیقه شمار و عقربه ثانیه شمار که از اطراف عقربه ها اعداد وجود دارند.

+ ساعتهای اتمی : یک نوع دیگر از ساعت ها وجود دارند که نیازی ندارند آنها را به صورت دستی تنظیم کنید و تنها کافیست اطلاعات منطقه زمانی خود را وارد کنید تا به صورت خودکار تنظیم شود همانند موبایل و کامپیوتر.

 

انواع ساعت های آنالوگ

+ ساعتهای آویزه : رایج ترین ساعات دیواری این نوعه است که به دیوار آویزان میشوند.

+ ساعتهای ایستاده :این نوع از ساعات یه شکل ایستاده هستند و در کنار دیوار روی زمین قرار میگیرند. این نوع از نر ابعاد بسیار بلند و بزرگ هستند که اکثرا میتوان گفت برای اتاق های پذیرایی بزرگ ، سالن ها ، کتابخانه ها ، اتاق نشیمن بزرگ و … بسیار مناسب هستند.

 

انواع مدل ساعت های آویزه

+ مدل کلاسیک : این سبک های کلاسیک برای دکوراسیون هایی که سبک کلاسیک دارند مناسب است.

+ مدل فانتزی : این سبک ها برای آشپزخانه و با اتاق خواب های کودکان و نوجوانان مناسب خواهد بود.

+ مدل جئومتریک : این مدل ها مدل های هندسی شکل دارند که میتوانید آنها را با اکثر دکوراسیون ها هماهنگ کنید.

+ مدل روستیک : این مدل ها از طرح های قدیمی الهام گرفته شده اند و دارای صفحات چوبی بدون تزئینات هستند.

 

عکس راهنمایی خرید و انتخاب ساعت

 

راهنمای خرید ساعت دیواری

هنگام خرید ساعت دیواری یکسری نکاتی وجود دارند که بهتر است آنها را بدانید ؛ در ادامه به بخشی از آنها اشاره کردیم :

1 به سبک دکوراسیون خود دقت کنید

چیزی که در ابتدا باید حتما باید به آن توجه کنید سبک ساعت شماست. برای مثال اگر دکوراسیون داخلی خانه شما سبک کلاسیک دارد باید ساعت شما از جنس چوب باشد که با اعداد بر روی آنها نوشته شده است ؛ اما اگر دکوراسیون داخلی منزل شما به سبک مدرن است ، ساعت های فلزی بدون اعدا برای خانه شما مناسب خواهد بود.

2 جنس ساعت دیواری

همانطور که گفتیم ساعتهای دیواری در جنس های مختلفی تولید میشوند که انتخاب جنس آنها بستگی به سلیقه شخصی شما و سبک دکوراسیون شما دارد.

3 به اندازه آن دقت کنید

ساعتها در قطر های مختلفی هستند ، از ابعاد کوچک تا بزرگ که برای فضا های متفاوت تولید شده اند. پس ابتدا مکانی که قصد دارید ساعت خود را نصب کنید را مشخص کرده سپس اقدام به خرید کنید.

4 رنگ ساعت دیواری

رنگ این کالا در دکوراسیون نقش مهم و بسزایی دارد. این را نیز در نظر داشته باشید که معمولا رنگ ساعت باید مخالف با رنگ بقیه لوازم باشد. همچنین بهتر است برای دیوار تیره از ساعت هایی با رنگ روشن استفاده کنید و دیوار هایی که رنگ روشن هستند از ساعات تیره.

5 اندازه صدای تیک تاک

همه ساعتها کم و بیش صدای تیک تاک دارند ؛ اما در برخی این صدا آنقدر زیاد است که تبدیل به یک چیز آزاد دهنده میشود. پس هنگام خرید حواستان به میزان صدا باشد.

6 کیفیت موتور

هنگام خرید تنها چیزی که باید به آن توجه کنید طرح ظاهری آن نیست ، بلکه یکی از مواردی که بسیار حائز اهمیت است ، کیفیت موتور کالای شما است. زیرا که فرض کنید شما زیباترین ساعت را خریداری کرده اید اما کیفیت موتور کالای شما وضعیت مناسبی نداشته باشد ؛ در این صورت شما تنها به مدت چند ماه میتوانید از آن استفاده کنید.

7 مکان نصب ساعت

مکانی که قصد دارید ساعت خود را نصب کنید ، یکی دیگر از موارد مهم است که باید به آن توجه کنید ؛ برای مثال اگر میخواهید برای اتاق کودک خریداری کنید بهتر است از ساعتهایی استفاده کنید که طرح کارتنی و کودکانه دارند.

8 قیمت و میزان بودجه شما

میزان بودجه خود و قیمت ها را بررسی کنید.

 

عکس راهنمایی خرید و انتخاب ساعت

 

نکات مهم که هنگام نصب باید به آنها توجه کنید

+ ساعتهای دیواری را بهتر است در مرکز دیوار و همچنین با در نظر گرفتن اندازه عرض دیوار از سمت چپ و راست آن نصب کنید.

+ بالای تلوزیون ، بالای کنسول ، کنار میز غذاخوری ، دیوار های مجاور راهرو ، ستون های عریض و فضای بالای شومینه ، بهترین مکان هایی هستند که میتوانید ساعت خود را نصب کنید.

+ جوری آن را نصب کنید که از اکثر قسمت های خانه قابل مشاده باشد.

+ اگر کودک دارید و یا در منزل خود حیوان خانگی دارید ، بهتر است از دیوار های ایستاده خودداری کنید زیرا که ممکن است با برخورد کوچکی ، سقوط کنند.

 

 

مقاله پیشنهادی—ساعت ایستاده و انواع آن

 

 

نتیجه گیری و کلام آخر

در این مقاله از وب سایت فروشگاه آرامست درباره راهنمایی خرید و انتخاب ساعت مناسب برای خود ، صحبت کرده ایم. که اگر قصد برای خرید داعت دارید ، پیشنهاد میکنیم این نکات را رعایت کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای