لوستر, مقاله

لوستر های باکارات ایرانی نشانه شکوه و عظمت

لوستر های باکارات ایرانی نشانه شکوه و عظمت - آرام ست

لوستر های باکارات ایرانی نشانه شکوه و عظمت ؛ لوستر ایرانی باکارات دو مفهوم عظمت و ظرافت را در خود جای داده است. لوسترهای باکارات که به نام باکارا نیز شناخته می شوند، تبحر صنعتگران و لوستر سازان کریستال را به نمایش می گذارد که سابقه ای طولانی در دکوراسیون داخلی دارند و در زمینه لوستر به شهرت جهانی دست یافته اند. لوسترهای عجیب و غریب اروپایی در مواجهه با معماری نئوکلاسیک با چالشی روبرو شدند زیرا شکوه و ظرافت آنها جایی در آن پیدا نمی کرد.

در نتیجه، آمیختگی عظمت، شکوه، عظمت و ظرافت در لوسترهای مدرن باعث به وجود آمدن نام باکارات شد که هنوز پس از گذشت نزدیک به 260 سال از محبوبیت بی نظیری در بین صاحبان خانه و مشاغل برخوردار است. در این مقاله از وبلاگ های فروشگاه اینترنتی آرام ست به بررسی لوستر های باکارات ایرانی و ویژگی های آنها پرداختیم.

 

برای پیوستن به پیج اینستاگرام فروشگاه آرامست کلیک کنید.”

 

باکارات، مظهر شکوه هنری

شاید بیشتر در کاخ های تاریخی تهران یا موزه های معروف، لوستر های باکارات را دیده باشید. لوستر های باکارات در ابتدا محدود به این مناطق بود، اما به تدریج جایگاه خود را در میان طبقات پایین جامعه نیز باز کرد و امروزه به یکی از محبوب ترین عناصر معماری در دکوراسیون داخلی تبدیل شده است.

اما چه چیزی لوستر های باکارات را از سبک های دیگر مانند نئوکلاسیک متمایز می کند؟ اولین عامل متمایز کننده کریستال است. در لوستر های باکارات از کریستال بیش از حد استفاده می شود تا جایی که نگاه را مسحور می کند و وزن کریستال ها را در چشم هر بیننده ای می درخشد.

هنر کریستال سازی در لوستر باکارات ایرانی به اوج خود می رسد و امروز شاهد نفس گیرترین نمایش های صنعتگران کریستال در زمینه لوستر هستیم. باکارات به دلیل طراحی های باشکوه و چراغ های فریبنده اش شناخته می شود که در ترکیب با هنر کریستالی ظریف و مهندسی دقیق عناصر ساختاری، به نمادی از شکوه و قدرت در خانه ها یا فضاهای تجاری تبدیل می شود.

لوستر باکارات، مظهر شکوه هنری - آرام ست

لوستر ایرانی بکارات یا باکارا

زادگاه لوستر های باکارات اروپا است، اما آسیا سرزمین طلایی معماری مدرن بقره است. پس از رشد بقره در اروپا، آسیا نیز از هنر چیدمان پیچیده کریستال ها به شکلی ظریف و دیدنی بهره مند شد و وظیفه مهم تولید بهترین لوسترهای بقره جهان را بر عهده گرفت. امروزه بهترین لوستر های باکارات دنیا نه تنها در اروپا بلکه در چین، هند و ایران نیز تولید می شود و بیشترین کاربرد را در این کشورها دارد.

لوستر ایرانی باکارا به وزن قابل توجه، کریستال کاری ظریف، نورپردازی شگفت انگیز و امضای کریستال های قرمز معروف است. این بهترین انتخاب برای کسانی است که می خواهند قدرت و اعتبار را به فضای زندگی خود بیاورند. صرف نظر از آن، لوستر ایرانی باکارا گزینه مناسبی برای بوتیک‌های سطح بالا و رستوران‌های مجلل است که قصد دارند چشم‌های مشتریان خود را مجذوب و مجذوب خود کنند.

لوستر ایرانی باکارا در دو دسته منشعب و طبقه ای و دارای ارتفاع قابل توجهی نسبت به سقف می باشد تا حضور خود را به طور واقعی برای مهمانان نشان دهد. علاوه بر این، لوستر های باکارات در ترکیب با تزیینات سلطنتی مانند میز و صندلی کریستالی و طرح های طرح دار، دکوراسیون شما را کاملا تکمیل کرده و فضای مورد نظر شما را به یک قصر افسانه ای فرانسوی تبدیل می کند. لوستر ایرانی باکارا با الهام از لوسترهای شگفت انگیز اروپایی در دوران رنسانس در اروپا تولید می شود تا نهایت عظمت و شکوه را برای مصرف کنندگان به ارمغان بیاورد.

لوستر ایرانی بکارات یا باکارا - آرام ست

چه سبک تزیینی برای لوستر باکارات مناسب است؟

لوستر باکارات یکی از لوسترهای زیبا و شیکی است که می تواند زیبایی و عظمت را به طراحی داخلی هر اتاقی ببخشد. در انتخاب سبک دکوراسیون مناسب برای لوستر باکارات باید به عوامل مختلفی از جمله سازگاری با فضای اتاق، سلیقه شخصی و انواع دیگر دکور اتاق توجه کرد. در زیر برخی از سبک های تزیینی که ممکن است با لوستر های باکارات سازگاری داشته باشد آورده شده است:

  • سبک کلاسیک

لوستری که با جزئیات ظریف و طراحی زیبا آراسته شده باشد می تواند به زیبایی با دکوراسیون کلاسیک هماهنگ شود. در اتاق هایی با مبلمان چوبی یا طرح های متناوب، لوستر کریستالی می تواند به عنوان عنصر اصلی تزئینی عمل کند.

  • سبک روستایی یا روستیک

اگر می خواهید اتاق شما گرم و دنج باشد، یک لوستر با جزئیات چوبی یا طرح های روستایی می تواند دکوراسیون روستیک را به خوبی تکمیل کند. این لوستر می تواند اتاق را به فضایی دلپذیر و دلپذیر تبدیل کند.

  • سبک مدرن

لوستر کریستالی با طراحی شیک و مدرن خود می تواند در اتاق هایی با دکوراسیون مدرن یا حتی مینیمال استفاده شود. ترکیب ظاهر کلاسیک لوستر و سادگی فضای مدرن، کنتراست جالب و زیبایی را ایجاد خواهد کرد.

چه سبک تزیینی برای لوستر باکارات مناسب است؟ - آرام ست

  • سبک اسکاندیناویایی

اگر به دنبال دکوراسیونی ساده و حس آرامش هستید، لوستر کریستالی می تواند با سبک اسکاندیناوی هماهنگ باشد. این لوستر با خطوط تمیز و جزئیات مینیمالیستی خود می تواند به ایجاد تعادل در دکوراسیون اتاق شما کمک کند.

  • سبک و مدل شیک

لوستر باکارا ایرانی با جزئیات فلزی و یا طرح های مدرن می تواند به خوبی با دکوراسیون شیک و مدرن هماهنگ شود. ترکیب پیچیدگی لوستر و سبک شیک فضا، ظاهری پیچیده و زیبا ایجاد می کند.

با توجه به این نکات، هماهنگی لوستر باکارا ایرانی با سبک کلی دکوراسیون اتاق برای دستیابی به کنتراست جدایی ناپذیر و زیبا حائز اهمیت است.

 

مقاله پیشنهادی—لوستر مهره ای و کاربرد آن در دکوراسیون

 

نتیجه گیری و کلام آخر

لوسترهای باکارا ایرانی در اشکال، اندازه ها و مواد مختلف تولید می شوند. از کریستال گرفته تا آلومینیوم و فلز، مواد لوستر ایرانی متنوع است. تفاوت لوسترهای باکارات ایرانی با نمونه های خارجی این است که می توانید لوسترهای باکارات ایرانی را در اندازه های کوچکتر و مناسب برای اتاق ها و فضاهای کوچکتر پیدا کنید. همچنین این لوستر ها در مدل ها، طرح ها و اندازه های مختلف به صورت سفارشی ساخته می شوند تا دکوراسیون رویایی مشتری را جلوه دهند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای