لوستر, مقاله

نحوه نصب لوستر دو پل در منزل

نحوه نصب لوستر دو پل در منزل

نصب لوستر دو کنترلی : کلید دو کنترلی برای مواردی که لوستر دارای تعداد انشعاب و لامپ زیاد است، انتخاب مناسبی است. با استفاده از این کلید قابلیت بهینه سازی روشنایی لامپ های لوستر فراهم می شود. با فشردن یکی از دکمه های کلید دوگانه کنترل می توان نیمی از لامپ های لوستر را روشن کرد. در صورت نیاز به روشن شدن تمامی لامپ ها می توان از دکمه دیگر این کلید استفاده کرد.

برای نصب کلید دوگانه کنترل روی لوستر، به یک ترمینال سه ترمینال نیاز دارید. معمولاً در سقف سه سیم برق شامل یک سیم نول و دو سیم فاز وجود دارد. سیم های فاز معمولاً با رنگ قرمز مشخص می شوند و جریان الکتریکی دارند. برای نصب کلید دوگانه، سیم فاز هر لوستر را به سیم فاز مربوطه در سقف وصل کنید و سیم باقیمانده را به سیم خنثی سقف وصل کنید. اگر تجربه نصب این نوع کلیدها را ندارید، بهتر است قبل از اقدام به نصب با یک تکنسین برق متخصص مشورت کنید. این مرحله به جلوگیری از خطرات الکتریکی و نصب نادرست کمک می کند.

 

نصب لوستر با کنترل دوگانه در منزل

نحوه نصب لوستر با کنترل دوگانه در منزل

 

پس از انتخاب و خرید یک لوستر مناسب با قابلیت نصب کلید دو کنترلی برای دکوراسیون منزل یا محل کار، یکی از مسائل مهم بعدی که احتمالا ذهن شما را به خود مشغول خواهد کرد نحوه نصب لوستر دوگانه است. در مواردی که لوستر دارای تعداد انشعاب و لامپ زیاد است، نصب کلید دوگانه کنترل به عنوان گزینه مناسب تری پیشنهاد می شود. این روش به کاربر این امکان را می دهد که نیمی از لامپ های لوستر را با فشار دادن یکی از کلیدها روشن کند و در صورت نیاز از کلید دیگر برای روشن شدن تمامی لامپ ها استفاده کند. از مزایای نصب لوستر دو کنترلی می توان به صرفه جویی در مصرف انرژی و برق اشاره کرد.
زمانی که به نور نیاز دارید اما به تمام لامپ ها و شاخه های لوستر خود نیاز ندارید، می توانید نیمی از آنها را روشن کنید.
مراحل نصب کلی یک لوستر با کنترل دوگانه ساده است. برای نصب این نوع لوسترها و اتصال آنها به سقف به یک ترمینال سه ترمینال نیاز دارید. توجه به این نکته ضروری است که هم خود لوستر و هم کلید کنترل دوگانه باید با هم سازگار باشند. در این مقاله از آرامست مراحل نصب لوستر دو کنترلی توضیح داده شده است.

 

 

نکات مهم که قبل از نصب لوستر باید در نظر بگیرید

برای نصب لوستر باید مراحل مختلف را به دقت طی کرد. که در ادامه به بررسی مراحل آن پرداختیم :

بررسی نمودار سیم کشی ساختمان

ابتدا باید نمودار سیم کشی ساختمان را بررسی کنید. این مرحله برای شناسایی سیم های لازم و تعیین فرآیند نصب بر این اساس بسیار مهم است.

تهیه ابزار لازم برای نصب لوستر

قبل از شروع هر کاری، باید ابزارهای مورد نیاز برای نصب را جمع آوری کنید. فروشنده لوازمی مانند زنجیر لوستر و قلاب را در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر این، شما باید ابزارهایی مانند مته برای سوراخکاری سقف، فازمتر، آچار و سیم برش را جداگانه تهیه کنید.

قطع منبع تغذیه و برق

قبل از هر چیز دیگری باید منبع تغذیه را قطع کنید. اگر برای اتاق ها و قسمت های مختلف ساختمان فیوزهای جداگانه دارید، فقط برق آن منطقه خاص باید قطع شود. در غیر این صورت باید برق کل ساختمان را قطع کنید.

تعیین طول زنجیره لوستر

در این مرحله باید طول زنجیره لوستر را مشخص کنید. بیشتر لوسترها با زنجیر بلندتر عرضه می شوند. اگر زنجیر از حد نیاز شما بلندتر است، می توانید از انبردست برای کوتاه کردن حلقه های آن استفاده کنید.

نصب کردن قلاب

این مرحله شامل نصب قلاب لوستر است. اگر سقف ساختمان ساده است، از مته برای ایجاد سوراخ استفاده کنید و محل سوراخ شده را با گلاب بپوشانید. به خاطر داشته باشید که برای حمایت صحیح از لوستر باید از پیچ قلاب و گل رز استفاده شود. اگر سقف ساختمان پیچیده تر است، باید سقف اصلی را با مته و مته سوراخ کنید. در برخی موارد ممکن است سقف از نوع کاذب باشد و در چنین مواقعی باید از ضامن ها و قلاب های تخصصی استفاده کرد.

 

نکات مهم که قبل از نصب لوستر باید در نظر بگیرید

نحوه نصب لوستر های دو قطبی

“پیش از هر چیزی لازم به ذکر است که در حالی که مراحل نصب را در اینجا توضیح داده ایم، بهتر است با کمک یک برقکار حرفه ای از خطرات احتمالی جلوگیری کرده و ایمنی خود را تضمین کنید.”

در مرحله بعدی مراحل نصب لوستر دو قطبی به نکات مورد نیاز برای اتصال سیم برق می پردازیم. لوسترهای دوقطبی نیاز به نصب سه ترمینال دارند، بنابراین باید از قبل این ترمینال را تهیه کنید. در بیشتر موارد، سه سیم برق در داخل سقف ها وجود دارد که دو سیم آن سیم فاز و یک سیم سیم خنثی است. به طور معمول، سیم های فاز با رنگ قرمز مشخص می شوند، در حالی که سیم های خنثی آبی یا سبز هستند.

مطمئناً می دانید که این سیم های فاز دارای جریان الکتریکی هستند. برای اتصال سیم برق به سیم های لوستر، باید هر دو سیم فاز را به هم وصل کنید. سیم سوم باقی می ماند که باید آن را به سیم خنثی سقف وصل کنید. توصیه می شود در صورت نداشتن تجربه و تخصص کافی برای انجام این کار، قبل از نصب لوستر دو قطبی با یک برقکار مشورت کنید.

پوشش سیم های برق

در مرحله بعد برای جلوگیری از آسیب به ظاهر لوستر، سیم های برق را بپوشانید. در انتهای زنجیر لوستر قطعه ای به شکل سوسن برای پوشش سیم های برق وجود دارد.

استفاده از لوستر

با اتمام مراحل نصب لوستر دو قطبی، هم اکنون می توانید جریان برق را از کلید و فیوز وصل کنید. اگر تمام مراحل را به درستی انجام داده باشید، با فشار دادن یک سوئیچ، نیمی از چراغ های لوستر روشن می شوند. با فشار دادن کلید دیگری، تمام چراغ ها و شاخه ها روشن می شوند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای