لوستر, مقاله

نکاتی که قبل از خرید لوستر باید بدانید

نکاتی که قبل از خرید لوستر باید بدانید

لوسترها در تامین نور بیشتر و زیبایی فضاهای مختلف تخصص دارند و نقش ویژه ای در دگرگونی فضای کلی فضای شما دارند. همانطور که انتخاب لوستر مناسب و مناسب فضای دلپذیری را در محیط شما ایجاد می کند، انتخاب نامناسب نیز فضای داخلی فضای شما را خراب می کند.

سبک و طراحی فضا:

در هنگام خرید لوستر باید به این نکته توجه کرد که در چه مکانی در نظر گرفته شده و سبک دکور آن مکان چگونه است. مثلا برای خانه ای با سبک و دیزاین کلاسیک باید به دنبال خرید لوستر به همین سبک باشید.

بنابراین، انتخاب لوستر مناسب برای فضای شما یک فاکتور بسیار مهم قبل از خرید است. در اینجا به نکات کلیدی که باید قبل از خرید لوستر توجه کنید، می پردازیم: ابتدا سبک دکوراسیون منزل خود را مشخص کنید. در دکوراسیون به سبک کلاسیک، لوسترها با سبک های مدرن یا سنتی جایی ندارند.

نکاتی که قبل از خرید لوستر باید بدانید

انتخاب و خرید لوستر مناسب با توجه به ارتفاع سقف

ارتفاع در خرید لوستر از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. حداقل ارتفاع لوستر از کف باید 210 سانتی متر باشد. ارتفاع خود لوستر نیز بسیار مهم است. به عنوان مثال برای فضایی با سقف کم نمی توانید از لوسترهای آویز بلند استفاده کنید زیرا برای محیط مناسب نیست و همچنین باید برای افراد قدبلند ناراحتی را در نظر بگیرید. اما اگر فضای شما سقف بلندی دارد می توانید از لوسترهای چند شاخه یا چند سطحی استفاده کنید که جلوه خاصی به محیط می بخشد. برای محاسبه ارتفاع مناسب باید فاصله سقف تا کف را اندازه بگیرید و آن را در 3 یا 2.5 ضرب کنید تا ارتفاع مناسب برای لوستر به شما برسد.

لوسترهای کلاسیک

با تزئینات اشرافی مختص دکوراسیون کلاسیک است. در دکوراسیون مدرن لوسترهای ساده تر و کاربردی تری به دور از تزیینات زیاد توصیه می شود. ابعاد فضا برای انتخاب لوستر مناسب. باید از خود بپرسید که برای چه فضایی برای لوستر در نظر گرفته اید؟ لوسترها در فضاهای مختلفی از جمله اتاق نشیمن، اتاق خواب، اتاق کودک، راهرو، آشپزخانه، اداره و … استفاده می شوند، به عنوان مثال لوستر مناسب برای اتاق نشیمن که قابلیت پخش نور را در محدوده وسیعی دارد، مناسب نیست.

لوسترهای کلاسیک

اصلا برای اتاق خواب یا آشپزخانه شما. به همین ترتیب استفاده از لوسترهای سبک با نور کم که مناسب اتاق خواب یا راهرو هستند، برای اتاق نشیمن شما به هیچ وجه توصیه نمی شود. بنابراین اندازه و وزن لوستر نیز بستگی زیادی به فضای مورد نظر شما دارد. هماهنگی فضا و اندازه ضروری است.

. علاوه بر اندازه فضای شما، توجه به ارتفاع آن نیز قبل از خرید لوستر ضروری است. هر چه ارتفاع بیشتر باشد، به لوستر بزرگتر یا بلندتری نیاز دارید. اگر ارتفاع فضای مورد نظر شما کم است استفاده از لوسترهای سقفی نیز گزینه بسیار مناسبی است.به جنس و رنگ لوستر دقت کنید.لوسترها را می توان از مواد مختلفی از جمله فلز، سنگ و کریستال ساخت.

 

ارتفاع فضا برای انتخاب لوستر

انواع لوسترها بر اساس جنس بدنه متفاوت است:

1- لوستر برنزی

2- لوستر چوبی

3- لوستر فلزی

4- لوستر کریستالی لوستر برنزی

امروزه بهترین نوع فلزی که برای لوستر استفاده می شود برنج (برنز) است. لوسترهای برنزی به دلیل مقاومت خوب در برابر رطوبت و زنگ زدگی گزینه مناسبی برای موقعیت های جغرافیایی مختلف می باشد. علاوه بر این، لوسترهای برنزی نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

لوستر چوبی

امروزه به دلیل استقبال گسترده از دکوراسیون مدرن، لوسترهایی با سبک منحصر به فرد جایگاه قابل توجهی در بازار به دست آورده اند. از لوسترهای مدرن می توان به لوسترهای چوبی اشاره کرد که قابل نصب در مکان های مختلفی مانند اتاق خواب، آشپزخانه، راهرو و … می باشد.

لوستر چوبی

لوستر کریستالی

لوسترهای کریستالی که اغلب از سرب، شیشه، پلاستیک و غیره تشکیل شده اند، برای اکثر سلیقه ها مناسب هستند. این نوع لوسترها در مقایسه با متریال و مدل های دیگر گران تر و لوکس تر هستند. در انتخاب لوستر به تعداد لامپ ها و شاخه ها توجه کنید قبل از خرید لوستر مورد نظر خود، حتما به تعداد لامپ ها یا شاخه های آن و تاثیر نور بر روی آن توجه کنید. فضای داخلی شما به عنوان مثال، اگر فضای زندگی شما کوچک است یا اگر منبع نور دیگری در اتاق نشیمن خود دارید، انتخاب لوستر با تعداد لامپ یا شاخه های زیاد توصیه نمی شود.

بنابراین، باید میزان روشنایی سایر منابع نوری خود را محاسبه کرده و سپس لوستر خود را انتخاب کنید. اگر به فکر افزودن یک چراغ روشنایی به فضای داخلی خود برای بهبود دکوراسیون آن هستید، لوسترها انتخابی بسیار مجلل و مناسب هستند که تاثیر فوق العاده ای دارند. در دکوراسیون داخلی شما برای انتخاب یک لوستر مناسب با توجه به فضا و نیاز خود می توانید از لوسترهای مختلف در وب سایت دیدن کنید.همچنین می توانید برای انتخاب دقیق تری برای فضای خود فیلم زیر را مشاهده کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای