لوستر, مقاله

آشنایی با لوستر نئوکلاسیک

آشنایی با لوستر نئوکلاسیک - آرامست

آشنایی با لوستر نئوکلاسیک ؛ لوستر نئوکلاسیک یک شگفتی و عظمت است! اشاره ما به لوسترهایی است که بیش از دویست سال است که در خانه ها و عمارت های اعیانی سلطنت می کنند. هیچ چیز نمی تواند شگفتی و جذابیت معماری خانه ها و بوتیک ها را مانند یک لوستر باشکوه و ظریف کامل کند.

لوسترهای نئوکلاسیک یکی از محبوب ترین وسایل روشنایی در بین صاحبان خانه و مشاغل با سابقه طولانی در دکوراسیون داخلی هستند. در این مقاله از وبلاگ “فروشگاه اینترنتی آرام ست” به معرفی کاربرد و تاریخچه لوسترهای نئوکلاسیک می پردازیم.

 

برای پیوستن به پیج اینستاگرام فروشگاه آرامست کلیک کنید.

 

فرهنگ نئوکلاسیک، پویا و بزرگ

پس از کاهش قابل توجه معماری و هنر در قرن هجدهم در اروپای مسیحی، معماران و هنرمندان تصمیم گرفتند سبک هنری جدیدی را با الهام از هنر یونان باستان در نقاشی و معماری ایجاد کنند. تلاش آنها ما را به دوران نئوکلاسیک رساند که با رنسانس در اروپا همراه شد و ساختارهای تاریخی بزرگی را برای ما به یادگار گذاشت.

معماری نئوکلاسیک به ویژگی‌های متمایز خود مانند استفاده از معادلات و نسبت‌های ریاضی در تکمیل فرم‌های معماری، استفاده کافی و متعادل از قالب‌ها و عناصر کلاسیک و ایجاد عظمت و شکوه از طریق طراحی کلاسیک همراه با عناصر مدرن معروف است. جوهره فرهنگ نئوکلاسیک این است که نشان دهنده عظمت اروپا در زمان حال است. از نمای ساختمان های مسکونی گرفته تا دکوراسیون داخلی ویلاها و عمارت ها، تم های نئوکلاسیک نیز امروزه در معماری ایرانی استفاده می شود. پس باید از خود بپرسید که چرا از این معماری به بهترین شکل ممکن استفاده نمی کنید؟!

فرهنگ نئوکلاسیک، پویا و بزرگ - آرام ست

لوستر نئوکلاسیک، نماد شگفتی و هارمونی

با پایان یافتن قرن بیستم، لوسترهای نئوکلاسیک به آرامی از قلمرو سنتی دکوراسیون داخلی خارج شدند، همانطور که قبلاً آن را می شناختیم. درست قبل از ورود به قرن بیست و یکم، تقریباً 300 سال پس از اولین خودنمایی های نئوکلاسیک، بررسی جامع اصول این معماری منجر به مشاهده لوسترهای نئوکلاسیک در ترکیب با معماری مینیمال امروزی شد.

لوسترهای نئوکلاسیک در مواجهه با معماری مدرن، عناصر خاصی از رفتار کلاسیک باشکوه خود را از بین می‌برند و آن‌ها را با عناصر معاصر ترکیب می‌کنند و در نتیجه لوسترهایی به وجود می‌آیند که امروزه در بیشتر خانه‌ها و عمارت‌های برجسته می‌بینیم. افزودن خطوط کریستالی و استفاده از معادلات ریاضی و همچنین استفاده از رنگ‌های غیر سنتی از ویژگی‌های لوسترهای مدرن نئوکلاسیک است که کمتر دیده می‌شود.

این لوسترها علاوه بر ایجاد حس رسمی و قدرت در یک فضا، آمیزه ای از نوستالژی و شور تاریخی را به محیط می آورند و آنها را به بهترین انتخاب برای خانه های سنتی تبدیل می کند. البته ترندهای مدرن لوستر نئوکلاسیک نیز دست صاحبان بوتیک، رستوران ها، تالارهای عروسی و مکان های مهمانی را خالی نمی گذارد.

لوستر نئوکلاسیک، نماد شگفتی و هارمونی - آرام ست

لوستر نئوکلاسیک، مناسب هر فضایی

لوسترهای نئوکلاسیک بسته به ویژگی هایشان در فضاهای مختلفی قابل استفاده هستند. امروزه لوسترهای نئوکلاسیک تنوع زیادی در بازار دارند، بنابراین در انتخاب لوستر نئوکلاسیک برای فضایی که قصد تزیین آن را دارید باید توجه کافی داشته باشید. اگر قصد خرید لوستر فضای نشیمن را دارید، سعی کنید لوستری را برای پذیرایی در نظر بگیرید و بنا به سلیقه خود لوستری بزرگ و روشن انتخاب کنید.

به دنبال لوسترهایی بروید که رنگ های طلایی را تابش می کنند تا شکوه را به خانه شما بیاورند. اگر می خواهید عظمت و هیبت در محیط خانه شما چشم مهمانانتان را مسحور کند، از لوسترهای کریستالی و شیشه ای استفاده کنید که با ظرافت طراحی شده اند و نور را چندین بار در ساختار شیشه ای خود منعکس می کنند. این نوع لوسترهای نئوکلاسیک توجه زیادی را به خود جلب می کند.

لوستر نئوکلاسیک، مناسب هر فضایی - آرام ست

اگر از لوستر نئوکلاسیک برای اتاق یا محل کار استفاده می کنید، توصیه می کنیم به لوسترهایی که نور سفید ساطع می کنند نگاهی بیندازید و اگر به دنبال نور طلایی هستید، از لوسترهایی با طرح های ساده تر استفاده کنید تا زیاد جذب نشوند. توجه داشته باشید و تمرکز خود را بر روی اثاثیه یا کار اتاق حفظ کنید. برای اتاق رختکن و تالارهای عروسی، توصیه می کنیم بزرگ ترین لوسترهای نئوکلاسیک را انتخاب کنید، زیرا همه توجه مشتریان را به خود جلب می کنند و آنها را به فضای کاری شما متصل می کنند.

 

مقاله پیشنهادی—راهنمای خرید لوستر کلاسیک کریستالی در سال 1402

 

نتیجه گیری و کلام آخر

علاوه بر جذابیت زیبایی شناختی، لوسترهای نئوکلاسیک یک هدف کاربردی نیز دارند. این لوسترها با بازوها و طبقات متعدد خود نور کافی برای روشنایی فضاهای بزرگ را فراهم می کنند. آنها اغلب در سالن‌های رقص، سالن‌های غذاخوری و سرسرای بزرگ یافت می‌شدند، جایی که حضورشان حسی از شکوه و پیچیدگی می‌افزاید. امروزه، لوسترهای نئوکلاسیک به دلیل زیبایی بی انتها و توانایی تبدیل هر فضا به محیطی مجلل همچنان مورد توجه هستند.

در پایان، لوستر نئوکلاسیک گواهی بر جذابیت ماندگار هنر و طراحی کلاسیک است. . ساخت پیچیده، استفاده از مواد با کیفیت بالا و توانایی ایجاد یک نمایش بصری خیره کننده آن را به یک شاهکار واقعی تبدیل کرده است. لوستر نئوکلاسیک چه یک کاخ بزرگ و چه یک خانه مدرن را تزیین کند، ظرافت و عظمتی بی نظیر به آن اضافه می کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای