مقاله

آیا لازم است که آباژور ها در اتاق همخوانی داشته باشند

آیا لازم است که آباژور ها در اتاق همخوانی داشته باشند

آیا همه آباژور های یک اتاق باید مطابقت داشته باشند؟ این یک سوال رایج هنگام طراحی اتاق است و ما اینجا هستیم تا پاسخ آن را ارائه دهیم.

 

آباژورها بخش زیبایی هر اتاقی هستند که باعث می‌شوند وسیله روشنایی به همراه نحوه جریان آن پس از راه‌اندازی، باعث ایجاد یا شکست نور شوند. در نتیجه، شما می خواهید اطمینان حاصل نمایید که طراحی مناسب برای نیازهای شما در جای خود قرار دارد.

عوامل کلیدی در انتخاب آباژور عبارتند از:

  • اندازه آباژور
  • نوع شید آباژور
  • محل قرارگیری آباژور ها

هنگامی که در حال استقرار آباژور هستید، به کل اتاق نگاه کنید. این فقط در مورد نور نیست، بلکه نحوه همخوانی آن با بقیه دکورها است. مهم است که مطمئن شوید همه آباژور‌های اتاق دارای نوعی هماهنگی هستند. تا زمانی که این کار را انجام می‌دهید، کار شما خوب پیش می رود.

بیایید نگاهی به این سوال و چند سوال دیگر که ممکن است بخواهید در مورد آباژور ها بدانید پاسخ دهیم. به طور مثال چه تعداد لازم است داشته باشیم و اگر پریز برق کافی ندارید چه کاری باید انجام دهید. در ادامه با ما همراه باشید.

آیا همه آباژورهای یک اتاق لازم است با هم همخوانی داشته باشند؟

آیا همه آباژورهای یک اتاق لازم است با هم همخوانی داشته باشند؟

هنگام طراحی یک اتاق، می دانید که آباژور می خواهید. اما آیا آنها نیاز به همخوانی دارند؟ اکثر طراحان می گویند که نیازی به همخوانی نیست. ممکن است آباژور‌های رومیزی کناری خود را با آباژور‌های ایستاده هماهنگ نکنید، یا ممکن است آباژورهای ایستاده و رومیزی متفاوتی داشته باشید. هیچ انتخاب اشتباهی وجود ندارد.

چند آباژور لازم است در یک اتاق باشند؟

هیچ پاسخ درست یا غلطی موجود نیست. این موضع بیشتر در رابطه با نوع روشنایی است که می خواهید و به آن نیاز دارید. آباژورها نور محیط را تامین می کنند و به اتاق گرما می بخشند. از آباژورهای ایستاده در گوشه های تاریک استفاده کنید. اگر مورد گرم می‌خواهید، آباژور‌ها را برای میزهای کنار تخت، بوفه یا میزهای عسلی تعبیه نمایید. هر مکانی که احساس می کنید کمی درخشندگی بیشتری می خواهید، مکان بسیار خوبی برای یک آباژور است.

چند آباژور لازم است در یک اتاق باشند؟

آیا در اتاق پذیرایی به آباژور نیاز است؟

اگر دارای فضای روشنی هستید، نیازی به آباژور در اتاق نشیمن نیست. با وجود پنجره‌های بزرگ که نور طبیعی فوق‌العاده‌ای را در ساعات روشنایی روز ارائه می‌دهند و شهر در شب چشمک می‌زند، دیگر نیازی به آباژور در این فضا نیست.

با این حال، گاهی اوقات شما می خواهید نور لوکس و محیطی داشته باشید. یکی از راه‌های ایجاد گرما و آرامش در اتاق نشیمن، استفاده از پوشش آباژور است.

یک آباژور ایستاده بلند، قطعه برجسته و عالی در کنار یک کاناپه است. این منبع نور اضافی هنگام مطالعه و اغلب یک عنصر عمودی زیبا در طراحی داخلی به شما ارائه می دهد.

آیا در اتاق پذیرایی به آباژور نیاز است؟

آیا آباژورهای ایستاده لازم است که با آباژورهای رومیزی همخوانی داشته باشند؟

نیازی نیست که آباژورهای ایستاده با آباژورهای رومیزی شما مطابقت داشته باشند. اگر دارای سبک التقاطی هستید، لازم نیست موردی با آن مطابقت داشته باشد. با این حال، اغلب ایده خوبی است که هنگام انتخاب آباژورها، شیدهای مشابه یا سبک های مشابه را انتخاب کنید.

رنگ های پایه آباژورها همچنین عناصر رنگ دیگری را از اتاق می گیرند که همه چیز را به هم گره می زند. ممکن است اصلا نیازی به آباژورهای رومیزی نداشته باشید.

در پایان به این مساله توجه داشته باشید که نیازی به هماهنگی همه آباژورها در اتاق نیست. همه چیز به خواست و سلیقه شما بستگی دارد. شما قادر هستید که جنس و طرح آباژور خود را به طور مثال با پرده اتاص ست نمایید. همچنین می شود به طور مثال از طرح ساده برای آباژورهای ایستاده و از همان طرح به عنوان پس زمینه طرح دار آباژور رومیزی بهره برد.
مقاله های مرتبط:
نحوه انتخاب آباژور ایستاده
چگونه شید آباژور را دربیاوریم؟
چگونه آباژور منزل را تمیز کنیم؟

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای