مقاله, Design trends

ایده هایی معاصر برای نورپردازی منازل + نکاتی برای زیبایی بیشتر خانه

ایده هایی برای نورپردازی منازل + نکاتی برای زیبایی خانه

همانطور که میدانید یکی از چیز هایی که موجب میشود تا دکوراسیون خانه جذاب تر شود ، نورپردازی در منزل است ، زیرا که نور نقش مهمی را در خانه ما ایفا میکند . نور ، فضا و طراحی خانه را طوری نشان میدهد که دوست داریم و فضای مناسب و آرامش بخشی را برای ما ایجاد میکند . بهتر است اهمیت نورپردازی در خانه را بدانید تا بتوانید فضایی دلپذیر و جذاب را برای خود و اعضای خانواده خود به وجود بیاورید .

در این مقاله از وب سایت فروشگاهی آرامست قصد داریم تا ایده هایی معاصر را برای نورپردازی منازل به شما معرفی کنیم ، و نکاتی که به زیبایی خانه شما کمک خواهند کرد را برای شما شرح خواهیم داد . اگر شما هم نورپردازی خانه برایتان تبدیل به یک امر مهم شده است ، پیشنهاد میکنیم که تا پایان این مقاله همراه ما باشید .

 

همانطور که میدانید یکی از چیز هایی که موجب میشود تا دکوراسیون خانه جذاب تر شود ، نورپردازی در منزل است ، زیرا که نور نقش مهمی را در خانه ما ایفا میکند . نور ، فضا و طراحی خانه را طوری نشان میدهد که دوست داریم و فضای مناسب و آرامش بخشی را برای ما ایجاد میکند .

بهتر است اهمیت نورپردازی در خانه را بدانید تا بتوانید فضایی دلپذیر و جذاب را برای خود و اعضای خانواده خود به وجود بیاورید .

 

ایده هایی برای نورپردازی منازل نکاتی برای زیبایی منزل

 

انواع متداول روشنایی ها در خانه

میتوان گفت چهار نوع نورپردازی متفاوت در خانه های ما وجود دارد ، چهار نوع نورپردازی عبارتند از : روشنایی عمومی ، نور نفطه ای ، روشنایی محیطی و نورپردازی های تزئینی . که میتوانید با توجه سبک و استایل دکوراسیون داخلی منزل خود یکی از اینها را انتخاب کنید . همه اینها میتوانند موجب زیبایی خانه شما شوند اما همانطور که گفتیم ، بهتر است با استفاده از تکنیک هایی این نورپردازی ها را با یکدیگر ترکیب کنید ، تا بتوانید نتیجه دلخواه خود را به دست بیاورید .

 

روشنایی عمومی مناسب فضا های روشن تر

یکی از بهترین تکنیک هایی که میتوانید برای نورپردازی های خانه استفاده کنید ، ادغام کردن نور طبیعی و مصنوعی با یکدیگر است . به این صورت که در طول روز و با وجود آفتاب نور به طور طبیعی در خانه است ، اما در هنگام عصر باید از نور مصنوعی برای نورپردازی منزل استفاده کنید . و آنها را به طور مساوی در همه جا توزیع کنید ، به طوری که جایی از خانه تاریک نماند .

 

روشنایی نقطه ای

این نورپردازی به طوری است که باید آن را نصب کنید تا زیبایی ظاهری خانه را حفظ کنید . از نور نقطه ای برای روشنایی بخشیدن به یک منطقه خاص و یا افزایش تمرکز در یک گوشه از خانه ، استفاده میشود . این نورپردازی میتواند برای روشنایی دادن به منازل بسیار موثر باشد و میتوانید روی آن حساب کنید . از چراغ های نقطه ای میتوانید در اتاق غذا خوری ، صندلی مطالعه ، میزمطالعه و مکان هایی نظیر اینها استفاده کنید .

 

نورپردازی محیط

اتاق غذا خوری یکی از مکان هایی است که  در آن همراه با خانواده و دوستان خود نه تنها وعده های غذایی میخوریم بلکه مکانی برای استراحت نیز هست . در این مکان علاوه بر اینکه به نورپردازی نقطه ای احتیاج داریم ، بلکه باید از یک نوع روشنایی راحتتری نیز استفاده کنید تا فضایی راحت تر و با آرامش تری را برای وقت گذراندن با خانواده بگذرانید .

 

نورپردازی های تزئینی

همانطور که از نام این نوع مشخص است ، هدف نورپردازی های تزئینی ، تزئین فضا و محیط است . به گونه ای که حتی وقتی چراغ های آن روشن نیست ، زیبایی خاصی به فضا میدهند و یا حتی گاهی اوقات میتوانید از آنها به عنوان الگوها روی دیواراستفاده کنید .

 

ایده های برای نورپردازی منازل نکاتی برای زیبایی خانه

 

نورپردازی غیر مستقیم و مستقیم

نورپردازی محیط را با توجه به نحوه استفاده برای نورپردازی مکان های متفاوت به دو دسته تقشیم میشود ، نور مستقیم و نور غیر مستقیم .

نور غیر مستقیم : به نوری میگویند که روی دیوار ها پخش میشود تا مکان را روشن نگه دارد و نور را بخ تمام فضا بخش میکند.

نور مستقیم : این نوع از نور روی یک نقطه خاصی تمرکز میکند و آن نقطه را روشن نگه میدارد ، و نور را مستقیما به سمت پایین ساطع میکند.

 

انتخاب نور مناسب برای منزل

یکی از مهم ترین چیز هایی که در روشنایی و نورپردازی منازل اهمیت دارد ، انتخاب لامپ مناسب است . لامپی که انتخاب میکنید ، میبایست برای محیط مد نظر شما مناسب باشد ؛ بنابراین هنگامی که قصد داشتید برای خرید لامپ اقدام کنید ، میبایست به یکسری ویژگی ها توجه کنید ، ویژگی هایی مانند رنگ ، روشنایی نور ، انرژی و شدت مصرفی ، صرفه جویی در نصب و نگهداری لامپ ها و لوازم روشنایی مورد استفاده .

 

منابع نور های طبیعی

سعی کنید در حین طراحی خانه خود فضایی را برای نور طبیعی ایجاد کنید تا خانه شما شادتر و روشن تر شود ، نور طبیعی یک جذابیت و جوهره خاصی دارد که با وجود آن در خانه نورپردازی جذابی و دلنشینی به وجود می آید .

 

نگهداری و تعمیر سیستم نورپردازی خانه

نگهداری کردن و مراقبت از چراغ ها برای طولانی تر شدن درخشش آنها از اهمیت زیادی برخوردار است . بنابر این سعی کنید تا لامپ ها را به طور مداوم و مرتب تمیز کنید تا لایه ای از گرد و غبار روی آنها نباشد ، همچنین هنگامی که از لامپ استفاده ای نمیکنید ، لامپ را خاموش کنید . با انجام این کار طول عمر لامپ ها را افزایش دهید .

 

مقاله پیشنهادی—-راهنمایی برای خرید و انتخاب آباژور

 

نتیجه گیری و کلام آخر

در این مقاله از وب سایت فروشگاهی آرامست به بررسی نکات نورپردازی منزل پرداخیتم . امیدواریم با استفاده از این مطلب بتوانید روشنایی و نورپردازی خانه خود را با یکدیگر هماهنگ کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای