مقاله, Design trends

رفع مشکلات کم نور بودن خانه + نکات کاربردی برای افزایش نور

رفع مشکل کم بودن نور بودن خانه 10 تا نکات کاربردی

رفع مشکل نور کم در منازل : امروزه با گسترش آپارتمان ها در شهر ها ، اکثر افراد نیز ناچار به زندگی در آپارتمان هایی هستند که دارای یک و یا حداکثر سه پنجره و منبع نور هستند ، که بسیاری از این منازل دارای منبع های نور بسیار کمی هستند که موجب کم تور بودن خانه میشود ؛ درواقع مشکل کم نور بودن منازل برای بسیاری از افراد وجود دارد ، با نبودن و یا کم نور بودن خانه فضا دلگیر شده و فضای خانه کوچکتر به نظر میرسد . از طرفی دیگر با استفاده از نور های طبیعی میتوانید مصرف و هزینه برق خود را کاهش دهید . تنها کافی اسا با استفاده از کمی خلاقیت و دقت نور طبیعی را در خانه و محیط مد نظر خود افزایش دهید . در این مقاله قصد داریم به بررسی چند نکته بپردازیم که با استفاده از آنها بتوانید مشکل کم نوری خانه خود را رفع کنید و باعث افزایش نور در خانه و یا آپارتمان خود شوید ؛ نکاتی مانند انتخاب رنگ مناسب ، انتخاب کاغذ دیواری ، انتخاب رنگ لوازم مناسب ، چیدمان مناسب لوازم و اقداماتی نظیر اینها .

در این مقاله از وب سایت فروشگاهی آرامست قصد داریم تا به بررسی دلیل کم نور بودن منازل بپردازیم و نکاتی مهم و کاربری را برای شما شرح دهیم ؛ بنابراین اگر شما هم مشکل نور کم در منزل خود دارید ، پیشنهاد میکنیم که تا ادامه این مقاله همراه ما باشید .

 

محیط خود را روشن نگه دارید

اگر شما هم جزو افرادی هستید که در آپارتمان هایی زندگی میکنید کنه دارای نور کم هستند ، و یا فضای داخلی محل کار و یا منزلتان تارسک و دلگیر است ، حتما به دنبال راهی هستید تا بتوانید محیط تود را روشن تر و دلباز تر کنید ؛ در ادامه این مقاله نکاتی را برای شما شرح میدهیم تا با استفاده از آنها بتوانید محیطی روشن ، شاد و آرامش بخش را برای خود به ارمغان بیاورید.

رفع مشکلات کم نوری در منازل

اهمیت نور و روشنایی

همانطور که در علم روانشناسی نیز ثابت شده است افراد برای اینکه روحیه شاداب تر و بهتری داشته باشند ، نیاز دارند تا در روشنایی و نور باشند . تاثیر نور و روشنایی در افراد بسیار واضح است . از طرفی نور و روشنایی در دکوراسیون داخلی منازل و معماری نیز تاثیر بسیار زیادی دارد . شما با استفاده از لوازم نورپردازی همانند لوستر ، آباژور ، چراغ های هالوژنی ، نور های مخفی و لوازمی نظیر اینها ، میتوانید روشنایی را به منزل خود ببخشید .

نور تاثیر بسیار زیادی در خلق و خوی منازل و محیط دارد و همچنین عدم استفاده از نورپردازی های مناسب موجب خواهد شد تا حسی ناخوشایند در محیط به وجود بیایید . معمولا قسمت هایی از خانه ها وجود دارند که با وجود لامپ های روشنایی و یا نور های طبیعی ، باز هم نوری ندارند و تاریک هستند ؛ برای نورپردازی این بخش ها میتوانید از لامپ های هالوژنی و یا چراغ های رشته ای استفاده کنید . با استفاده از نورپردازی در مکان مناسب میتوانید به محیط مد نظر خود آرامش و زیبایی ببخشید .

 

نکات مهم برای افزایش نور و روشنایی در منزل

در این بخش به نکاتی که با استفاده از آنها میتوانید به محیط مد نظر خود روشنایی و نور ببخشید را به شما معرفی و شرح دادیم :

1 _ استفاده از منابع نور مناسب

یکی از راه هایی که با استفاده از آن میتوانید نور را در محیط خود افزایش دهید ، استفاده کردن از نور های مخفی در محیط های اطراف خانه است .

نور های مخفی در سقف بهترین راهکار هستند ، بهتر است هنگام انتخاب رنگ سقف از رنگ های روشن و سفید استفاده کنید زیرا که سقف هایی که دارای رنگ تیره و یا از جنس چوب هستند، بخش عظیمی از نور را درون خود نگه میدارند و فضایی تاریک و دلگیر را به وجود می آورند ؛ اما با استفاده از سقف های روشن و سفید ، روشنایی و نور بیشتری در محیط خود خواهید داشت .

نور های مخفی برای محیط آشپزخانه نیز بسیار مفید و کاربردی هستند . حتما هنگام انتخاب نور دقت کنید و بهتر است به جای استفاده از نور ها و چراغ های قوی ، از چراغ های کوچکتر که قابلیت تنظیم شدن را نیز دارند ، مانند چراغ های دکوراتیو استفاده کنید ؛ چرا که شما با استفاده کردن از نور های قوی تنها باعث میشوید تا محیط تاریک تر به نظر برسد ؛ به همین دلیل است که آباژور ها ، چراغ های دیواری، لوستر ها ، چراغ های تزئینی و دیگر لوازم روشنایی دارای نور های کم تر و ملایم تری هستند تا فضا را دلنشین و آرامش بخش جلوه دهند .

 

2 _ استفاده کردن از نور طبیعی در منازل

یکی از مهم ترین مزایایی که استفاده کردن از نور ها و روشنایی های طبیعی دارند ، صرفه جویی کردن در مصرف انرژی است . یکی از مهم ترین مسائلی که برای استفاده به صرفه و مناسب از نور های طبیعی وجود دارد ، آن است که پرده های منزلتان را نکشید و اجازه دهید تا نور طبیعی در خانه شما پخش شوند .

اما در گاهی اوقات پرده به عنوان محافظت از حریم خصوصی و شخصی افراد صورت میگیرد . که در این هنگام بهتر است از پرده های ضخیم استفاده نکنید و از پرده هایی استقاده ونید که نارک هستند و ره راحتی نور را از خود عبور میدهند . برای مثال میتوانید از پراه هایی نظیر جنس حریر با رنگهای سفید و یا کرمی استفاده کنید .

یکی دیگر از راهکار هایی که میتوانید برای افزایش نور در منزلتان استفاده کنید ، استفاده کردن از درب های شیشه ای است زیرا که این در ها نور را به خوبی عبور میدهند و حکم پنجره در منازل را دارند ؛ همچنین پیشنهاد میکنیم تا از درب های شیشه ای مات و یا نیمه شفاف استفاده کنید زیرا که در این صورت هر چقدر که فضای اتاق شما کوچک باشد باز هم فضای شما دلپذیر و دلباز تر دیده خواهد شد .

اگر این کار هزینه ی زیادی را به شما تحمیل میکند ، میتوانید از یک پنجره کوچک در بالای سقف خانه استفاده کنید تا هم از حریم خصوصی خود محافظت کنید و هم نور و روشنایی خانه خود را افزایش دهید . حالا که از اهمیت شیشه و نور در منزل خود آگاه شدید ، باید بدانید که برای عبور راحتتر و بهنر نور از شیشه باید آن را همیشه تمیز نگه دارید .

 

رفع مشکلات نور کم در منازل

 

3 _ قدرت رنگ های روشن 

یکی از بهترین ترفند هایی که با استفاده از آن میتوانید نور و روشنایی را در محیط خود افزایش دهید ، استفاده کردن از رنگ های روشن در دکوراسیون داخلی است . طیف های رنگی روشن با بازتاب کردن نور و گسترش آن در محیط میشوند . طیف های رنگی روشنی که نور را گسترش میدهند ، رنگ هایی مانند کرم ، سفید ، کاراملی ، خاکستری روشن ، صورتی و آبی است ؛ این رنگ ها نه تنها رنگ هایی هستند که نور را گسترش میدهند ، بلکه به عنوان رنگ های خنثی نیز شناخته میشوند ، که امروزه و در دکوراسیون های داخلی بسیار محبوب هستند .

پس بهتر است دیوار های منزل شما دارای رنگ های روشنی باشند تا بتوانند نور را در سر تا سر اتاق گسترش دهند . همچنین دیوار های با رنگ خنثی یک مزیتی که دارند این است که به راحتی با دکوراسیون های داخلی ست میشوند .

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی : یکی از معروف ترین دکوراسیون هایی که مناسب آپارتمان های کوچک است ، دکوراسیون اسکاندیناوی است . در این سبک از دکوراسیون بیشتر از رنگ سفید استفاده میشود و به نحوی میتوان گفت به عنوان یک سمبل در دکوراسیون است . اکثرا برای خانه و محیط هایی که پنجره و یا دربی برای عبور نور ندارند ، از این سبک دکوراسیون استفاده میشود تا رنگ سفید نور را در محیط افزایش دهند .

یکی دیگر از نکات مهم و کاربردی برای افزایش نور در محیط منزل و دکوراسیون داخلی ، استفاده کردن از کف پوش های مناسب برای اتاق ها است . هر چقدر که رنگ کف پوش ها براق تر و روشن تر باشد ، محیط بزرگتر و دلباز تر دیده میشود . برای اتاق هایی که دارای نور کم و کف پوش های تیره هستند ، میتوانید از سنگ های براق و روشن برای افزایش نور در آنها استفاده کنید . هنگام انتخاب کف پوش ها دقت کنید که رنگ آنها روشن و ساده باشد ، زیرا کف پوش های طرح دار و یا رنگی در مقابل رنگ های زرد جلوه جالبی نخواهند داشت .

 

4 _ استفاده از کاغذ دیواری مناسب

مشکل دیگری که برای افراد به وجود می آید ، استفاده از طرح ها و رنگ های نامناسب برای کاغذ دیواری است . امروزه بسیاری از افراد هستند که ترجیح میدهند تا از کاغذ دیواری به جای رنگ استفاده کنند . در نظر داشته باشید که طرح و رنگ کاغذ دیواری بسیار مهم است و با انتخاب طرح و رنگ نا منایب باعث کاهش نور در منزل خود خواهید شد .

پس بهتر است برای منازل و محیط های کوچک از کاغذ دیواری و کف پوش هایی استفاده کنید که ، دارای رنگ های روشن هستند . و همچنین بهتر است جدای از رنگ آنها طرح های آنها نیز ساده باشد و زیاد شلوغ نباشد . یکی از مهم ترین مزیت هایی که کاغذ دیواری ها و  کف پوش های روشن دارند ، این است که شما امکان این را دارید تا به راحتی آنها را با دکوراسیون منزل خود ست کنید .

 

5 _ اهمیت چیدمان منزل

یکی دیگر از کار هایی که میتوانید برای افزایش نور در محیط و منزل خود انجام دهید ، استفاده کردنم از اکسسوری های مناسب برای خانه مانند آباژور ، آینه ، تابلو های هنری و مجسمه های هنری است . که یکی از بعترین گزینه ها برای انعکاس و بازتاب نور در خانه ، آینه است . با استفاده کردن از مدل های متفاوت از آینه ها امکان این را دارید تا نور را در محیط خود به خوبی بازتاب کنید .

استفاده کردن از گلدان های شیشه ای یکی دیگر از راه های افزایش نور در محیط است . میتوانید آنها را پر از آب کنید و در پشت پنجره قرار دهید تا از بازتاب نور در محیط لذت ببرید .

یکی دیگر از عواملی که میتوانید با استفاده از آن موجب شوید تا فضایی دلباز تر و روشن تر داشته باشید ، داشتن محیطی منظم و تمیز است .

 

مقاله پیشنهادی—-ایده هایی معاصر برای نورپردازی منازل + نکاتی برای زیبایی بیشتر خانه

 

نتیجه گیری و کلام آخر 

همانطور که خواندید ، در این مقاله به بررسی رفع کم نور بودن منازل پرداختیم . اگر شما هم جزو افرادی هستید که به محیط کم علاقه ای ندارید و ترجیح میدهید در محیطی قرار بگیرید که دارای نور زیادی باشد ، پیشنهاد میکنیم تا از نکات گفته شده استفاده کنید تا محیطی آرامش بخش ، پر نور و دلپذیر را برای خود و خانواده خود فراهم کنید .

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای