شمعدانی, مقاله

بهترین مدل های شمعدانی

بهترین مدل های شمعدانی آرام ست

بهترین مدل های شمعدانی

در این مقاله از وبلاگ های آرامست قصد داریم به بررسی بهترین مدل های شمعدانی بپردازیم ؛ شمعدانی ها تداعی کننده ی حس و حال عاشقانه و عارفانه می باشند. از لحاظ فنگ شویی شمع بسیار انرژی بخش می باشد، شمع و شمعدان علاوه بر خاصیت های بسیاری که دارند، در دکوراسیون با اهمیت می باشند. همراه عروس دو شمعدانی زیبا راهی خواهد شد. سر میز و هنگام صرف شام، در کنار سفره ی هفت سین و تمامی مراسم های شاد شمعدان وجود دارد. از دیرباز تا به امروز شمعدان ها در طرح ها و مدل های مختلفی ساخته شده اند. در این مقاله بهترین مدل های شمعدانی را معرفی خواهیم کرد.

 

شمعدانی چیست؟

همانطور که از نام این وسیله پیداست، شمعدان جایگاهی است که از شمع نگهداری می کند و شکل و ظاهری خاص دارد. شمعدانی ها از الگوی خاصی پیروی نمی کنند، شاهد نمونه های متعددی در شمعدانی هستیم که هر کدام خاص و جذاب هستند. شمعدان ها در جنس های شیشه ای، فلزی، چوبی، پلاستیکی، رزینی ساخته می شود. هنرمندانی که با هر کدام از این جنس ها سر و کار دارند، نهایت هنر خود را برای ساخت شمعدان بکار برده و شمعدانی های زیبا و شایسته ای را راهی بازار کرده اند.

 

انواع مختلف شمعدانی

با توجه به متریال بکار رفته شده در ساخت شمعدانی ها، نمونه های مختلفی از شمعدانی وجود دارد. اما تنوع آن ها به جنس و مواد اولیه خلاصه نشده و فاکتور های متعددی در تنوع شمعدانی ها دخیل بوده اند. مدل های مختلفی برای شمعدانی وجود داشته که بر سبک و شکل ظاهری متمرکز می باشد. سایر و اندازه های شمعدانی ها نیز متفاوت است. می توان گفت که در هر اندازه ای شمعدانی وجود دارد، از کوچک گرفته تا مدل های بزرگ و بلند. با تواجه بت سایزی که شمع ها دارند، شمعدانی ها نیز مختلف هستند.

مدل های جذاب شمعدانی

شمعدانی ها بیشتر مورد توجه دختران دم بخت و عروس هاست. چرا که رسم بر این بوده که هر دختری که پا به خانه ی بخت می گذارد، آینه و شمعدانش را با خود ببرد. شمعدان ها امروزه در انواع مدل های فانتزی، کلاسیک، سنتی، مدرن، آنتیک و سلطنتی وجود دارند. در کنار کنسول های زیبا و شیک دو جفت شمعدانی خاص و دلبر وجود دارد.

  • شمعدانی فانتری : امروزه از مدل های فانتزی شمعدانی استقبال بسیار زیادی می شود. این مدل پیرو هیچ سبک خاصی نیست. طرح های مختلفی در ساخت شمعدانی بکار رفته که آن را از نمونه های دیگر متمایز کرده است. در این مدل شمعدانی زرق و برق کمتری بکار رفته شده است. جنس شمعدانی فانتزی متغییر بوده و می تواند هر جنسی داشته باشد.
  • شمعدانی کلاسیک : ساده پسندان که همیشه از تجملات فراری بوده اند، سبک های کلاسیک را بیشتر می پسندند. در این مدل شمعدانی طرح و نقش های زیادی بکار نرفته است، اما تمامی آن ها در ارتفاعی متوسط و قطر معمولی ساخته می شوند. شیشه و فلز هایی هم چون استیل در ساخت شمعدانی کلاسیک بیشر بکار می رود.
  • شمعدانی سنتی : هر آن چه که در گذشته رواج داشته است، سنتی محسوب می شود. در گذشته شمعدانی که همراه عروس راهی می شد، بیشتر به شکل بلور های رنگی می بود. این بلور ها دارای طرح و نقش گل لاله بودند. به همین خاطر واژه ی شمعدانی برای آن ها بکار برده نمی شود. منظور از لاله عروس همان شمعدانی است. امروزه نیز این سبک و مدل شمعدانی وجود دارد.
  • شمعدانی آنتیک : اشراف و اعیان که در گذشته زندگی کرده اند، لوازم زیبا و شکی داشتند که تجار ها از کشور های مختلف وارد کرده بودند. مدل شمعدانی آن ها خاص و زیبا بوده است. از فلزات مختلفی برای آن ها می شد. سبک شمعدانی آن ها هم چنان حفظ شده است و مدل شمعدانی آن ها در بازار وجود دارد که شمعدانی آنتیک نام گرفته است. ظاهر بسیار شیکی داشته و طرح های مختلفی دارند.
  • شمعدانی مدرن : شمعدانی هایی که بر اساس تکنولوژیو فناوری های امروز ساخته می شوند، شمعدانی مدرن هستند. این نوع از شمعدانی در جنس های مختلف وجود داشته که زیبایی چشمگیری دارد.
  • شمعدانی سلطنتی : این مدل شمعدانی زریق و برق بسیار زیادی داشته واز متریال گران قیمت هم چون؛ نقره، مس، برنز و آلیاژ های آن ساخته می شود. بر روی شمعدانی ها نیز طرح های جذابی ایجاد شده که همگی کار دست می باشد.

 

مقاله پیشنهادی—4 نکته مهم که پیش از خرید آباژور باید بدانید

 

نتیجه گیری و کلام آخر 

همانطور که در این مقاله از مقالات آرامست خواندید ، شمعدانی به عنوان یک وسیله ی دکوراتیو و زیبا، در انواع مدل ها و نقش ها وجود دارند. بهترین مدل های شمعدانی در این مقاله معرفی شدند. تمام مدل های فانتزی، سنتی، کلاسیک، مدرن و سلطنتی جذابیت های زیادی داشته و مورد پسند افراد مختلف قرار گرفته اند.  بهترین مدل های شمعدانی را می توانید از آرام ست خریداری کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای