آباژور, مقاله

نحوه تمیز کردن انواع شید آباژور

نحوه تمیز کردن انواع شید آباژور - آرامست

نحوه تمیز کردن انواع شید آباژور

امروز در این مقاله از مقالات آرامست قصد داریم به بررسی نحوه تمیز کردن انواع شید آباژور بپردازیم. دانستن نحوه تمیز کردن شید آباژور یکی از آن کارهای نظافتی پیچیده است که اتاق شما را از مرتب بودن به تمیزی واقعی تبدیل می کند. بین دست‌های کثیف، گرد و غبار خانگی و موهای حیوانات خانگی، آباژورها معمولا کثیف می‌شوند. مساله این است که آباژورها مانند جواهرات اتاق شما هستند: اگر خوب باشند، زیبایی اتاق شما را چند برابر می‎سازند، اما اگر حالت بدی داشته باشند اتاق را از قیافه می اندازند.

 

 

نحوه تمیز کردن شید آباژور براساس جنس آنها

آباژورهای خود را تمیز نگه دارید و از شر لکه ها خلاص شوید و به طول عمر بیشتر آنها اضافه کنید. با این کار، نورپردازی فضای خود را نیز بهبود می بخشید.

 

شید آباژورهای پارچه ای

شید آباژورهای پارچه ای

+ آباژور را خاموش کنید و اجازه دهید که خنک شود. شید را بردارید.

+ تا حد امکان گرد و غبار را پاک کنید. اگر آلودگی ها محکم سر جای خود ماندند، می توانید از جاروبرقی استفاده کنید و با قطعه برس نرم جاروبرقی روی شید و درزهای آن را جارو بکشید و تمیز نمایید. در غیر این صورت، از یک غلتک پرزگیر یا قلم مو و با حرکات طولانی و عمودی برای پاک کردن گرد و غبار آباژور از بالا به پایین بهره ببرید. قلم موها به خصوص برای پارچه های چین دار بسیار موثر و کارآمد هستند.

+ اگر پارچه آباژور چسبناک شده باشد، می توانید کل شید آباژور را در یک وان آب سرد و صابون فرو ببرید و آن را بچرخانید تا کثیفی های اضافی پاک شود. فقط آن را نخسانید! با استفاده از آب سرد کامل شید را بشویید. سپس آن را به آرامی خشک کنید و اجازه دهید که قبل از سر جای قرار دادن آن برپایه آباژور، در هوا خشک شود.

+ لکه ها را با برس زدن ملایم از طریق اسفنج مخصوص برای خشک کردن، پاک نمایید. (این اسفنج ها برای از بین بردن لکه های کاغذ دیواری و پرده های پارچه ای نیز عالی هستند!)

 

شید آباژورهای کاغذی یا پوستی

+ آباژور را خاموش کنید و بگذارید خنک شود.

+ گرد و غبار را پاک کنید. از آنجایی که این نوع آباژورها را نمی توان در آب غوطه ور ساخت، لازم است که آنها را با پارچه ای میکروفیبر به خوبی گردگیری نمایید. اگر رنگ آن ثابت است، این امکان را دارید که پارچه را به آرامی مرطوب کرده و کثیفی اضافی را پاک کنید.

+ با فشار دادن محکم یک تکه نان سفید بدون سبوس روی لکه، لکه های چرب را از بین ببرید. نان را به سمت بخش تمیز بچرخانید و دوباره آن را بمالید تا لکه از بین برود. ممکن است فکر کنید که این راه حل مسخره ای است، اما خواهید دید که کارساز است.

 

شید آباژورهای پلاستیکی یا فایبرگلاس

+ شید را بردارید، بعد از آن، داخل و خارج شید را با پارچه ای میکروفیبر مرطوب گردگیری کنید.

+ آن را در سینک آب گرم و صابون بشویید. اگر شید چرب است، سرکه سفید را به آب اضافه نمایید. خوب آن را آبکشی کنید و سپس خشک نمایید.

 

 

شید آباژورهای شیشه ای

+ آباژورهای شیشه ای را قادر هستید که در ماشین ظرفشویی در قفسه بالایی بشویید. نیازی به تمیز کردن آنها جدا از سایر ظروف نیست، اما ماشین ظرفشویی را شلوغ نکنید.

+ اگر ماشین ظرفشویی ندارید، آن را در یک وان آب گرم و صابون تمیز کنید. اگر شید آن چرب است، سرکه سفید را به آب اضافه کنید، سپس آن را آبکشی نمایید و بلافاصله با دست خشک کنید.

 

چگونه آباژورها را تمیز نگه داریم

هنگام تمیز کردن اتاق، در صورت نیاز غلتک پرزگیر را روی شید آباژورها بچرخانید و موهای حیوان خانگی و زباله ها را بزدایید. صرف نظر از نوع آباژور، لزم است که درهر فصلی یک بار آنها را به صورت عمیق تمیز کنید.

آباژورها هم ظاهری تزئینی به اتاق می بخشند و هم تابش تیز لامپ بدون روکش و حباب را کاهش می دهند. تعویض شید ممکن است تفاوت زیادی در ظاهر یک آباژور ایجاد کند و محیط روشنایی اتاق را تنظیم نماید. از آنجایی که بسیاری از آباژورها ممکن است گران باشند، شما مصر هستید که تا زمانی که ممکن است آنها را تمیز و به بهترین ظاهر نگهداری کنید.

فقط با برخی از لوازم اولیه، می توانید آباژورهای پارچه ای، کاغذی، پلاستیکی و شیشه ای را به راحتی در چند مرحله تمیز نمایید.

 

مقاله پیشنهادی—بهترین مدل های شمعدانی

 

هر چند وقت یک بار آباژورها را تمیز کنیم ؟

آباژورها لازم است که هر هفته گردگیری شوند. این کار تارهای عنکبوت را از بین می برد و گرد و غبار بیش از حد روی شیدها را می زداید و باعث می شود که به رزق شید نروند. تجمع گرد و غبار همراه با چربی موجود در هوا، نیکوتین و سایر آلاینده‌های هوا، دلیل تمیز کردن عمیق تر آباژور هستند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مرتبط