مقاله

راهنمای خرید ساعت دیواری

راهنمای خرید ساعت دیواری

چقدر به زمان اهمیت می دهید؟ ساعت دیواری یکی از پرکاربرد ترین وسیله ی برای هر خانه ای می باشد. اگر ساعت به دستتان داشته باشید و گوشی تلفن همراه کنارتان باشد، هنگام چک کردن ساعت در خانه، چشمتان به دنبال ساعت دیواری خواهید رفت. ساعت دیواری یک دکوراتیو خاص و مهم است که به چیدمان خانه جذابیت می دهد. اگر به دنبال راهنمای خرید ساعت دیواری هستید، این مقاله را از دست ندهید.

انواع مختلف ساعت دیواری

ساعت دیواری در مدل ها و جنس های متعددی ساخته شده اند. با توجه به شکل ظاهری به چند دسته تقسیم شده که هر کدام از آن ها خاص یک سلیقه است. انواع ساعت دیواری به شرح زیر است؛

  1. کلاسیک
  2. مدرن
  3. پاندول دار
  4. دو طرفه
  5. رزینی
  6. آینه ای
  7. فلزی
  8. شیشه ای
  9. سنتی
  10. چوبی
  11. سلطنتی
  12. آنتیک

هنگام خرید ساعت دیواری با انواع مدل های مواجه خواهید شد، باید ببینید که کدام یک از آن ها مطابق سلیقه و نظر شما هستند. شکل ظاهری ساعت دیواری نیز مختلف است، اشکال هندسی هم چون؛ مربع، مستطیل، مثلت، دایره و بیضی در ساعت ها رواج دارند. از هر ساعتی خوشتان آمد نباید آن را خریداری کنید. نکات مختلفی در رابطه با ساعت دیواری وجود داشته که حین خرید آن باید مد نظر داشته باشید.

ویژگی ساعت دیواری مناسب

در مبحث راهنمای خرید ساعت دیواری چندین ویژگی ساعت دیواری با کیفیت و مناسب را بیان می کنیم.

  • بهتر است به سراغ ساعت دیواری بروید که دارای عدد است و یا نشانگر اعداد ساعت اندازه ی خوب و مناسبی داشته باشد. بعضی از ساعت ها تنها از یک عقربه تشکیل شده اند، که اصلا مناسب نیستند.
  • صدای عقربه ها بسیار مهم است. گاهی تیک تاک ساعت به شدت اعصاب خرد کن بوده و مخل آسایش است. با وجود ساعت های پر سر و صدا افراد هرگز سکوتی را در خانه تجربه نخواهند کرد. حین خواب نیز صدا مزاحم خواهد بود. ساعت های بی صدا و یا کم صدا را انتخاب کنید.
  • عقربه ی ساعت شمار و دقیقه شمار باید دارای اختلاف مشخصی باشند تا به خوبی از هم دیگر شناخته شوند.
  • رنگ زمینه ی ساعت باید با عقربه ها، نشانگر و اعداد کاملا متناقض باشد. پیروی از یک تم باعث شده تا به خوبی خوانش ساعت انجام نشود.

 

خرید ساعت دیواری برای آپارتمان

ساعت ها به دلیل تنوعی که دارند، انتخابشان کمی سخت خواهد بود. مدام این سوال وجود دارد که آیا این ساعت مناسب خانه خواهد بود و یا خیر؟ رنگ دیوار و اندازه محیط خانه در تعیین ساعت دیواری نقش مهمی دارند. در راهنمای خرید ساعت دیواری ذکر این نکته ضروری است که قبل از پرداختن به سلیقه ی خود حین خرید ساعت، ابتدا خانه را مد نظر داشته باشید برای خانه های بزگ خرید ساعت دیواری کوچک و جمع و جور یک تضاد نا متعارف است، همانطور که ساعت بزرگ به خانه های کوچک نمی آید. زمانه که دکور خانه و تم آن رنگ های روشن است، باید ساعت رنگ تیره تری داشته باشد. چرا که پیروی از یک تم باعث یی روحی و یکپارچگی نا موزونی در دکوراسیون خواهد شد. در مورد تم های تیره نیز این موضوع صادق است.

دکوراسیون داخلی از چه سبکی پیروی می کند؟ کلاسیک، سنتی و یا سلطنتی؟ خرید ساعت دیواری نیز باید دقیقا مطابق سبک دکوراسیون داخلی بلشد. قطعا قرار دادن ساعت سنتی در آپارتمانی که دارای دکوراسیون کلاسیک است، ناپسند و نا همگون است. ساعت های سلطنتی نیز به دلیل طرح های شلوغی که دارند، به چنین آپارتمانی نمی آیند. ساعت های مثلثی، دایره ای و مربعی برای پیوستن به جمع دکوراسیون کلاسیک بسیار مناسب می باشند. البته به شرطی که طرح های کلاسیکی داشته باشد و رنگ آن با تم حاکم در خانه تضاد جذابی ایجاد کند. برای دکوراسیون سنتی و سلطنتی نیز باید این نکات را رعایت کرد.

کلام پایانی

ساعت دیواری یک وسیله ی زیبا و پرکاربرد است که نقش دکوراتیو را نیز ایفا می کند. راهنمای خرید ساعت دیواری این فرصت را در اختیار شما قرار خواهد داد، تا به خوبی دست به انتخاب بزنید و ساعت مناسبی را خریداری کنید. در مجموعه ی آرام ست انواع ساعت دیواری با مدل ها و طرح های زیبایی عرضه می شود، که باب سلیقه ی شما زیبا پسندان می باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای