لوستر, مقاله

علت سیاه شدن لوستر های برنجی

عکس علت سیاه شدن لوستر های برنجی

در این مقاله از سایت ارام ست به علت سیاه شدن لوستر های برنجی میپردازیم و با هم برخی از راه حل های ان را بررسی مبکنیم پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

احتمالا برای همه شما پیش اومده که بعد از چند سال نگاهی لوستر برنجی خود میکنید و متوجه میشوید اون درخشش سابق خود را ندارد و کدر شده است یا رنگش به سمت سیاهی رفته است ایا میدانی علت این چیست؟ ایا قصد درست کردن این موضوع را دارید؟ برای درست کردن این موضوع ابتدا باید علت این موضوع را درک کنیم و علت را پیدا کنیم تا بتوانیم لوستر های خود را به اوج خود برگردانیم .

 

ابتدا از زنگ نزدگی لوستر مطمئن شوید

زنگ زدگی لوستر ها یکی از عواملی است که باعث خرابی و از دست رفتن ظاهر لوستر ها میشود ولی این زنگ زدگی در تمامی لوستر ها اتفاق نمیوفتد و صرفا در گاهی از این لوستر ها با جنس بدنه خاص اتفاق میوفتد.اگر لوستر شما دچار زنگ زدگی شده باشد به شما پیشنهادمیکنیم تا به فکر یک لوستر جدید باشید زیرا تمیز کردنپ لوستر زنگ زده عملی بشدت سخت و طاقت فرسا است ولی شدنی است اما برای این تمیزکاری پیشنهاد میکنیم تا از افراد حرفه ای کمک بگیرید تا لوستر شما را بدون هیچ اسیب دیدگی تعمییر کنند.

 

خرید لوستر از آرام ست - علت سیاه شدن لوستر های برنجی

 

شناخت انواع لوستر‌های رایج

دلیل سیاه شدن لوستر ، برای تکمیل شدن این مبحث ، لازم دانستیم تا شما عزیزان در مورد لوستر های رایج نیز کمی آگاه باشید. چراکه در این مدل لوستر ها ، بیشتر پیش می‌آید که به مشکل سیاه شدگی آن ها بر بخورید. پس بهتر است کمی در مورد انواع لوستر ها صحبت کنیم.

امروزه لوستر کریستال در بین افراد بسیار پرطرفدار است اما به این معنا نیست که جنس تمام لوسترها از کریستال است. بلکه اندازه، مدل و جنس لوسترها با همدیگر متفاوت است. برای اینکه بتوانید بهترین روش برای تمیز کردن لوسترها را پیدا کنید باید در ابتدا جنس آنها را بشناسید.لوسترهای چوبی، برنزی، فلزی، شیشه‌ای، پلاستیکی، آلومینیومی و طلایی  از انواع دیگر لوسترها هستند.

در این قسمت باید یک مورد مهم را اضافه کنیم و به طور خاص در مورد آن صحبت کنیم. آن هم لوستر های برنزی و یا شاخه ای می‌باشند. از مرسوم ترین موارد سیاه شدگی لوستر ها ، مدل های شاخه ای و برنزی هستند. که در مورد آن ها یکی از عمده ترین دلایل بروز سیاه شدگی ، آبکاری آن ها می‌باشد.اگر لایه ای از یک فلز جذاب، مانند بر نج بر روی لوستر قرار گیرد، در این حالت به اصطلاح می گویند که لوستر آبکاری شده است.

این عملیات به ماندگاری و مراقبت بیشتر از لوستر کمک خواهد کرد.به علاوه ی تمامی این موارد ها جنس بدنه ی لوستر باید بسیار مورد توجه شما عزیزان باشد و به کیفیت آبکاری نیز باید اهمیت زیادی بدهیم. به عنوان مثال تصور کنید که جنس بدنه از یک مواد اولیه عالی است؛ اما آبکاری با دقت انجام نشده است.

در نهایت پس از مدتی، لوستر کثیف یا سیاه می شود. البته حالت مخالف این موضوع نیز وجود دارد؛ اما با این تفاوت که آبکاری خوب می تواند از لوستر محافظت بهتری به عمل آورد، حتی اگر متریال به کار رفته در بدنه از متریال مرغوب نباشد.

 

عکس نحوه تمیز کردن لوستر برنجی

 

نحوه تمیز کردن لوستر ها و برطرف کردن سیاهی آن ها ؟

در ادامه قصد داریم نحوه تمیز کردن لوستر ها و برطرف کردن سیاهی آن ها را مورد بررسی قرار دهیم . که میتوانن گفت عمدتا دو روش برای انجام این کار وجود دارد :

 

عکس نحوه تمیز کردن لوستر های برنجی

 

تمیز کردن لوستر بدون باز کردن :

دلیل سیاه شدن لوستر ، در این روش به وسیله‌ی نردبان برای دسترسی به زوایای مختلف لوستر می‌توانید این کار را انجام دهید ، و یک تکه پارچه ضخیم برای پهن کردن زیر آن احتیاج دارید. البته اگر زیر لوستر فرش پهن شده، یک تکه پارچه معمولی نیز کافی است. سپس این سوال پیش می‌آید که با چه وسیله ای باید لوستر تمیز شود؟ برای تمیز کردن لوستر در این حالت به محلولی شامل ۱ واحد الکل و ۴ واحد آب احتیاج دارید. این محلول ساده یک جایگزین مقرون به‌صرفه و خانگی برای اسپری پاک کننده لوستر، انواع لوستر پاک کن کریستال و اسپری براق کننده لوستر موجود در بازار است.

این محلول را روی یک پارچه تمیز و لطیف اسپری، و کریستال‌های لوستر را پاک کنید. حتما بعد از گردگیری قسمت‌های مختلف لوستر، آنها را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید. در آینده نیز می‌توانید از این محلول به‌عنوان اسپری پاک کننده لوستر، لوستر پاک کن کریستال و حتی اسپری براق کننده لوستر برای جلا دادن لوستر استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای دسترسی به قسمت‌های مختلف لوستر، هرگز آن را نچرخانید و به جای آن نردبان را جابه‌جا کنید. تمیز کردن لوستر در این روش با وجود اینکه سریع‌تر انجام می‌شود، اما دقت و ظرافت بالایی می‌طلبد.

 

تمیز کردن لوستر با باز کردن قطعات :

این روش نسبت به روش قبل تا حدودی دردسر کمتری دارد و با وجود داشتن اسپری تمیز کننده لوستر بدون نیاز به دستمال نیز جالب‌تر است. در این روش شما به نردبان و یک سفره بزرگ احتیاج دارید.

برای درست کردن اسپری پاک کننده لوستر خود در این روش کافی‌ست ۱ واحد سرکه سیب را با ۳ واحد آب مخلوط کنید. با داشتن این محلول دیگر نیازی نیست از خودتان بپرسید لوستر را با چی تمیز کنیم. پیش از تمیز کردن لوستر کریستالی (یا سایر مدل‌ها)، قسمت بالایی لوستر که به سقف متصل شده است را با پلاستیک بپوشانید و سفره را زیر آن پهن کنید.

محلول را روی کریستال‌ها اسپری کنید. این یک روش عالی و قوی برای تمیز کردن لوستر کریستالی و جلا دادن لوستر است که احتیاجی به خشک کردن با دستمال نیز ندارد. فقط در صورتی که مدت زیادی از آخرین بار که لوستر را تمیز کرده‌اید گذشته باشد، بهتر است هر کریستال را با دستمال پاک کنید.

 

چطور لوسترها را بدون باز کردن قطعات آن تمیز کنیم ؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه لوسترها را بدون باز کردن قطعات تمیز کنید؟ گاهی اوقات لوستر شما به راحتی باز و تمیز نمی شود. گاهی ممکن است برای تمیز کردن لوستر و صیقل دادن لوستر به این کار احساس کنید. در اینجا دو روش برای تمیز کردن لوستر بدون باز کردن قطعات آن وجود دارد:

 

عکس تمیز کزدن لوستر

 

روش اول : تمیز کردن لوستر بدون باز کردن آن

در این حالت برای دسترسی به قسمتهای مختلف لوستر به یک نردبان نیاز دارید و یک پارچه ضخیم برای پخش شدن در زیر آن (در صورت افتادن و سقوط چیزی از لوستر). البته اگر زیر لوستر فرش پهن شود ، یک تکه پارچه معمولی کافی است.

حالا به این سوال رسیدیم که لوستر را با چه چیزی تمیز کنیم. برای تمیز کردن لوستر در این حالت ، شما نیاز به یک محلول حاوی ۱ واحد الکل و ۴ واحد آب دارید. این راه حل ساده یک جایگزین خانگی و مقرون به صرفه (بدون مواد مضر مانند آمونیاک) برای اسپری تمیز کننده لوستر ، لوستر پاک کننده بلور و اسپری براق کننده لوستر موجود در بازار است.

محلول را روی پارچه تمیز و مرطوب و بلورهای لوستر بپاشید. قسمتهای مختلف لوستر را پس از غبارروبی با پارچه مرطوب تمیز کنید. در آینده می توانید از این محلول به عنوان اسپری تمیز کننده لوستر ، پاک کننده لوستر کریستال و حتی جلای لوستر برای صیقل دادن لوستر استفاده کنید.

توجه داشته باشید که برای دسترسی به قسمتهای مختلف لوستر ، هرگز آن را نچرخانید و به جای آن نردبان را حرکت دهید. نظافت لوستر از این طریق ، اگرچه سریعتر ، به دقت و ظرافت بالایی نیاز دارد.

 

روش دوم : تمیز کردن لوستر بدون باز کردن آن

این روش نسبت به روش قبلی تا حدودی مشکل سازتر است و علی رغم داشتن اسپری تمیز کننده لوستر بدون نیاز به دستمال ، حتی جالب تر است. به این ترتیب شما به یک نردبان و یک سفره بزرگ احتیاج دارید.

برای تهیه اسپری تمیز کننده لوستر خود در این روش ، کافی است ۱ واحد سرکه سیب را با ۳ واحد آب مخلوط کنید. با استفاده از این محلول ، دیگر نیازی نیست که از خود بپرسید که چگونه لوستر را تمیز کنید.

قبل از تمیز کردن لوستر بلوری (یا مدل های دیگر) ، قسمت بالای لوستر متصل به سقف را با پلاستیک بپوشانید و سفره را زیر آن پهن کنید. محلول را روی بلورها اسپری کنید.

این یک روش عالی و قدرتمند برای تمیز کردن لوستر بلوری و صیقل دادن لوستر است که نیازی به خشک شدن ندارد. هر کدام از بلورها را آخرین بار تمیز نکردید ، هر کریستال را با دستمال پاک کنید.

 

مقاله پیشنهادی—-جامع ترین راهنمای خرید لوازم روشنایی و دکوری منزل

 

نتیجه گیری و کلام آخر

همانطور که خواندید در این مقاله از وب سایت فروشگاهی آرامست به بررسی علت سیاه شدن لوستر های برنجی و طریقه تمیز کردن آنها پرداختیم . امیدواریم تا بتوانید از این مقاله استفاده مورد نیاز خود را ببرید و برای شما مفید بوده باشد .

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای