مقاله

جامع ترین راهنمای خرید لوازم روشنایی و دکوری منزل

خرید لوستر ارزان و جدید برای آشپزخانه _ آرامست

جامع ترین راهنمای خرید لوازم روشنایی و دکوری منزل : آباژور یکی از لوازم های دکوراسیون داخلی است ، که نه تنها به نورپردازی محیط و منازل کمک میکند ، بلکه سبب به وجود آمدن زیبایی در فضا و محیط میشود که بر روی دکوراسیون داخلی تاثیر بسیار زیادی دارد . امروزه آباژور های متنوع و گوناگونی در بازار موجود هستند که میتوانید با توجه به مبلمان ، سبک چیدمان محیط ، دکوراسیون داخلی و سلیقه شخصی خود ، آنها را تهیه کرده و استفاده کنید .

هنگامی که بحث خرید آباژور میشود ، افراد تصور میکنند که خرید آباژر بسیار آسان است ؛ اما در واقع هنگام خرید آباژور نیاز دارید تا به یکسری نکات توجه داشته باشید ، که در این مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

در این مقاله به بررسی و راهنمایی کامل خرید آباژور پرداختیم ، اگر شما هم قصد دارید تا یک آباژور خریداری کنید ، پیشنهاد میکنیم که ابتدا این مقاله از وب سایت فروشگاهی آرامست را مطالعه کنید .

 

عکس جامع ترین راهنمایی خرید لوازم روشنایی و دکوری

آباژور چیست ؟

درواقع میتوان گفت که آباژور یک نوع چراغ کلاه دار و یا لوستر های قابل جابه جایی هستند که نور را به صورت غیر مستقیم بازتاب میکنند . آباژور ها از متریال های مختلفی ساخته شده اند که میتوان از موادی مانند کاغذی ، پارچه ای ، شیشه ای و غیره نام برد ؛ که معمولا مخروطی و یا استوانه ای شکل هستند .
در ساخت آباژور ها علاوه بر اینکه برای روشنایی و نور تاکیید میشود ، تاکیید قابل توجهی نیز به شکل ظاهری و زیبایی های بصری آن نیز میشود. این وسیله شامل یک پایه و یک کلاهک در سر آن است که درون آن لامپ قرار میگیرد .

نور و روشنایی آباژور اکثر به صورت بالا به پایین بازتاب میشود ؛ زیرا که اطراف لامپ آن را یک کلاهک احاطه کرده است که نمیگذارد نور را به صورت مستقیم بازتاب کند . اجزای اصلی آباژور شامل کلاهک ، لامپ ، بدنه و سیم میشود ؛ و همینطور از اجزای فرعی آباژور میتوان به هارپ ، قفل هارپ ، سر پیچ لامپ ، گردن بدنه ، لبه گلدانی شکل ، لوله و پایه اشاره کرد .

همچنین شیدی در آن وجود دارد ، که از آسیب رساندن به چشم جلوگیری میکند ؛ حتی بعضی از این شید ها به طوری طراحی شده اند که تنها نور را از سمت بالا به پایین منعکس میکنند. آباژور ها برای مطالعه بسیار مناسب هستند ، وسیله ای برای آرامش هستند و همچنین موجب میشوند تا افراد خواب بهتری داشته باشند .

 

معرفی انواع آباژور ها

این لوازم روشنایی و تزئینی به طور کلی در دو نوع تولید میشوند و در بازار ها عرضه میشوند ؛ آباژور های رومیزی و آباژور های ایستاده . در ددانه به بررسی این دو نوع پرداختیم :

 

آباژور رومیزی

این نوع برای قرار گیری روی میز طراحی شده اند و دارای پایه های کوتاه هستند ؛ این نوع از آباژور ها نه تنها به عنوان وسیله روشنایی استفاده میشوند بلکه بخشی از کارایی آنها به عنوان لوازم تزئیتی و دکوری برای منازل نیز است . همچنین آباژور های رومیزی قیمت به نسبت کمتری نسبت به آباژور های ایستاده دارند.

 

آباژور ایستاده

این نوع از این لوازم طوری طراحی شده اند که روی زمین قرار میگیرند و دارای پایه بلند هستند . معمولا این نوع را در کنار مبلمان قرار میدهند اما خب محل قرار گیری آن کامبا شخصی است و هر کس با توجه به سلیقه شخصی خود محل قرار گیری آن را تعیین میکند . لازم به ذکر است که بهترین لامپ هایی که میتوانید برای این نوع از آباژور ها استفاده کنید ، لامپ هایی با وات ۴۰ تا ۶۰ است.

برخی از ویژگی های آباژورهای ایستاده :

+ آباژور های ایستاده در سه نوع تولید و در بازار عرضه میشوند ، سه نوع کلاهک ، بازوی خم و مشعل .

+ مرسوم ترین نوع آباژوری که در بازار به صورت متنوعی موجود است ، انواع ایستاده ای هستند که دارای کلاهک هستند که آن کلاهک ها را به عنوان شید میشناسند .

+ یک نوع از انواع ایستاده نیز وجود دارد که به آنها آباژور های درختی میگویند ، به این صورت است که دارای شاخه هستند ، که بر سر هر کدام از این شاخه یک و یا چند لامپ متصل میشود .

+ این نوع ایستاده نور را به سمت بالا هدایت میکنند ، که اجازه نمیدهدنور به صورت مستقیم بازتاب شود .

 

 

نکاتی که هنگام خرید آباژور باید به آنها توجه کنید 

عکس جامع ترین راهنمایی خرید لوازم روشنایی و دکوری آباژور چیست

کلاهک با اندازه مناسب انتخاب کنید

هنگام خرید آباژور چیزی که میبایست به آن توجه زیادی کنید ، کلاهک آبازور است ؛ زیرا که زیبایی دکوری و بصری آن به قسمت کلاهک آن مربوط است . دقت کنید که هم باید به شکل و طرح کلاهک و هم به ابعاد و اندازه کلاهک آباژور مورد نظر خود دقت کنید . درواقع برای اندازه گیری کلاهک و پایه آن استاندارد خاصی وجود ندارد اما خب این با در نظر داشته باشید که کلاهک باید بزرگتر از بخش پایه آباژور باشد .

 

به ارتفاع آباژور توجه کنید

هنگامی که قصد داشتید آباژور خریداری کنید ، حتما دقت کنید که آباژوری با ارتفاع مناسب انتخاب کنید ؛ یعنی پایه آن نباید هم بیش از حد بلند باشد و هم نباید بیش از حد کوتاه باشد . اندازه مناسبی که برای آباژور وجود دارد ، آن است که آباژور میبایست دو سوم ارتفاع پایه خود باشد .

 

کیفیت کلاهک بخش اصلی ماجرا

یکی دیگر از چیز هایی که میبایست حتما به آن در هنگام خرید آباژور توجه داشته باشید ، کلاهک آباژور است . به یاد داشته باشید که کیفیت کلاهک بسیار حائز اهمیت است و باید به گونه ای باشد که هنگام برخورد با لامپ درون خود نسورد و یا دچار سوختگی و تغییر رنگ نشود. همچنین در هنگام انتخاب لامپ مصرفی آباژور خود دقت داشته باشید تا آسیبی به وسیله شما وارد نشود .

 

توجه به دکوراسیون منزل

انتخاب اینکه وسیله شما چه مدلی و یا چه سبکی باشد ، در ابتدا مربوز به سلیقه شماست و دمین چیزی که باید به آن توجه کنید ، سیک دکوراسیون داخلی منزل شماست ؛ که با توجه به آن بتوانید آباژور با سبک های متفاوت از جمله مدرن و کلاسیک خریداری کنید . برای دگوراسیون های داخلی که سبک سنتی دارند ، بهتر است از نوع چوبی ، مخروطی و پارچه ای استفاده کنید ؛ و برای دکوراسیون های داخلی مدرن بهتر است از نوع استوانه ای و بلند استفاده کنید .

 

به رنگ وسیله دقت کنید

به این موضوع نیز توجه داشته باشید که رنگ و جنس آباژور بهتر است با جنس و رنگ مبلمان شما هماهنگ باشد ؛ یعنی اگر لوازم منزل شما دارای رنگ تیره ای هستند ، بهتر است از آباژور هایی استفاده کنید که رنگ روشن از خود ساطع میکنند . و یا برای داشتن فضایی آرام بخش و آرام ، بهتر است از طنگ های خنثی استفاده کنید .

 

 

مقاله پیشنهادی_____انواع متریال در آباژور – کاربرد آن

 

در حال حاضر امروزه روز ساعت های دیواری نه تنها زمان را به شما نشان میدهند بلکه تبدیل به یکی از لوازم اساسی دکوراسیون منزل شده اند. امروزه تنوع ساعتهای دیواری بسیار گسترش یافته است و در حال حاضر ساعت هایی با طرح ها ، رنگ ها و برند های متفاوتی در بازار موجود است که ممکن است هنگام انتخاب کردن آنها دچار سردرگمی شوید ؛ به همین دلیل لازم است یکسری نکات را درباره ساعتهای دیواری بدانید تا انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

در این مقاله از مقالات وب سایت آرامست قصد داریم به بررسی نحوه تنتخاب و خرید ساعت های دیواری بپردازیم ، پس اگر شما هم قصد خرید ساعت دیواری را برای منزلتان دارید ، پیشنهاد میکنیم که در این مقاله همراه ما باشید.

 

عکس جامع ترین راهنمایی خرید لوازم روشنایی و دکوری - راهنمای خرید ساعت

 

ساعت دیواری

ساعات دیواری در ابتدا توسط یک مخترع هلندی به نام هگولس در سال 1657 اختراع شد. که در آن زمان و زمان های گذشته از ساعت برای مشخص کردن زمان استفاده میشد اما امروزه با گذشت زمان ساعت های دیواری تنوع بیشتری پیدا کردند و تبدیل به وسیله ای فراتر از نشان دادن زمان شدند و تبدیل به وسیله ای در دکوراسیون داخلی منزل شده اند.

آنها در طرح ها و سبک های مختلف از جمله کلاسیک ، فانتزی ، مدرن ، تبلیغاتی و نظیر اینها تولید و به بازار عرضه میشوند.

 

انتخاب سبک ساعات دیواری

هنگامی که میخواهید این کالا را برای محیط کار و یا منزل خود خریداری کنید ، باید حتما به دکوراسیون داخلی فضای خود دقت کنید که با آنها هماهنگی داشته باشد برای مثال برای دیوار ها و ستون هایی که کوچک هستند باید ساعتی استفاده کنید که به همان اندازه کوچک باشد اما برای دیوار های بزرگ میبایست از ساعت های بزرگتری هم استفاده کرد.

البته همیشه نمیتواند به این منظور باشد که کوچک یا بزرگ باشد شما باید با توجه به دکوراسیون داخلی محیط  خود آنها را انتخاب و نصب کنید و فضای متعادلی را حفظ کنید.

پس هنگام انتخاب سبک کالای خود حتما حتما به دکوراسیون خود دقت کنید که دکوراسیون شما چه سبکی را دنبال میکند تا ساعت شما هم از همان سبک پیروی کند.

 

انواع ساعات دیواری

به طور کلی میتوان گفت ساعت های دیواری به دو دسته تقسیم میشوند که تفاوت این دو دسته نوع و مدل ساز و کارشان مربوط میشود.

ساعتهای کوارتز : در ساخت این نوع از ساعات از کریستال های کوارتز استفاده میکنند. که این نوع با باطری کار میکنند و بسیار هم دقیق هستند و میتوان گفت رایج ترین ساعت هایی هستند که در بازار موجود است.

ساعتهای مکانیکی : درون ساعت های مکانیکی از سیم پیچ ها و چرخ دنده های متحرک استفاده شده است. تفاوت این نوع با ساعاتهای کوارتز در آن است که این نوع برای کار کردن نیازی به باتری ندارد و دقت کمتری نسبت به ساعات کوارتز در نمایش دادن ساعت دارند.

 

انواع ساعات کوارتز

این ساعات باطری خور خود به چند دسته تقسیم میشوند :

+ ساعتهای دیجیتالی : ساعت های دیجیتالی به گونه ای هستند که زمان را با اعداد کامپیوتری اعاد را نشان میدهند که با دو نقطه وسط ساعت شمار و دقیقه شمار آن از هم جدا میشوند که میتوانید آنها را به صورت دستی تنظیم کنید. همچنین برخی از این ساعات هستند که علاوه بر این که زمان را نشان میدهند ، میزان رطوبت هوا ، درجه حرارت محیط و فشار جوی را نیز نمایش میدهند.

+ ساعتهای آنالوگ : این نوع ساعت رایج ترین نوع ساعت در منلزل هستند که اینها هم به صورت دستی تنظیم میشوند. این ساعتهای آنالوگ دارای سه عقربه هستند ؛ عقربه ساعت شمار ، عقربه دقیقه شمار و عقربه ثانیه شمار که از اطراف عقربه ها اعداد وجود دارند.

+ ساعتهای اتمی : یک نوع دیگر از ساعت ها وجود دارند که نیازی ندارند آنها را به صورت دستی تنظیم کنید و تنها کافیست اطلاعات منطقه زمانی خود را وارد کنید تا به صورت خودکار تنظیم شود همانند موبایل و کامپیوتر.

 

انواع ساعت های آنالوگ

+ ساعتهای آویزه : رایج ترین ساعات دیواری این نوعه است که به دیوار آویزان میشوند.

+ ساعتهای ایستاده :این نوع از ساعات یه شکل ایستاده هستند و در کنار دیوار روی زمین قرار میگیرند. این نوع از نر ابعاد بسیار بلند و بزرگ هستند که اکثرا میتوان گفت برای اتاق های پذیرایی بزرگ ، سالن ها ، کتابخانه ها ، اتاق نشیمن بزرگ و … بسیار مناسب هستند.

 

انواع مدل ساعت های آویزه

+ مدل کلاسیک : این سبک های کلاسیک برای دکوراسیون هایی که سبک کلاسیک دارند مناسب است.

+ مدل فانتزی : این سبک ها برای آشپزخانه و با اتاق خواب های کودکان و نوجوانان مناسب خواهد بود.

+ مدل جئومتریک : این مدل ها مدل های هندسی شکل دارند که میتوانید آنها را با اکثر دکوراسیون ها هماهنگ کنید.

+ مدل روستیک : این مدل ها از طرح های قدیمی الهام گرفته شده اند و دارای صفحات چوبی بدون تزئینات هستند.

 

عکس جامع ترین راهنمایی خرید لوازم روشنایی و دکوری - راهنمای خرید ساعت

 

راهنمای خرید ساعت دیواری

هنگام خرید ساعت دیواری یکسری نکاتی وجود دارند که بهتر است آنها را بدانید ؛ در ادامه به بخشی از آنها اشاره کردیم :

 

1 – به سبک دکوراسیون خود دقت کنید

چیزی که در ابتدا باید حتما باید به آن توجه کنید سبک ساعت شماست. برای مثال اگر دکوراسیون داخلی خانه شما سبک کلاسیک دارد باید ساعت شما از جنس چوب باشد که با اعداد بر روی آنها نوشته شده است ؛ اما اگر دکوراسیون داخلی منزل شما به سبک مدرن است ، ساعت های فلزی بدون اعدا برای خانه شما مناسب خواهد بود.

 

2 – جنس ساعت دیواری

همانطور که گفتیم ساعتهای دیواری در جنس های مختلفی تولید میشوند که انتخاب جنس آنها بستگی به سلیقه شخصی شما و سبک دکوراسیون شما دارد.

 

3 – به اندازه آن دقت کنید

ساعتها در قطر های مختلفی هستند ، از ابعاد کوچک تا بزرگ که برای فضا های متفاوت تولید شده اند. پس ابتدا مکانی که قصد دارید ساعت خود را نصب کنید را مشخص کرده سپس اقدام به خرید کنید.

 

4 – رنگ ساعت دیواری

رنگ این کالا در دکوراسیون نقش مهم و بسزایی دارد. این را نیز در نظر داشته باشید که معمولا رنگ ساعت باید مخالف با رنگ بقیه لوازم باشد. همچنین بهتر است برای دیوار تیره از ساعت هایی با رنگ روشن استفاده کنید و دیوار هایی که رنگ روشن هستند از ساعات تیره.

 

5 – اندازه صدای تیک تاک

همه ساعتها کم و بیش صدای تیک تاک دارند ؛ اما در برخی این صدا آنقدر زیاد است که تبدیل به یک چیز آزاد دهنده میشود. پس هنگام خرید حواستان به میزان صدا باشد.

 

6 – کیفیت موتور

هنگام خرید تنها چیزی که باید به آن توجه کنید طرح ظاهری آن نیست ، بلکه یکی از مواردی که بسیار حائز اهمیت است ، کیفیت موتور کالای شما است. زیرا که فرض کنید شما زیباترین ساعت را خریداری کرده اید اما کیفیت موتور کالای شما وضعیت مناسبی نداشته باشد ؛ در این صورت شما تنها به مدت چند ماه میتوانید از آن استفاده کنید.

 

7 – مکان نصب ساعت

مکانی که قصد دارید ساعت خود را نصب کنید ، یکی دیگر از موارد مهم است که باید به آن توجه کنید ؛ برای مثال اگر میخواهید برای اتاق کودک خریداری کنید بهتر است از ساعتهایی استفاده کنید که طرح کارتنی و کودکانه دارند.

 

8 – قیمت و میزان بودجه شما

میزان بودجه خود و قیمت ها را بررسی کنید.

 

عکس جامع ترین راهنمایی خرید لوازم روشنایی و دکوری آباژور چیست - ساعت

 

نکات مهم که هنگام نصب باید به آنها توجه کنید

+ ساعتهای دیواری را بهتر است در مرکز دیوار و همچنین با در نظر گرفتن اندازه عرض دیوار از سمت چپ و راست آن نصب کنید.

+ بالای تلوزیون ، بالای کنسول ، کنار میز غذاخوری ، دیوار های مجاور راهرو ، ستون های عریض و فضای بالای شومینه ، بهترین مکان هایی هستند که میتوانید ساعت خود را نصب کنید.

+ جوری آن را نصب کنید که از اکثر قسمت های خانه قابل مشاده باشد.

+ اگر کودک دارید و یا در منزل خود حیوان خانگی دارید ، بهتر است از دیوار های ایستاده خودداری کنید زیرا که ممکن است با برخورد کوچکی ، سقوط کنند.

 

مقاله پیشنهادی—ساعت ایستاده و انواع آن

 

آیا به دنبال خرید و انتخاب آباژوری مناسب برای منزل هستید؟ آباژور یکی از وسایلی است که علاوه بر نوردهی به محیط می­تواند نقش بسزایی در زیبا سازی فضای منزل داشته باشد. از این رو افراد زیادی برای زینت بخشی به محیط منزل خود از این وسیله کمک می­گیرند. البته برای خرید آباژور نیاز است تا موارد زیادی را مورد توجه قرار داد. اگر نمی­دانید که در هنگام خرید آباژور باید به چه مواردی دقت کنید، پس بهتر است تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا به شما کمک کنیم خریدی مطمئن و جذاب را داشته باشید.

 

عکس نکات مهم هنگام نصب آباژور

 

نکات مهم در هنگام خرید آباژور

خرید آباژور نیز مانند دیگر وسایل منزل نیاز به دقت لازم دارد. برای این که آباژوری متناسب با منزل خریداری کنید لازم است حتما موارد زیر را مورد توجه قرار دهید :

 

شکل آباژور

شکل و ظاهر آباژور بهتر است با محیطی که قرار است در آن واقع شود هماهنگ باشد. اگر بیشتر وسایلی که در فضای مورد نظر شما هستند گوشه­ای تیز دارند پس می­توانید در هنگام خرید آباژوری  که گوشه­های زاویه داری را برخوردار می­باشد خریداری کنید.

 

اندازه آباژور

ارتفاعی که آباژور دارد باید دو سوم ارتفاع پایه آن باشد. این اندازه از نظر متناسب بودن بسیار استاندارد و جذاب می­باشد. البته از لحاظ پهنا هم باید قطر و اندازه کلاهک آن نسبت به پایه بزرگتر باشد.

 

سبک آباژور

در هنگام خرید و انتخاب آباژور بهتر است سبک و نوع چیدمان منزل خود را در نظر داشته باشید. اگر سبک دکوراسیون منزل شما کلاسیک است پس بهتر است از آباژورهایی که دارای کلاهک پلیسه­ای هستند استفاده کنید.

 

جنس آباژور

جنسی که می­خواهید خریداری کنید مهم است که با دیگر وسایل منزل هم خوانی داشته باشد. در صورتی که قصد دارید آباژوری چوبی را انتخاب کنید، پس اول نگاهی به وسایل منزل خود بیندازید. اگر بیشتر وسایل منزل شما از جنس چوب نیست، بهتر است از خرید این جنس آباژور صرف نظر کنید.

 

طرح آباژور

در صورتی که مایل هستید که فضای منزل شما شلوغ به نظر نرسد، طرحی را انتخاب کنید که ساده باشد. اگر طرح خاصی را در نظر دارید پس بهتر است آن را در برخی دیگر از وسایل هم به کار ببرید تا جلوه­ای هماهنگ به دست آید.

 

نور آباژور

نور آباژور را نمی­توان دست کم گرفت و از آن چشم پوشی کرد. در صورتی که مایل هستید آباژوری که می­خواهید بخرید را در اتاق و کنار تخت بگذارید، پس دقت داشته باشید که نور آن به صورت مستقیم نباشد. البته غیر مستقیم بودن نور آباژور را می­توان به ارتفاع آن نیز مرتبط کرد. از این رو برای خرید آباژور اتاق خواب، بهتر است از مدل­های رومیزی آن بهره بگیرید.

 

عکس راهنمای انتخاب آباژور برای منزل

 

انتخاب آباژور مناسب برای قسمت های مختلف منزل

خرید آباژور را بهتر است با در نظر داشتن محیطی که قرار است در آن واقع شود انجام دهید. هر بخش از فضای منزل با توجه به شرایطی که دارد، باید آباژور خاص خود را نیز در آن قرار داد. در ادامه بهترین آباژورها را بخش­های مختلف منزل توضیح خواهیم داد که انتخابی مناسب و زیبا داشته باشید :

 

آباژور برای نشیمن و پذیرایی

آباژورهایی که دارای پایه کوتاه و بلند هستند را می­توانید برای پذیرایی خریداری کنید. بهتر است رنگی که می­خواهید انتخاب کنید با کاغذ دیواری، رنگ تابلو یا رنگ پرده همخوانی داشته باشد.

 

آباژور برای اتاق خواب

انتخاب آباژورهایی با پایه کوتاه و ساده می­تواند بهترین گزینه برای اتاق خواب باشد. رنگ آباژور این مکان را می توان با رنگ تخت، پرده، یا دیوار ست کرد.

 

آباژور برای اتاق کودک

اگر می­خواهید آباژور خریداری شده را در اتاق کودک قرار دهید پس حتما به فکر سلامت کودک خود باشید. از آباژورهایی که دارای جنس شیشه­ای یا فلزی هستند اصلا استفاده نکنید. بهترین نوع آباژور برای اتاق کودک آباژورهایی با جنس چوبی و تلقی هستند. فراموش نکنید که رنگ انتخابی حتما شاد باشد.

آباژور یکی از آلمان های یاری دهنده نورپردازی در منزل بشمار می رود البته نباید از تاثیری که در ایجاد زیبایی منزل دارد چشم پوشید . در بازار آباژور های متنوع و متعددی موجود است که می توانید هر کدام از آن ها را بنا بر سلیقه  شخصیتان با مبلمان و سبک چیدمان منزلتان هماهنگ نمائید البته قبل از خرید لازم است تا راهنمایی خرید آباژور مناسب برای منزل را دریافت کنید.

 

آباژور

آباژور را می توان لوستر قابل حمل یا چراغی کلاه دار دانست که دارای نوردهی از قسمت پایین و بالا می باشد.

اجزای تشکیل دهنده آباژور عبارتند از :

  • لامپ
  • کلاهک
  • بدنه
  • سیم برق
  • هارپ
  • قفل هارپ
  • لبه گلدانی
  • گردن بدنه لوله نای شکل
  • پایه
  • انواع آباژور

آباژور های موجود در بازار به طور کلی در دو نوع مختلف تولید می گردند :

 

عکس انواع متریال در آباژور – کاربرد آن

 

آباژور های رومیزی :

اغلب آباژور های رومیزی دارای قیمت کمتری نسبت به آباژور ایستاده هستند .که علاوه بر اینکه سبب نورپردازی مناسب محیط می شود جنبه دکوری هم نیز دارند. آباژور های رومیزی با پایه کوتاه و جهت قرار گرفتن بر روی میز طراحی شده اند.

 

آباژور های ایستاده :

اباژور های ایستاده دارای پای بلند جهت قرار گرفتن بر روی زمین طراحی شده اند که به طور معمول در چیدمان وسایل در کنار مبلمان قرار می گیرد. البته هیچ محدودیتی در این مسئله نیست و میتوان بنا بر سلیقه شخصی جای مناسبی در منزل برای آن در نظر گرفت.

 

ویژگی های انواع آباژور ایستاده

  • آباژور مناسب ایستاده در ۳ نوع مشعل دار، کلاهک دار و نیز بازو خم در بازار موجود می باشند؛
  • اکثر آباژور های ایستاده به گونه ای طراحی شده اند که نور را به سمت بالا هدایت نموده و موجب نورپردازی ملایمی در فضای منازل می گردد ؛
  • مطرح ترین نوع آباژور ایستاده؛ آباژور های کلاهک دار و یا شید هستند که تنوع زیادی از آن در بازار موجود است ؛
  • آباژور های درختینوع دیگری از آباژور ایستاده است که فضای بیشتری را اشغال و محدوده بیشتری را نورپردازی می کند؛ این آباژور دارای شاخه های متعدد می باشد که بر سر هر شاخه یک یا چند لامپ تعبیه شده است.

 

راهنمای خرید آباژور برای منزل

 

عکس راهنمایی برای خرید و انتخاب آباژور

 

آباژور های استوانه ای و یا مخروطی؟

اگر در دکوراسیون منزل خود دارای مبلمان مدرن هستید بهترین گزینه آباژور های دارای سبک مدرن است تا بتوانید تناسب لازم را دکوراسیون منزلتان ایجاد کنید. اما اگر دارای یک چیدمان سنتی هستید بهتر است اانگشت انتخابتان را بر روی آباژور های مخروطی و پارچه ای بگذارید البته در این نوع دکوراسیون نباید از بهره گیری آباژورهای رومیزی چوبی نیز غافل شد .

آباژور های استوانه ای و بلند می تواند به عنوان برترین انتخاب برای منازلی با سبک و چیدمان مدرن باشد.

 

نور پردازی مستقیم در آباژور

اگر قصد خرید آباژور ایستاده برای اتاق خواب خود را دارید بهتر است از از آباژور هایی با پایه های کوتاه تر بهره ببرید تا در زمان استراحت و ریلکس کردن نور مزاحم و زننده نداشته باشید البته توصیه ما برای خرید آباژور برای اتاق خواب، آباژور های رومیزی هستند که بر روی پاتختی ها و یا یک میز مخصوص قرار گیرد.

 

آباژوری بدور از خطر

اگر صاحب کودک می باشید بهتر است در زمان انتخاب آباژور به ایمن و سلامت بودن آن نیز بیندیشید . برای مثال آباژور هایی را برگزینید که به میزان کمتری از شیشه و یا فلز در آن بکار رفته باشد از همین رو آباژور های چوبی و طلقی می تواند گزینه مناسبی برای شما بشمار برود. موضوع مهمتر اینکه سیستم دسترسی به لامپ، اتصالات و سیستم سیم پیچی باید به گونه ای باشد که کودک شما امکان دسترسی به آن را نداشته باشد.

 

تصمیم گیری بر اساس نوع لوستر

زمانی که تصمیم گرفتید برای منزلتان اباژور تهیه کنید حتما یک تصویر از لوستر های نصب شده در فضایی که قصد خرید آباژور برای آن  را دارید در ذهن داشته باشید تا بتوانید آباژوری را انتخاب کنید که در کنار لوستر ها نور پردازی مناسبی را ارائه داده و  از نظر ظاهر و مدل با هم هماهنگی داشته باشند تا زیبایی فضای شما را چند برابر کنند .

 

نکات مهم

علاوه بر مواردی کلیدی در بالا به آن ها اشاره داشتیم؛  جنس، رنگ، فرم آباژور با با جنس مبلمان و نوع رنگ آمیزی آن تطابق داشته باشد. لازم است اگر در گوشه ای ازمنزلتان(اتاق نشیمن) احساس یکنواختی و کمبود نور کردید از یک آباژور مناسب جهت دلنشین تر شدن فضا کمک بگیرید . البته ما سعی کردیم تا حدودی با اشاره به موارد راهنمای خرید آباژور مناسب شما را در این مسیر تنها نگذاریم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای