لوستر, مقاله

لوستر SMD چیست ؟ _ کاربرد ، مزایا و معایب آن

خرید لوستر ارزان و جدید برای آشپزخانه _ آرامست

SMD این نوع لوستر یعنی SMD جزو یکی از ابزار ها و لوازم روشنایی مدرن منازل و محیط است.

لوستر های SMD (Surface Mounted Device) ، دروافع نوعی از لامپ های LED هستند این نوع از لامپ ها برای تولید نور از تکنولوژی SMD استفاده میکنند. در این مقاله از وب سایت فروشگاهی آرامست درباره این لوستر ، کاربرد ها ، مزایا و معایی آن صحبت خواهیم کرد. اگر شماهم قصد دارید با این لوستر مدرن آشنا شوید ، پیشنهاد میکنیم که تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

لوستر SMD چیست ؟

این لوستر ، جزوی از لوستر های سقفی است که از فناوری ودرن اسامدی برای ایجاد و تولید نور استفاده میکند. در این نوع از لوستر ها از دستگاه های نصب سطحی برای منبع نور استفاده میشود ؛ همچنین این نوع از لوستر ها طوری طراحی شده اند که از نظر بصری و ظاهری بسیار جذاب و مدرن هستند.

از گذشته تا به اکنون لوستر ها یک نوع چراغ های سقفی هستند که به عنوان یک نماد سنتی و تجملی در طراحی دکوراسیون های داخلی استفاده میکردند ، اما هر چه که تکنولوژی پیشرفت کرد ، نه تنها دکوراسیون های داخلی بلکه لوازم دکوراسیون نیز پیشرفت کرد و مدرن شد. لوستر های مدرن باعث شده اند تا فناوری های نوآورانه و تکنولوژی ، زیبایی و عملکرد بیشتر و بهتری داشته  باشند.

در تولید لوازم روشنایی که در سبک سنتی هستند ، معمولا از لامپ های رشته ای و یا سایر نابع نوری استفاده میکنند. اما برای لوستر های SMD از تراشه های کوچک SMD برای به کار گذاری منبع نوری استفاده میکنند. این تراشه های کوچک مستقیم بر روی مدار لوستر نصب میشوند ، و طراحی بسیار شیک تر و فشرده تری را نسبت به چراغ های سقفی قدیمی تر دارند.

این لوستر های SMD یا ای ام دی با طراحی ظریف و جذاب ، کیفیت نورپردازی بسیار بالایی دارند ، و امروزه تبدیل به یکی از لوازم بسیار خاص و محبوب در فضای دکوراسیون داخلی خانه شده اند که ظرافت و جلوه قشنگی را به دکوراسیون داخلی میبخشند.

 

مزایای لوستر SMD

در این بخش از مقاله تعدادی از مزایای این چراغ های سقفی مدرن را برای شما شرح میدهیم :

 

عکس لوستر SMD به همراه مزایا و معایب و کاربرد های آن

+ طول عمر و دوام بالا:

فناوری که در این نوع از چراغ های سقفی مورد استفاده قرار گرفته است ، دوام بیشتر دارد و طول عمر بالایی را برای این محصول مورد ضمانت قرار میدهد. اجزای این فناوری به صورت کاملا مطمئن و ایمن به برد مدار لحیم میشوند و در معرض آسیب های خارجی قرار میگیرند ، آسیب های خارجی مانند لرزش و یا ضربه. در نتیجه این لوستر های SMD میتوانند تا سال ها و یا حداقل با یک تعمیر دوام و عمر بیشتری داشته باشند.

+ بهره وری کردن از انرژی

این اوستر های SMD به دلیل خواص های کاربردی انرژی شناخته میشوند. برای فناوری آنها از نصب سطحی استفاده میشود که موجب اتلاف بهتر گرما و کاهش اتلاف انرژی میشود. لوستر های SMD در مقایسه و نسبت به چراغ های سقفی LED قدیمی تر و رشته ای ، انرژی بسیار کمتری  را مصرف میکنند ؛ که در نتیجه باعث مصرف کم تر برق و کاهش هزینه های برق شما نیز خواهند شد.

+ طراحی فشرده و بسیار براق

یکی دیگر از ویژگی های این فناوری در چراغ های سقفی ، آن است که فناوری SMD امکان طراحی فشرده تر و شیک تری را برای لوستر ها فراهم میکند. در این فناوری میتوان ترشه های کوچک SMD را نزدیک تر به هم چید که این انعطاف پذیری موجب میشود تا طراحان برای طراحی از طرح های پیچیده و مدرنی استفاده کنند. و این موضوع لوستر های SMD را برای محیط های فضایی و طراحی های معاصر با سقف های بلند تبدیل به انتخابی بسیار مفید و عالی کرده است.

 

+ داشتن کیفیت روشنایی پیشرفته

یکی از اصلی ترین ویژگی های این نوع از چراغ ها ، کیفیت نوری بالای آنهاست ، SMD ها با داشتن کیفیت نوری بالا و خوب ، قابلیت رندر رنگ را نیز ارائه میدهند. نور های SMD امکان این را دارند تا نور را به صورت متمرکز تر و توزیع یکنواخت تر از خود ساطع کنند و موجب به وجود آمدن محیطی منحصر به فرد و دلپذیری از نظر زیبایی بصری میشوند ؛ همچنین ویژگی های پیشرفته این لوستر های SMD به شما این امکان را میدهند تا افراد نور و روشنایی مد نظر خود را متناسب با موقعیت ها و فضا تنظیم کنند.

 

+ ظاهر جذاب ، شیک و مدرن

یکی از ویژگی هایی که در دید اول افراد را ترغیب به خرید این نوع از لوستر ها میکند ، ظاهر شیک و جذاب آنهاست ؛ لوستر های SMD دارای طراحی های متنوع ، جذاب و مدرنی هستند که برای انواع محیط ها میتوانند مناسب باشند.

 

 

معایب لوستر SMD

لوستر های SMD علاوه بر مزایا و ویژگی هایی که دارند معایبی را نیز دارند که در ادامه آنها را عنوان میکنیم :

 

عکس لوستر SMD به همراه مزایا و معایب و کاربرد های آن

+  داشتن تعمیرات پیچیده

اجزای SMD بسیار کوچک و پیچیده هستند که برای تعمیر آنها حتما نیاز به مهارت و ابزار های تخصصی دارید. در صورت نقص و یا آسیب تعمیر لوستر های SMD ، به نسبت بسیار پیچیده تر از لوازم روشنایی معمولی هستند.

 

+ امکان تعمیرات آن در خانه وجود ندارد

چراغ های سقفی سنتی به گونه ای هستند که اگر نیاز به تعمیر پیدا کنند خود افراد در منزل هم میتواند برای مثال لامپ های آن را تعویض کنند اما لوستر های SMD دارای مدار های بسیار پیچیده ای هستند که تعمیر آنها در خانه بسیار سخت و چالش برانگیز خواهد بود. این موضوع ممکن است برای افرادی که میخواهند هر چه سریعتر و ساده تر مشکلی را رفع کنند ، دشوار باشد.

 

+ حساسیت بالا نسبت به گرما

در حالی که SMD ها فناوری هستند که عموما از ویژگی اتلاف گرمای بهتری برخوردار هستند ؛ این را در نظر داشته باشید که قرار دادن آنها در محیطی که تجمع گرمای زیادی دارد و یا تهویه هوای مناسبی ندارد ، میتواند آسیب زا باشد و هم بر عملکرد قطعات آنها و هم طول عمر آنها تاثیر منفی بگذارد. بنابراین هنگامی که در حال نصب هستید ، تهویه هوای مناسب را برای آن محیط در نظر بگیرید که این موضوع بسیار مهم و ضروری است.

 

+ هزینه بالا

یکی از مهم ترین معایب لوستر های SMD ، هزینه اولیه آنهاست که نسبت به وسایل روشنایی قدیمی و سنتی بیشتر است. فناوری های پیشرفته و فرآیند هایی که در تولید اجزای آن درگیر هستند ، موجب افزایش قیمت آن میشوند.

 

 

کاربرد لوستر های SMD

این لوازم روشنایی مدرن و جذاب ، شیوه نور پردازی و نمای فضا را دگرگون کرده اند و تطبیق و نمای بصری جذابی دارند که برای دکوراسیون داخلی کاربر هایی را نیز دارند :

 

عکس لوستر SMD به همراه مزایا و معایب و کاربرد های آن

 

+ بهبود دادن خلق و خوی

با داشتن کیفیت روشنایی بالا ، حال و هوای خوبی در فضا ایجاد میکنند. همچنین با داشتن قابلیت تنظیمات نوری شما این امکان را دارید تا نور آنها را تنظیم کنید.

 

+ روشنایی بالا برای فضا های بزرگ

این نوع از لوسنر ها از اندازه های متفاوتی دارند که از نوع بزرگ آنها میتوانید در سالن های بزرگ ، فضا های غذاخوری و لابی هتل استفاده کنید که جلوه جذابی را نیز به همراه خود دارند. لوستر های SMD میتوانند نور را با کیفیت و یکنواخت در انواع فضا ها از خود ساطع کنند ؛ که این موضوع بخشی از کاربرد های آنان میشود.

 

+ معماری منحصر به فرد

این نوع از چراغ های سقفی مدرن را میتوان گفت که برای برجسته تر شدن اغلب از ویژگی های ساختاری جذابی تولید میشوند .

 

+ نقطه کانونی

هنگامی که یک لوستر SMD را در اتاقی نصب میکنید ، آن اتاق تبدیل به مرکز توجه و مرکز آن محیط خواهد شد. لوستر های SMD با طراحی جذاب ، سبک های داخلی معاصر و مینیمالیستی که دارند ، میتوانند فورا توجه ها را به خود جلب کرده و تبدیل به نقطه کانونی در طراحی دکوراسیون داخلی شوند.

 

 

مقاله پیشنهادی—راهکار های تمیز کردن برنز + ۵ راهکار مفید

 

نتیجه گیری و کلام آخر

در این مقاله از سایت فروشگاهی آرامست به بررسی لوستر های SMD و مزایا و معایب آنها پرداخیتم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای