مقاله

مدل های تابلو دیواری

مدل های تابلو دیواری

تابلو ها تصاویری از یک هنر یا پدیده می باشند که در اثر آمیختگی رنگ ها حس و حال خاصی را به مخاطب القا می کنند. تابلو از دیرباز رای تزئین و دکور مورد استفاده قرار می گرفته است. در هر جای دنیا، ملل مختلف بر اساس فرهنگ و آدابی که داشتند، تابلو ها را برای نصب بر روی دیوار می ساختند. خوشبختانه این رسم هم چنان پا برجاست و تابلو ها زینت بخش فضای دلخای منازل هستند.در این مقاله قصد داریم تا مدل های تابلو دیواری را مورد ارزیابی قرار دهیم. فاکتور های متعددی در تنوع تابلو دیواری دخیل می باشد. هر کدام از آن ها به نوبه ی خود باعث شده اند تا یک هنر زیبا و شایسته را پیش رو داشته باشیم. اگر شما به ترکب رنگ ها و نقش ها علاقه مند هستید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

عوامل تعیین کننده ی مدل در تابلو دیواری

تابلو ها غالبا صفحاتی هستند که تصویری بر روی آن ها نقش بسته است. با وجود آن که تابلو ها یک شی خاص می باشند، اما ما با دنیای تابلو رو به رو هستیم. دلیل این همه تنوع چندین عوامل متعدد است که آن را بیان خواهیم کرد.

  • نقش تابلو: بر اساس نقشی که در تابلو مورد استفاده قرار گرفته است، تابلو ها متفاوت هستند. که البته این نقش ها علی رغم یک تصویر بودن، تفاوت های اساسی زیادی با هم دارند. به عنوان مثال تابلو نقاشی پرتره با نقاشی از طبیعت دو امر متفاوت و مجزا می باشد. نقش تابلو می تواند شامل موارد زیر باشد.
  1. اثر هنری و نقاشی
  2. عکس از طبیعت
  3. چهره انسان
  4. نقاشی از چهره انسان
  5. خطاطی و شعر
  6. آیه ی قرآن
  • اجزای تشکیل دهنده ی تابلو: تابلو ها از چند بخش تشکیل شده اند، بعضی از آن ها دارای قاب و شیشه هستند و خودشان بر روی فلز، چوب، کاغذ و یا پارچه کشیده شده است. بعضی از آن ها تنها از یک قسمت تشکیل شده اند و قابی برای آن ها در نظر گرفته نشده است.
  • شکل هندسی تابلو: با وجود این که شکل ظاهری تابلو امر سلیقه ای است، اما سبب ایجاد تنوع در تابلو ها شده است. تابلو های دایره ای شکل، مستطیلی و مربعی بسیار رایج می باشند. هر کدام از آن ها به دلیل فرم خاصی که دارند، تغییرات زیادی در دکوراسیون داخلی ایجاد خواهند کرد.
  • متریال تابلو: تابلو از چه چیزی ساخته شده است؟ تابلو های مختلفی وجود دارند که ماهیت اصلی آن ها خاص و متفاوت از سایر تابلو ها می باشد. تابلو فرش ها، تابلو های مسی و یا چوبی که هنری بی نظیر و جذاب می باشند، همگی این ها فاکتوری مهم و اساسی در تعیین تنوع تابلو ها می باشند.

 

چه تابلویی را برای اتاقم انتخاب کنم؟

مدل های تابلو دیواری  باعث شده تا تمامی سلیقه ها با هر نظر و سلیقه ای ارضا شوند. برای انتخاب تابلو ابتدا باید سلیقه یخود را ارزیابی کنید. ترجیح می دهید در اتاقتان منظره های طبیعت در فصول مختلف سال قرار بگید، یا در جست و جوی تابلو هایی با مضمون شعر های ادبی هستید. ابتدا طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید، حالا قصد دارید این تابلو با چه شمایلاتی در اتاقتان نصب شود، قاب داشته باشد، بدون قاب بوده و بر روی بوم نصب شود؟ شاید هم به تابلو فرش علاقمندید که تار پودش هنر و ذوق را فریاد می زند.

یک نکته که باید به آن توجه کنید، سایز و اندازه ی تابلو می باشد. در سالن های بزرگ می توان از تابلو های بزرگ با قاب های هنری مثل خاتم و یا منبت استفاده کرد. اما بهتر است برای اتاق به سراغ تابلو های چند تکه بروید که با فاصله در کنار هم قرار می گیرند و قاب ندارد. بدین صورت با استفاده از تابلو زیبایی فضا را دو چندان کرده اید.

کلام آخر

مدل های تابلو دیواری هر کدام یک نوع هنر خاص را بیان می کنند و جذابیت بی نظیری دارند، نکته ی قابل تامل در رابطه با مدل های تابلو دیواری انتخاب صحیح تابلو می باشد. مجموعه ی آرام ست در این امر مشاور و مرجعه بسیار خوبی است. هم می توانید راهنمایی های لازم را از ایشان دریافت کنید و هم می توانید مدل های تابلو دیواری را از ایشان خریداری کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای