لوستر

 چه تعداد لوستر نیاز است؟

چه تعداد لوستر نیاز است؟-وب سایت آرام ست

 چه تعداد لوستر نیاز است؟

تا به حال فکر کرده اید که برای محیط مورد نظر شما چه تعداد لوستر نیاز است؟ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد.

در زیباسازی و طراحی دکوراسیون ساختمان ها، ابزارآلات مختلفی مورد استفاده قرار گیرند؛ چرا که ابزارآلات دکوراتیو و راحتی در کنار همدیگر سبب چند برابر شدن زیبایی محیط می شوند. یکی از ابزارآلات زیبا و کاربردی، لوستر است.

لوستر از تجهیزات روشنایی قدیمی و در عین حال مدرن می باشد؛ لذا ظاهر و نوع کاربردی آن در اثر پیشرفت تکنولوژی با تغییرات بسیاری رو به رو شده است. این تجهیز از نظر رنگ، مدل، شکل، جنس، کیفیت متنوع هستند. بر همین اساس در اکثر بهره های زمانی، بازار فروش این محصول شلوغ و رنگارنگ است.

لوستر در طراحی دکوراسیون ساختمان ها نقش به خصوصی دارند؛ چرا که نورپردازی زیبایی در محیط برقرار می سازد. به همین علت، بایستی طبق اصول طراحی دکوراسیون در ساختمان نصب و اجرا شوند.

در مقاله پیش رو به صورت مفصل در رابطه با تعداد لوستر در طراحی دکوراسیون توضیح داده شده است؛ برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

 چه تعداد لوستر نیاز است؟-وب سایت آرام ست

لوستر چیست؟

لوستر، وسیله ای فوق العاده برای طراحی دکوراسیون ساختمان می باشد؛ چرا که در جلوه محیط تاثیر به سزایی دارد.  با بهره گیری از  ابزار آلات روشنایی زیبایی ساختمان چندین برابر می شود؛ لذا فضای ساختمان از لحاظ تاریکی و روشنایی به تعادل می رسد. لوستر، محصولی کاربردی در صنعت ساختمان سازی است؛ لذا در عین سادگی، باشکوه نیز می باشد. به همین سبب، در ساختمان هایی با متراژ های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

زیباسازی ساختمان به واسطه لوستر ها چشمگیر است؛ زیرا محیط در تمام ساعات شبانه روز درخشان و شفاف می باشد. لوستر ها، ابزاری با لامپ های متعدد هستند. با توجه به شکل و ولتاژ لامپ های تعبیه شده بر دستگاه، روشنایی ساختمان از نظم به خصوصی برخوردار می شود.

لوستر ها، از سیستم هاي روشنایی قدرتمند می باشند؛ چرا که مکانیسم آن ها پیچیده است. به همین علت، نوری یکپارچه و پر قدرت در فضای ساختمان توزیع می کنند. طراحی دکوراسیون با بهره گیری از انواع لوستر های زینتی، جذاب است؛ چرا که تغییری اساسی در جلوه محیط ایجاد می کند.

لوستر، محصولی پر طرفدار و پر فروش است. به همین علت، تولید کنندگان متعددی در زمینه تولید و فروش آن فعالیت می کنند. برترین تولید کنندگان این تجهیز، ایرانیان هستند؛ زیرا ایرانیان از نظر هنر و فرهنگ غنی و با اصالت می باشند. به همین خاطر، الگو هایی که برای طراحی این دستگاه استفاده می شود؛ از زیبایی به خصوصی برخوردار هستند.

لوستر چیست؟-وب سایت آرام ست

انواع لوستر

لوستر ها بسیار متنوع هستند؛ چرا که ساختمان ها از لحاظ سبک دکوراسیون، ابعاد، موقعیت مکانی و… متفاوت می باشند. بر همین اساس نمی توان از یک نوع لوستر در طراحی دکوراسیون هر یک استفاده کرد.

برترین انواع لوستر:

  • لوستر شاخه ای:

لوستر های شاخه ای قدیمی ترین نوع این تجهیز هستند؛ که تا به امروز در اکثر اماکن گردشگری نصب شده اند. این نوع از تجهیزات در مدل های مختلفی طراحی می شوند؛ زیرا نسبت به دیگر ابزارآلات روشنایی مقرون به صرفه تر می باشند.

  • لوستر طبقاتی:

لوستر های طبقاتی جمع و جور هستند؛ اما با این در موقعیت های خاصی از ساختمان اجرا می شوند، چرا که ِآویزان است. بنابراین اگر در موقعیت مناسبی نصب نشود؛ نه تنها از زیبایی محیط می کاهد، بلکه سد راه عبور ساکنین نیز می شود.

هر یک از لوستر های نام برده شده از متریال های مختلفی در جنس فلز، شیشه، چوب و… ساخته می شوند. بنابراین افراد می توانند باب سلیقه هر یک را که می پسندند؛ خریداری کنند.

انواع لوستر-وب سایت آرام ست

در طراحی دکوراسیون از چند لوستر استفاده کنیم؟

لوستر در طراحی دکوراسیون نقش به خصوصی دارد؛ چرا که بر عملکرد دیگر تجهیزات نیز تاثیر می گذارند. به همبن دلیل اگر طبق اصول درست در ساختمان اجرا نشوند؛ سبب بیهوده تلقی شده هزینه شما می شود.

تعداد لوستر به پارامتر های مختلفی در ساختمان بستگی دارد. پارامتر هایی همچون سبک دکوراسیون، ابعاد محیط، نوع و مدل دیگر ابزار آلات و… وابسطه است. به طور مثال اگر ساختمان شما حدودا ۲۰۰ مترمکعب می باشد؛ بایستی در طراحی آن از سه یا چهار لوستر شاخه ای کوچک استفاده کنید، تا کوچکی ساختمان اصلا به چشم نیاید.

در ساختمان های بزرگ نیز ایم قاعده قابل اجرا است؛ چرا که  افراد در تلاشند، با بهره گیری از ابزارآلات مختلف، مشکلات طراحی داخلی ساختمان را پوشش دهند. بدین وسیله، نسبت به انتخاب طرح و مدل لوستر حساس باشید.

در طراحی دکوراسیون از چند لوستر استفاده کنیم؟-وب سایت آرام ست

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای