لوستر

چگونه لوستر را تمیز کنیم؟

چگونه لوستر را تمیز کنیم؟

همه ما حداقل سالی یک بار با نزدیک شدن به فصل نظافت از خود چنین سوالاتی می پرسیم: چگونه لوستر را تمیز کنیم؟  لوستر را با چه چیزی تمیز کنیم؟  آیا اسپری پاک کننده لوستر بدون نیاز به حوله در بازار وجود دارد؟

 

بهترین اسپری پاک کننده لوستر یا اسپری پولیش لوستر با کاربرد مشابه اسپری تمیز کننده دیوار چیست؟  آیا می توان از لکه قوی روی شیشه برای تمیز کردن لوسترهای شیشه ای مانند سایر سطوح مشابه استفاده کرد؟

 

ما هم با شما موافقیم که خانه بدون لوستر بدون نما است و مهم ترین قدم بعد از داشتن یک لوستر زیبا و مناسب این است که به تمیزی آن توجه کنید و نحوه تمیز کردن لوسترها را بدانید.  در ادامه این مطلب چگونه لوستر را تمیز کنیم؟  لوستر کریستالی، تمیز کردن لوستر برنجی، تمیز کردن لوستر برنزی و نکات مهم آن می پردازیم.

 

چگونه لوسترها را تمیز کنیم؟ بدون باز کردن قطعات: 

 

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه لوسترها را بدون باز کردن قطعات تمیز کنیم؟  گاهی اوقات لوستر شما به راحتی باز و تمیز نمی شود. گاهی اوقات ممکن است برای تمیز کردن لوستر و براق کردن لوستر نیاز به انجام این کار داشته باشید. در اینجا دو روش برای تمیز کردن لوستر بدون جدا کردن آن وجود دارد:

چگونه لوسترها را تمیز کنیم؟ بدون باز کردن قطعات: 

اولین روش: تمیز کردن لوستر بدون باز کردن آن; 

 

– در این صورت برای دسترسی به قسمت های مختلف لوستر به یک نردبان نیاز دارید و یک پارچه ضخیم زیر آن پهن کنید (در صورت افتادن چیزی از لوستر و افتادن).  البته اگر زیر لوستر فرش پهن شود یک تکه پارچه معمولی کافی است.

 

– حالا به این سوال می رسیم که لوستر را با چه چیزی تمیز کنیم. برای تمیز کردن لوستر در این حالت به محلولی حاوی 1 واحد الکل و 4 واحد آب نیاز دارید. این راه حل ساده یک جایگزین مقرون به صرفه و خانگی (بدون مواد مضر مانند آمونیاک) برای اسپری پاک کننده لوستر، لوستر پاک کننده کریستال و براق کننده پولیش لوستر موجود در بازار است.

 

محلول را روی یک پارچه تمیز و مرطوب و کریستال های لوستر اسپری کنید. حتما بعد از گردگیری قسمت های مختلف لوستر را با دستمال مرطوب تمیز کنید. در آینده می توانید از این محلول به عنوان اسپری پاک کننده لوستر، لوستر کریستالی و حتی پولیش لوستر برای پولیش لوستر استفاده کنید.

 

توجه داشته باشید که برای دسترسی به قسمت های مختلف لوستر هرگز آن را نچرخانید و به جای آن نردبان را حرکت دهید. تمیز کردن لوستر به این روش اگرچه سریعتر است، اما نیاز به دقت و ظرافت بالایی دارد.

 

روش دوم: بدون باز کردن قطعات لوستر را تمیز کنیم:  

 

این روش نسبت به روش قبلی دردسر کمتری دارد و با وجود داشتن اسپری شوینده لوستر بدون نیاز به دستمال، جالبتر است. به این ترتیب شما به یک نردبان و یک سفره بزرگ نیاز دارید.

 

– برای تهیه اسپری شوینده لوستر خود به این روش کافی است 1 واحد سرکه سیب را با 3 واحد آب مخلوط کنید. با این راه حل دیگر نیازی نیست از خود بپرسید که لوستر را با چه چیزی تمیز کنید.

 

– قبل از تمیز کردن لوستر کریستالی (یا مدلهای دیگر)، قسمت بالایی لوستر را که به سقف چسبیده است، با پلاستیک بپوشانید و سفره را زیر آن پهن کنید.

 

– محلول را روی کریستال ها اسپری کنید. این یک راه عالی و قدرتمند برای تمیز کردن لوستر کریستالی و صیقل دادن لوستری است که نیازی به خشک کردن ندارد. بهتر است هر کریستال را تنها مدتی پس از آخرین باری که لوستر را تمیز کردید با دستمال پاک کنید.

روش دوم: بدون باز کردن قطعات لوستر را تمیز کنیم:  

لوسترها را با باز کردن قطعات تمیز کنید: 

 

حالا وقت آن است که لوسترها را با باز کردن قطعات تمیز کنید که طولانی تر است اما لوستر شما کاملا تمیز می شود. همچنین می توانید با بازکردن قسمت های لوستر قسمت های غیر قابل دسترس را تمیز کنید. در ادامه مقاله چگونه لوستر را تمیز کنیم؟ ما را همراهی کنید‌.

 

– قبل از بازکردن لوستر بهتر است از آن عکس بگیرید تا در صورت فراموشی نحوه اتصال آنها مشکلی برایتان پیش نیاید.

 

یک کاسه بزرگ آب گرم و مقداری مایع ظرفشویی آماده کنید.  کریستال ها را یکی یکی با دست بشویید و روی پارچه بگذارید تا خشک شود.

 

چندین کریستال را با هم نشویید و از اسکاچ استفاده نکنید.  این احتمال سقوط خط روی کریستال ها را افزایش می دهد.

 

در نهایت، کریستال ها را با یک پارچه نرم و تمیز خشک کنید تا لکه های آب پاک شود. سپس دوباره آنها را از بالا به پایین و از داخل به بیرون روی لوستر نصب کنید.

لوسترها را با باز کردن قطعات تمیز کنید: 

سخن نهایی

 

چگونه لوستر را تمیز کنیم، خانه بدون لوستر ظاهری ندارد، اما مهمتر از آن، تمیز نگه داشتن لوسترها و تمیز کردن به موقع آنهاست.  وقتی به راهپیمایی نزدیک می شویم و خانه تکانی عید شروع می شود، همه از خود می پرسیم: چگونه لوسترها را تمیز کنیم؟

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای