آباژور, مقاله

چگونه شید آباژور را دربیاوریم؟

چگونه باید شید آباژور را دربیاوریم ؟

چگونه شید آباژور را دربیاوریم؟

در این مقاله از مقالات آرامست قصد داریم به بررسی چگونگی درآوردن شید آباژور بپردازیم.

چگونه شید آباژور را دربیاوریم؟ همانطور که می دانید منابع نور مختلف از طبیعی گرفته تا مصنوعی می تواند به بزرگ نشان دادن منزل کمک کنید. میزان روشنایی در هر خانه ای بنا بر خواست و سلیقه صاحب خانه تعیین می گردد. خانه های ایرانی معمولا برای نورپردازی از نورهای مخفی و یا از لوسترها بهره می گیرند، معمولا از آباژور برای تزئینات در خانه استفاده می کنند و از نور آن خیلی بهره نمی گیرند.

اما هستند برخی از خانه ها که از نور زیاد بری بوده و با استفاده از آباژور نور ملایم و آرامش بخشی را در خانه پخش می کنند. آباژورها معمولا دارای پایه و پوشش یا شید هستند این پوشش ها می توانند مانع از پخش نور به شکل مستقیم شود و نور را به سمت بالا و پایین شید هدایت می کند.

 

معرفی انواع آباژور های خانگی

برای اینکه بدانیم چگونه شید آباژور را بدون مشکل در بیاوریم لازم است بدانیم هر نوع آباژور چه شیدی دارد از این رو باید با انواع آباژور آشنا باشید.‌

آباژورهای ایستاده معمولا در کنار مبل ها و بر روی زمین قرار می گیرد. که مناسب برای خانه های بزرگ مناسب است و استفاده از آن در خانه های کوچک باعث می شود خانه بی نظم به نظر برسد. این آباژور ها معمولا در جنس های کریستالی، استیل و یا چوبی موجود می باشد. که رعایت قوانین دکوراسیون و متناسب با وسایل دیگر از آن ها استفاده می شود.

اما آباژورهای رومیزی پایه های کوتاه تری دارند و روی سطوح مختلف از جمله میز، عسلی و اوپن و موارد دیگر قرار می گیرد. این مورد هم دارای جنس های مختلفی از جمله استیل، چوبی و فلزی در بازار موجود می باشند.

همانطور که بیان شد، آباژورها در دسته لوازم تزئینی قرار می گیرند بنابراین گرد و خاک بسیاری روی آن ها می نشیند و باید برای پاکیزه شدن آن باید راه هایی را در پیش گرفت.

چگونه باید شید آباژور را عوض کنیم ؟

راهکارهایی برای تمیز کردن آباژور ها

برخی از مردم بر این باورند که تنها با درآوردن شید آباژور می توانند به تمیز کردن آن بپردازند. ممکن است این باور درست باشد اما شما می توانید حتی بدون اینکه شید را خارج کنید، آن را تمیز کنید. در ادامه راهکار تمیز کردن بدون خارج کردن شید را به شما توضیح خواهیم داد.

برای اینکه شید را تمیز کنید باید ابتدا آن را از برق جدا کنید و به آرامی شید را به سمت بالا بکشید تا از پایه جدا شود. اگر برای شما هم سوال است که چگونه شید آباژور را بدون مشکل در بیاوریم باید به یاد داشته باشید که ابتدا برق را قطع کنید و لامپ را جدا کنید تا مشکلی برای آن پیش نیاید.

برای تمیز کردن شید تنها لازم است یک قاشق پودر مایع را با آب مخلوط کرده و یا مقداری سرکه در آن میریزیم، سرکه باعث می شود که آلودگی ها از بین برود و لکه دیگری باقی نماند. بعد از اینکه این محلول ها با هم خوب ترکیب شد می توان شید را در آن قرار داد تا خوب تمیز شود. برای زود تر خشک شدن می توانید از سشوار استفاده کنید اما می توانید آن را در سایه هم خشک کنید اما هوا باید در آن محیط رفت و آمد داشته باشد.

 

راهکاری برای تمیز کردن شید بدون جدا کردن آن

برای این کار می توانید از دستمال فیبری استفاده کنید و از بالا تا پایین بکشید، در صورت پارچه بودن شید باید آرام تر کار را انجام دهید تا به خوبی تمیز شود. برای اینکه نخواهید هر بار شید را به سختی تمیز کنید، بهتر است هر هفته گرد گیری داشته باشید تا گرد و غبار زیاد بر روی آباژور ننشیند.

از دیگر مراحلی که برای تمیز کردن آباژور رایج است در صورتی که نخواهید شید را خارج کنید، استفاده از پرز گیر راهکار بسیار مناسبی می باشد. ممکن است بگویید این مرحله برای پاک کردن آباژور لازم نیست تمام مراحل را رعایت کنید اما اگر این مرحله را حذف کنید، ممکن است بعد از خاموش و روشن کردن آباژور متوجه کثیفی روی شید شوید. این مسئله می تواند شفافیت نور را از بین ببرد و زیبایی نورپردازی را از آباژور بگیرد. حال که جواب چگونه شید آباژور را بدون مشکل در بیاوریم را گرفتید دست به کار شوید و تمیزی ایجاد شده لذت ببرید.

 

مقاله پیشنهادی—انواع لوستر های SMD آرامست

 

نتیجه گیری و کلام آخر 

همانطور که خواندید ، در این مقاله از فروشگاه لوازم روشنایی آرامست به چگونگی درآوردن شید آباژور پرداختیم . امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد ، در مقالات آینده بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای