آباژور, مقاله

چگونه آباژور منزل را تمیز کنیم؟

چگونگی تمیز کردن آباژور منزل

چگونه آباژور منزل را تمیز کنیم؟

در این مقاله از وب سایت فروشگاهی آرامست قصد داریم به بررسی چگونگی تمیز کردن آباژور منزل بپردازیم ، پیشنهاد میکنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

ممکن است شما هم برای تمیز کردن آباژور با مشکل رو به رو شده باشید چراکه این روشنایی علاوه بر نورپردازی، زیبایی هم دارد. از آنجایی که نمی توان مانع ورود گرد و غبار با خانه شد لازم است هر چند وقت یکبار لوازم خانه را پاکسازی و غبار گیری کنیم.

اگر توجه کرده باشید گرد و غبار روی لوازم تزئینی خودش را بیشتر نشان می دهد، از این رو واجب است که به تمیز کردن آن ها بپردازیم. همیشه هم کار گردگیری ساده نیست گرچه اینگونه به نظر می رسد، اما در برخی موارد لازم است قلق های تمیز کردن را بدانیم.

تمیز کردن آباژور از جمله مواردی ست که نیازمند دانستن قلق ها می باشد. شما زمانی که آباژور را روشن یا خاموش کنید‌ متوجه گرد و غباری که روی آن را گرفته است خواهید شد.

باید آن را بگونه ای تمیز کنید که آسیب نبیند، اگر شما هم می خواهید بدانید که چگونه می توانید آباژور را به سادگی تمیز کنید در ادامه همراه ما باشید.

 

چگونه آباژور منزل را تمیز کنیم؟

اگر آباژور پارچه ای در خانه دارید خواهید دید که با وجود گرد و غبار روی آن، نور تیره و کثیفی آباژور مشخص خواهد شد. از این رو برای تمیز کردن آن لازم است شما از فروشگاه ها یک دستمال میکروفیبر تهیه کنید و برای تمیز کردن آباژور از آن استفاده نمایید. این دستمال را برای پاک کردن، خیس یا مرطوب نکنید، از اسپری هم استفاده نکنید چراکه این موارد می توانند گرد و غبار را بر روی پارچه ماندگار کنند. بنابراین بهترین را برای از بین بردن گرد غباری که بر روی آباژور نشسته است، استفاده از دستمال به صورت تنهاست که باید آن را از بالا به پایین بکشید تا پاکیزه شود. در صورتی که می خواهید این تمیزی به خوبی انجام شود، باید این کار را به آرامی انجام دهید.

روش تمیز کردن آباژورمنزل

استفاده از پرزگیر برای تمیز کردن آباژور

اگر سوال شما هم این ست که چگونه آباژور منزل را تمیز کنیم؟ باید بگوییم یکی از مراحل تمیز کردن این روشنایی ها به کارگیری پرزگیر می باشد. اگر دقت کرده باشید آباژورها بیشتر از سایر روشنایی ها گرد و خاک می گیرند از این رو نمی توان از پرزگیر در مراحل دوده زدایی گذشت در غیر این صورت با شستشوی یک آن باعث می شوید کثیفی ها بر روی آباژور ماندگار شوند و دیگر به هیچ وجه نتوانید آن ها را پاک کنید.

با توجه به این مسئله ابتدا قبل از هر مرحله دیگری پرزگیر را بردارید و آباژور را تمیز کنید.

 

استفاده از جاروبرقی و تمیز کردن آباژور منزل

چگونه آباژور منزل را تمیز کنیم؟ حال وقت آن است که جاروبرقی را بردارید و در گردگیری آباژور از آن استفاده کنید. برای این کار باید برس جاروقی را به آن متصل کنید و قدرت جارو برقی را در کمترین حالت ممکن قرار دهید و مرحله گردگیری را به آرام ترین شکل انجام دهید. در زمان استفاده از جاروبرقی برای تمیز کردن شید اباژور باید با دقت تمام این کار را انجام دهید و‌ گوشه کنارها را از یاد نبرید. ابتدا برای انجام این مرحله لازم است شید را از بردارید و بعد شروع به تمیز کردن نمایید.

 

مرحله شستشوی آباژور

یکی از مراحل چگونه آباژور منزل را تمیز کنیم؟ شستشوی آن می باشد. برای انجام این مرحله شما نیاز دارید که یک سطل بزرگ را پر از آب گرم کنید یا اگر بخواهید می توانید از سینک استفاده کنید. ابتدا شما سینک و سطل را به‌ خوبی بشویید، بعد به آن ها پودر صابون، پودر ماشین اضافه کنید. لازم است شوینده ها با آب به خوبی مخلوط شوند تا آباژور به صورت یکدست پاکیزه شود‌. حال نوبت آن رسیده که شید را از پایه آباژور جدا نمایید و به آرامی در آب فرو ببرید.

 

استفاده از سرکه برای تمیز کردن آباژور

اگر روی شید لکه هایی از چربی موجود باشد نمی توانید با محلول یاد شده این لکه را برطرف کنید، از این رو این سوال برای افراد پیش می آید که حال چگونه آباژور منزل را تمیز کنیم؟ نگران نباشید تنها کافی ست نصف استکان سرکه به محلول آب و مواد شوینده لضافه کنید، خواهید دید که به راحتی هر لکه ای از این طریق پاک خواهد شد.

 

مقاله پیشنهادی—چگونه شید آباژور را دربیاوریم؟

 

نتیجه گیری و کلام آخر

در این قسمت از مقالات وب سایت فروشگاهی آرامست به بررسی چگونگی تمیز کردن آباژور پرداختیم امیدواریم که این مقاله نیز برای شما مفید بوده باشد. در ادامه و در وبلاگ های آینده بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای