ساعت, مقاله

کاربرد ساعت ایستاده در دکوراسیون داخلی

کاربرد ساعت ایستاده در دکوراسیون داخلی

کاربرد ساعت ایستاده در دکوراسیون داخلی

ساعت های ایستاده از جمله ارکان جدای نشدنی هر خانه ای تلقّی می شوند. البته که انتخاب صحیح آن ها از سوی شما می تواند یک جذابیت منحصر به فرد در دکوراسیون خانه شما، رقم زند. شما می توانید ساعت ها را در انواع مختلفی تهیه نمایید. یکی از ساعت های موجود، ساعت ایستاده است. حال آن که ساعت های ایستاده خود، در اقسام مختلفی قابل تهیه می باشد. بهتر است جهت کسب آشنایی با کاربرد ساعت ایستاده در دکوراسیون خانه با ما تا پایان این متن از آرام ست، همراه شوید.

 

 ساعت ایستاده و نگاهی کوتاه به آن

ساعت های کلاسیک در گذشته های بسیار دور مورد بهره گیری قرار می گرفت که به واسطه ی یک شخص انگلیسی طراحی گشته و منجر به شکل گیری جنبشی بزرگ در بطن ساعت سازی شد. جالب است بدانید که بدان ها، ساعت های پدر بزرگ می گفتند. حال آن که هم اکنون با مقداری لحاظ تغییر در وجود این ساعت ها، آنها را با نام ساعت ایستاده می شناسند.

کاربرد ساعت ایستاده در دکوراسیون داخلی

کاربرد ساعت ایستاده در دکوراسیون خانه : 

+ پیش از آن که برای فضای قرار گیری این ساعت ها تصمیمات لازم را اتخاذ نمایید. این نکته را در نظر بگیرید که، ساعت ایستاده نباید چه در فضاهای مرطوب و چه خشک نگهداری گردد. بهتر است این گونه بگوییم که این نوع از ساعت ها در برابر تغییر دما بسیار حساس می باشند. بنابراین امکان دارد که کارکرد این قبیل از ساعت ها به دلیل قرار گرفتن در محیط مرطوب یا خشک دچار برخی از مشکلات شود.

+ به علّت برخورداری از قیمت بالا، این قبیل از ساعت ها غالباً در فضاهای عمومی چون؛ پذیرایی خانه یا سرسرا مورد بهره گیری قرار می گیرد.

+ به دلیل آن که ساعت های ایستاده اغلب از وزن بسیاری برخوردار هستند، چنانچه که خانه شما دوبلکس است توصیه می کنیم از آن در طبقه ی ابتدایی منزل خود استفاده نمایید.

+ از جمله فضاهای مطلوب جهت بهره گیری از ساعت ایستاده، راهروها نیز فضای ورودی خانه است. اغلب محیط نام برده شده تحت عنوان فضاهای بلااستفاده معرفی می شوند. به همین دلیل ما نمی توانیم کاربری بسیار قوی را برای آن ها در نظر بگیریم. ولیکن از سویی خالی بودن محیط های یاد شده می تواند بسیار به چَشم آید. قرار دادن ساعت در این فضا می تواند توجه کلّیه ی افرادی که به خانه ورود پیدا می کنند را به خویش جلب کند. از این جهت از جمله بهترین فضاهای قرار گیری ساعت ایستاده می‌ تواند یا راهرو و یا فضای ورودی خانه باشد.

+ در صورتی که محیط خانه شما کوچک می باشد. می توانید در گوشه های دیوار و در مکان هایی که حاوی فرو رفتگی دیوار می باشند، آن ها را جای دهید.

+ حال آن که اگر اتاق یا دری وجود دارد که از آن به هیچ وجه استفاده نمی شود. درون چهارچوب آن می تواند گزینه ی بسیار مطلوبی در راستای قرار دادن ساعت ایستاده باشد.

+ در مجموع می توان چنین بیان نمود که؛ محیط های بلااستفاده می توانند فضاهای خوبی به منظور قرار دادن این نوع از ساعت ها باشند. که می توانیم به پاگرد راه پله ها اشاره کنیم.

+ یکی دیگر از مکان های بهره گیری از ساعت ایستاده، محیط ناهار خوری خانه است. تنها چنانچه که قصد چنین کاری را در پیش دارید، از واقع نمودن ساعت در نزدیکی های گاز و حرارت امتناع ورزید. چرا که این امر منجر به کم شدن عمر ساعت شما خواهد شد.

+ در صورتی که اتاق خواب شما متراژ بالایی را دارد. شما می توانید برای دکوراسیون آن از قرار دادن این ساعت ها بهره گیرید. نکته ای که میبایست پیش از استفاده از این ساعت ها در اتاق خواب مدّ نظر خود قرار دهید این است که؛ صدای حاصل از پاندول ساعت بلند است. پیش از خرید ساعت سعی کنید برندی را انتخاب نمایید که پاندول آن ها صدایی را ایجاد نمی کند و یا آن که این صدا بسیار اندک است.

+ بسیاری از افراد چنین تصور می کنند که بهره گیری از این ساعت ها در محیط خانه ای با دکوراسیون مدرن اشتباه بزرگی می باشد. امّا شما باید به این نکته توجه کنید که، ساعت های ایستاده با سبک های قدیمی خواهد توانست در میانه های لوازم خانگی شما همچون یک اشیاء آنتیک جلوه کند.

 

مقاله پیشنهادی—نحوه تمیز کردن انواع شید آباژور

 

نتیجه گیری و کلام آخر

همانطور که در این مقاله خواندید ، ما سعی بر آن داشتیم که ضمن این متن از خود در آرام ست شما را با کاربرد ساعت ایستاده در دکوراسیون داخلی آشنا سازیم.‌ حال آن که شما می توانید در راستای خرید ساعت ایستاده و دیواری به ما اعتماد کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای