لوستر, مقاله

اندازه لوستر با متراژ خانه

ارتباط اندازه لوستر با متراژ خانه

اندازه لوستر با متراژ منزل

لوسترها از محبوب ترین ابزار نور پردازی برای منزل هستند و لوستر انتخاب شده باید با فضای خانه متناسب باشد. زیرا لوسترها با جذابیتی که دارند جلوه زیباتری به دکوراسیون داخلی خانه می بخشند. انتخاب مدل لوستر در حالت کلی به  متراژ و ابعاد خانه بستگی دارد وعاملی بسیارمهم در هنگام خرید لوستر به شمار می رود و باید اندازه لوستر با متراژ خانه متناسب باشد .

در ادامه این مقاله از وب سایت فروشگاهی آرامست قصد داریم به بررسی ارتباط متراژ خانه با اندازه و نوع لوستر بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

 

لوستر پذیرایی

پذیرایی یکی از اصلی ترین قسمت های خانه است و انتخاب لوستر مناسب برای این قسمت بسیار مهم است. اولین موردی که باید در هنگام انتخاب لوستر برای پذیرایی به آن  توجه داشته باشید بررسی ارتفاع و متراژ سقف است. اگر فضای مورد نظر شما  وسیع و با ارتفاع زیاد باشد لوستر انتخاب شده باید طوری باشد که بتواند منبع نور مناسبی را ایجاد کند و می توانید از دو یا سه لوستر در قسمت های مختلف سقف استفاده کنید، اما اگر این فضا کوچک باشد بهتر است لوستر های بزرگ استفاده نکنید زیرا در این صورت محیط خانه کوچک تر به نظر می رسد.

قاعده کلی برای هماهنگی متراژ پذیرایی  و لوستر بدین صورت است که اگر فضای پذیرایی از 9 متر مربع کم تر است، عرض لوستر باید 43 تا 50 سانتی متر باشد. اما اگر پذیرایی 10 تا 16 متر مربع باشد، لوستری با عرض 60 تا 70 سانتی متر می تواند بهترین گزینه باشد. در نهایت اگر چنانچه پذیرایی 24 متر مربع باشد، لوستر با عرض 65 تا 80 بسیار مناسب است.

 

لوستر ناهار خوری

انتخاب ابعاد لوستر برای محیط ناهار خوری نیز مهم است زیرا باید علاوه بر توجه به متراژ این فضا  باید به ابعاد میز ناهار خوری نیز توجه داشت، به نحوی که لوستر و میز نباید به حالت غالب بر یکدیگر باشند بلکه باید متناسب به نظر برسند، قطر لوستر باید 30 سانتی متر از قطر میز ناهار خوری بیشتر باشد. در مورد ابعاد این بخش نیز باید توجه داشت که فاصله لوستر با دیوارها حداقل 120 سانتی متر باشد تا فضایی راحت و  بسیار شیک در اختیار داشته باشید. بهتر است در این بخش از لوسترهایی استفاده شود که قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشند تا پس از صرف غذا لوستر را بالاتر از میز قرار دهید و نور فضای وسیع تری از خانه را تامین کند.

 

لوستر آشپزخانه

همان طور که می دانید آشپزخانه قلب هر خانه است و رنگ بندی و نور پردازی در طراحی دکوراسیون این فضا بسیار مهم است. انتخاب لوستر مناسب برای آشپزخانه می تواند زیبایی این محیط را دوچندان کند و برعکس  لوستر نامناسب  زیبایی سایر اجزای این محیط را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد. به طور معمول فضایی که به آشپزخانه اختصاص داده می شود کم تر سایر بخش هاست، پس باید لوستری را انتخاب کنید که قطر و ابعاد کم تری داشته باشد و محیط آشپزخانه را شلوغ  و کوچک نشان ندهد و تا حد ممکن چیزی از زیبایی این بخش از خانه کم نکند.

 

لوستر اتاق خواب

لوستر به اتاق خواب فضایی آرام می بخشد، و نور پردازی مناسب در این محیط  زیبایی اتاق را دو چندان می کند. اندازه لوستر باید با محیط اتاق متناسب باشد، به نحوی که نباید از فضای اتاق خواب بزرگتر جلوه دهد. اگر متراژ اتاق خواب شما کوچک باشد  بهتر است از لوستر هایی با ابعاد کوچکتر و تعداد چراغ های کم تر استفاده کنید. در غیر این صورت اتاق شما دارای روشنایی نامتعارفی خواهد بود که زیبایی آن را تحت تاثیر قرار می دهد. البته توجه به ارتفاع لوستر نیز مهم است به طوری که اگر سقف اتاق شما مرتفع است می توانید از لوستر های آویزان استفاده کنید، در غیر این صورت استفاده از لوسترهای چسبیده به سقف زیبایی منحصر به فردی به اتاق شما می بخشد.

یک راه حل ساده و کاربردی برای تعیین سایز لوستر و ابعاد اتاق این است که عرض اتاق را فوت به دست بیاورید و با هم جمع کنید هر عددی که به دست آمد قطر لوستر شما به اینچ خواهد بود.

 

مقاله پیشنهادی—چگونه آباژور منزل را تمیز کنیم؟

 

نتیجه گیری و کلام آخر

همانطور که خواندید در این مقاله از مقالات آرامست به بررسی ارتباط متراژ خانه با اندازه و نوع لوستر پرداختیم. تعیین سایز مناسب برای نشیمن یا اتاق خواب و آشپزخانه از عوامل مهم در انتخاب لوستر می باشد. به نحوی که اگر لوستری کوچک تر یا بزرگتر از اندازه مناسب انتخاب کنید زیبایی لوستر و خانه پایمال  خواهد شد و عملا هزینه ای که کرده اید به هدر خواهد رفت. پس در نتیجه تناسب اندازه لوستر با متراژ خانه بسیار کلیدی است و باید به آن توجه داشت.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای