آباژور, مقاله

راهنمای انتخاب آباژور مناسب

راهنمای انتخاب آباژور مناسب

راهنمای انتخاب آباژور مناسب

آیا به دنبال خرید و انتخاب آباژوری مناسب برای منزل هستید؟ آباژور یکی از وسایلی است که علاوه بر نوردهی به محیط می­تواند نقش بسزایی در زیبا سازی فضای منزل داشته باشد. از این رو افراد زیادی برای زینت بخشی به محیط منزل خود از این وسیله کمک می­گیرند. البته برای خرید آباژور نیاز است تا موارد زیادی را مورد توجه قرار داد. اگر نمی­دانید که در هنگام خرید آباژور باید به چه مواردی دقت کنید، پس بهتر است تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا به شما کمک کنیم خریدی مطمئن و جذاب را داشته باشید.

 

نکات مهم در هنگام خرید آباژور

خرید آباژور نیز مانند دیگر وسایل منزل نیاز به دقت لازم دارد. برای این که آباژوری متناسب با منزل خریداری کنید لازم است حتما موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:

 

شکل آباژور

شکل و ظاهر آباژور بهتر است با محیطی که قرار است در آن واقع شود هماهنگ باشد. اگر بیشتر وسایلی که در فضای مورد نظر شما هستند گوشه­ای تیز دارند پس می­توانید در هنگام خرید آباژوری  که گوشه­های زاویه داری را برخوردار می­باشد خریداری کنید.

 

اندازه آباژور

ارتفاعی که آباژور دارد باید دو سوم ارتفاع پایه آن باشد. این اندازه از نظر متناسب بودن بسیار استاندارد و جذاب می­باشد. البته از لحاظ پهنا هم باید قطر و اندازه کلاهک آن نسبت به پایه بزرگتر باشد.

 

سبک آباژور

در هنگام خرید و انتخاب آباژور بهتر است سبک و نوع چیدمان منزل خود را در نظر داشته باشید. اگر سبک دکوراسیون منزل شما کلاسیک است پس بهتر است از آباژورهایی که دارای کلاهک پلیسه­ای هستند استفاده کنید.

 

جنس آباژور

جنسی که می­خواهید خریداری کنید مهم است که با دیگر وسایل منزل هم خوانی داشته باشد. در صورتی که قصد دارید آباژوری چوبی را انتخاب کنید، پس اول نگاهی به وسایل منزل خود بیندازید. اگر بیشتر وسایل منزل شما از جنس چوب نیست، بهتر است از خرید این جنس آباژور صرف نظر کنید.

 

طرح آباژور

در صورتی که مایل هستید که فضای منزل شما شلوغ به نظر نرسد، طرحی را انتخاب کنید که ساده باشد. اگر طرح خاصی را در نظر دارید پس بهتر است آن را در برخی دیگر از وسایل هم به کار ببرید تا جلوه­ای هماهنگ به دست آید.

 

نور آباژور

نور آباژور را نمی­توان دست کم گرفت و از آن چشم پوشی کرد. در صورتی که مایل هستید آباژوری که می­خواهید بخرید را در اتاق و کنار تخت بگذارید، پس دقت داشته باشید که نور آن به صورت مستقیم نباشد. البته غیر مستقیم بودن نور آباژور را می­توان به ارتفاع آن نیز مرتبط کرد. از این رو برای خرید آباژور اتاق خواب، بهتر است از مدل­های رومیزی آن بهره بگیرید.

راهنمای انتخاب آباژور مناسب برای منزل

انتخاب آباژور مناسب برای قسمت های مختلف منزل

خرید آباژور را بهتر است با در نظر داشتن محیطی که قرار است در آن واقع شود انجام دهید. هر بخش از فضای منزل با توجه به شرایطی که دارد، باید آباژور خاص خود را نیز در آن قرار داد. در ادامه بهترین آباژورها را بخش­های مختلف منزل توضیح خواهیم داد که انتخابی مناسب و زیبا داشته باشید :

 

آباژور برای نشیمن و پذیرایی

آباژورهایی که دارای پایه کوتاه و بلند هستند را می­توانید برای پذیرایی خریداری کنید. بهتر است رنگی که می­خواهید انتخاب کنید با کاغذ دیواری، رنگ تابلو یا رنگ پرده همخوانی داشته باشد.

 

آباژور برای اتاق خواب

انتخاب آباژورهایی با پایه کوتاه و ساده می­تواند بهترین گزینه برای اتاق خواب باشد. رنگ آباژور این مکان را می توان با رنگ تخت، پرده، یا دیوار ست کرد.

 

آباژور برای اتاق کودک

اگر می­خواهید آباژور خریداری شده را در اتاق کودک قرار دهید پس حتما به فکر سلامت کودک خود باشید. از آباژورهایی که دارای جنس شیشه­ای یا فلزی هستند اصلا استفاده نکنید. بهترین نوع آباژور برای اتاق کودک آباژورهایی با جنس چوبی و تلقی هستند. فراموش نکنید که رنگ انتخابی حتما شاد باشد.

 

مقاله پیشنهادی—اندازه لوستر با متراژ خانه

 

نتیجه گیری و کلام آخر

آباژور یکی از پر طرفدارترین وسایلی می­باشد که خرید آن این روزها به یکی از گزینه های ­مهم خرید منزل تبدیل شده است. فروشگاه اینترنتی آرام ست با دارا بودن انواع مختلف آباژور و قیمت­های بسیار مقرون به صرفه، می­تواند بهترین فروشگاه برای خرید این محصول باشد. در این مطلب قصد داشتیم یک راهنمای انتخاب آباژور مناسب برای شما باشیم تا بهترین خرید را داشته باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای