ساعت, مقاله

بهترین جا برای قرار دادن ساعت ایستاده

بهترین جا و مکان برای قرار دادن ساعت ایستاده

بهترین جا برای قرار دادن ساعت ایستاده

ساعت های که در سال های اخیر رایج شده است و تحت عنوان ساعت های ایستاده دکوری مورد بهره گیری واقع می شود، چندی پیش به ساعت های کلاسیک معروف بوده است. در قرن هفدهم میلادی یک ساعت ساز انگلیسی، ساعت های ایستاده و دکوری را طراحی نموده و سپس تولید کرد. در آن سال ها تحول عظیمی پس از تولید این ساعت در زمینه ساعت سازی رقم خورد. این ساعت ها حاوی یک ماشین با یک پاندول بوده است و هر ثانیه به صورت نوسانی ضمن کابینی که در آن واقع بوده، حرکت می کرد. این قبیل از ساعت ها با آن که حدوداً سیصد و پنجاه سال از تولید آنها گذر می کند، امّا در روند این سال ها تغییرات بسیار کوچکی در بطن آنها ایجاد شده است. شاید ما  بتوانیم این امر را در طراحی منحصر به فرد کلمنت خلاصه کنیم. بهتر است ما در این متن شما را با بهترین جا برای قرار دادن ساعت ایستاده آشنا سازیم. لطفاً در این بخش از آرام ست با ما همراه گردید.

بهترین مکان برای قرار گرفتن ساعت ایستاده در منزل

در کجا می توان از این ساعت ها استفاده نمود؟

پیش از آن که قسمتی را در راستای قرار دادن ساعت ایستاده اتخاذ نمایید، در ابتدا باید دقت کنید و بسنجید و ببینید که آیا محل انتخاب شده، موقعیت مناسبی را برای قرار دادن ساعت ایجاد می کند و یا آن که نه!

این قبیل از ساعت ها از وزن و ابعاد بزرگی برخوردار هستند و به همین علّت از آنها در بیشتر مواقع در طبقه های اوّل بهره گرفته می شود. ساعت های ایستاده در اقسام گوناگون مدل ها با قیمت های بالا تولید شده و روانه بازار می شوند و به همین علّت آن را در اکثریت مواقع، در قسمت های عمومی خانه جای می دهند. بخش هایی چون؛ سرسرا، اتاق نشیمن یا اتاق های مطالعه.

 

راهرو یا سرا های ورودی خانه

بهترین مکان برای واقع شدن ساعت های ایستاده قطعاً قسمت ورودی خانه است. چرا که این محیط از فضای پرت بسیاری برخوردار می باشد و از این محیط ما نمی توانیم به عنوان نشیمن استفاده کنیم  و یا آن که میز کوچکی در این محیط قرار دهیم. قرار دادن ساعت های ایستاده در این محیط منجر خواهد شد تا صدا بیشتر انعکاس یابد. به گونه ای که شما با قرار دادن ساعت در اتاق های دربسته نمی توانید شاهد این انعکاس صدا باشید. از این جهت ما می توانیم یکی از مزیت های قرار دادن ساعت در سرسرا را همین موضوع در نظر بگیریم.

 

قرار دادن ساعت ایستاده در داخل دیوار

ممکن است در منزل خود فضای کافی در راستای قرار دادن ساعت های ایستاده نداشته باشید. پس پیشنهاد ما در چنین مواقعی این می باشد که ساعت های دیواری خود را در فرو رفتگی های دیوار جای دهید. ولیکن در ابتدا لازم است که توجه کنید و اطمینان خاطر داشته باشید، فضای موجود در فرو رفتگی دیوار جهت قرار دادن ساعت ایستاده مناسب می باشد؟

از سایر فضاهای مناسب جهت قرار دادن این وسیله می تواند، جلوی درب ورودی خانه باشد. البته بهتر است توجه داشته باشید که ضخامت چهارچوب درب منزل باید به حدی عمق داشته باشد که بتوان ساعت را در آن جای داد. تزئیناتی که در قاب اطراف چهارچوب قرارگرفته است منجر خواهد شد، در کنار ساعت نقش زیباتری را ایفاء کند. به گونه ای که با هم دیگر تناسب بسیار خوبی را رقم خواهند زد.

یکی از نکات بسیار حائز اهمیت در محیط و فضایی که قرار می باشد برای ساعت های ایستاده استفاده گردد ، این است که باید از این قبیل ساعت ها به خوبی مراقبت شده و نگهداری شوند. بخش بسیاری از ساعت های دیواری در اطراف خود حاوی پنل های هستند که در ابتدا لازم می باشد آن را باز کرد و پس از تمیز نمودن برای باری دیگر آن را تنظیم نمود.

پس لازم است، پیش از قرارگیری ساعت در یک ناحیه بدین نکته دقت نمود که به علّت اندازه و وزن بسیار آن ، سرویس یا تنظیم و تمیز کردن آن سخت نشده و حتی غیر ممکن نگردد.

در ابتدا توجه کنید که ساعت شما از چه نوعی است و چه میزان فضا را به خود اختصاص می دهد. از سویی مقدار فضایی که شما در راستای تمیز کردن، کوک نمودن و سرویس آن می خواهید، به چه اندازه باید باشد ؟

بهترین مکان برای قرار دادن ساعت ایستاده در خانه

مکان های بلااستفاده در منزل یا محل کار

از محیط و مکان های که بلااستفاده هستند، خواهید توانست به منظور قرار دادن ساعت های ایستاده بهره گیرید. فضاهایی چون پاگرد این محیط ها هیچ گونه استفاده و کارایی را به خود اختصاص نمی دهند. به همین علّت است که می تواند انتخاب خوبی در راستای قرار دادن ساعت های ایستاده باشد‌‌. یا از سویی راهروهایی که طولانی است می تواند فضای خوبی در این راستا باشد.

 

مقاله پیشنهادی—تاثیر ساعت دیواری بر دکوراسیون منزل

 

نتیجه گیری و کلام آخر

همانطور که خواندید ، در این مقاله از فروشگاه اینترنتی ارامست به بررسی مکان های مناسب برای قرار دادن ساعت های ایستاده پرداختیم ؛ امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد در آینده و در مقالات بعدی نیز بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای