ساعت, مقاله

تاثیر ساعت دیواری بر دکوراسیون منزل

تاثیر ساعت دیواری بر دکوراسیون داخلی منازل چیست ؟

تاثیر ساعت دیواری بر دکوراسیون منازل

اطلاع داشتن از زمان به افراد احساس آرامش و تمرکز می دهد ساعت دیواری یکی از مهمترین وسایل برای دکوراسیون منزل است و باید در انتخاب آن دقت کنید. ساعت دیواری علاوه بر اینکه کاربرد زیادی برای افراد دارد از وسایلی محسوب می شود که زیبایی منازل را دو چندان می کند. اگر می خواهید اطلاعاتی در مورد تاثیر ساعت دیواری بر دکوراسیون منزل کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید.

تاثیر ساعت دیواری بر دکوراسیون داخلی منزل

در انتخاب ساعت دیواری باید چه فاکتورهایی را مد نظر داشته باشید؟

ساعت دیواری جز وسایلی است که علاوه بر کابرد در زیبایی منزل نیز تاثیر بسزایی دارد. اگر ساعت را متناسب با فضای منزل انتخاب کنید باعث زیبایی دکوراسیون منزل شما می شود. اما در انتخاب ساعت باید فاکتورهایی زیر را در نظر داشته باشید که به صورت زیر است:

 

جنس ساعت دیواری

ساعت های دیواری دارای جنس های مختلفی است مواد اولیه ساعت ها معمولا چوب، پلاستیک، فلز و شیشه است. شما می توانید جنس ساعت را با توجه به دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید تا باعث زیبایی منزل شما شود. معمولا ساعت هایی که جنس چوب ساخته می شود دارای دوام بالایی است و دارای مقاومت بیشتری در برابر ضربه است.

 

محل نصب ساعت دیواری

برای داشتن یک دکوراسیون شیک شما می توانید ساعت دیواری خود را در اتاق خواب، اتاق پذیرایی و آشپزخانه نصب کنید. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که مدل ساعت را با توجه به فضایی که  ساعت می خواهد نصب شود انتخاب کنید. برای مثال برای آشپزخانه بهتر است ساعت دیواری هایی را انتخاب کنید که دارای طرح های مواد غذایی و یا وسایل آشپزخانه باشد و برای اتاق کودک ساعت هایی را انتخاب کنید که دارای طرح های عروسکی باشد.

 

سبک منزل و دکوراسیون

ساعت دیواری باید با سبک منزل شما متناسب باشد و باید به این نکته دقت کنید، در صورتی که سبک منزل شما مدرن است ساعت های دیواری با طرح روز و مدرن را انتخاب کنید. اما اگر منزل شما دارای سبک کلاسیک است بهتر است ساعت های دیواری چوبی با بدنه بلند را انتخاب کنید.

 

اندازه ساعت دیواری

با توجه به دیواری که می خواهید ساعت در آن مکان نصب شود اندازه ساعت خود را انتخاب کنید در صورتی که می خواهید نمای دیوار بیشتر جلب توجه کند از ساعت های کوچک استفاده کنید. اما اگر می خواهید ساعت بیشتر جلب توجه کند از ساعت های دیواری بزرگ استفاده کنید در حالت کل بهتر است برای دیوارهای بزرگ از ساعت دیواری بزرگ و برای دیوارهای کوچک از ساعت دیواری کوچک استفاده کنید.

 

رنگ ساعت دیواری

برای زیبایی بهتر منازل و داشتن یک دکوراسیون شیک، رنگ ساعت را متفاوت از سایر وسایل منزل انتخاب کنید در صورتی که رنگ مناسبی برای ساعت دیواری انتخاب کنید، جذابیت منزل شما بیشتر می شود. پیشنهاد می کنیم برای دیوارهای روشن ساعت های دیواری با رنگ تیره را انتخاب کنید و برای دیوارهای تیره ساعت های دیواری با رنگ روشن را انتخاب کنید.

 

طراحی ساعت

ساعت های دیواری با سبک های کلاسیک و مدرن در انواع مختلفی موجود است. ساعت های مدرن برای دکوراسیون های امروزی و فانتزی و همچنین خانه های اصیل مناسب است و دارای طرح های سنتی می باشد.

برخی از ساعت ها دارای قابلیت های دیگری مانند تاریخ، درجه دمای هوا و زمان های کشور دیگر هستند که شما با توجه به کاربرد آن می توانید این ساعت ها را انتخاب و خریداری کنید.

تاثیر ساعت دیواری بر دکوراسیون داخلی منازل

برای استفاده از ساعت دیواری چه نکاتی را باید رعایت کنید ؟

  • بهتر است برای اتاق خواب از ساعت های دیجیتال استفاده کنید تا صدای عقربه های ساعت شما را اذیت نکند.
  • در صورت انتخاب ساعت های دیواری بزرگ بهتر است فضای اطراف ساعت دیواری خالی باشد.
  • بهتر است ساعت دیواری را در فضایی نصب کنید که از قسمت های دیگر اتاق قابل مشاهده باشد در صورتی که این امکان برای شما فراهم نیست می توانید از ساعت های دو وجهی نیز استفاده کنید.
  • برای دیوارهای باریک از ساعت های دیواری باریک استفاده کنید.

 

مقاله پیشنهادی—راهنمای خرید آباژور مناسب برای منزل

 

نتیجه گیری و کلام آخر

ساعت های دیواری فقط برای نشان دادن زمان نیستند بلکه به عنوان یک وسیله تزیینی برای خانه شما محسوب می شود در نتیجه در زمان انتخاب ساعت دیواری به دکوراسیون منزل خود توجه کنید. انتخاب مناسب با توجه به سبک دکوراسیون تاثیر بهتری در زیبایی منازل خواهد داشت.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای