لوستر, مقاله

راهنمای خرید لوستر برای منازل

راهنمای خرید لوستر برای منازل

راهنمای خرید لوستر برای منازل

لوسترها یکی از محبوب ترین تجهیزات نورپردازی در منازل، رستوران ها، برخی شرکت ها، دفاتر و ‌‌غیره هستند. نوع و مدل لوستری که انتخاب می کنیم بسیار دارای اهمیت می باشد زیرا؛ موجب زیبایی بخشیدن دو چندان به خانه و محل کار ما خواهد شد. لوستر ها از نظر مکانی منحصر و محدود نیستند یعنی می توان برحسب علاقه و سلیقه  در پذیرایی، آشپزخانه، سرویس های بهداشتی، اتاق خواب و راهرو ورودی لوستر بکار برد.نوع و سایز لوستر منتخب شما تاثیر بسزایی در نوع دکوراسیون و حال و هوای منزل شما دارد. از همین رو باید در خرید لوستر کمی وسواس به خرج دهید تا مبلغی بیهوده بر خرید یک لوستر که هیچ تناسبی با دکورسیوان و فضای داخلی محل مورده نظرتان ندارد را صرف نکرده باشید. این انتخاب گاهی بسیار دشوار بنظر خواهید رسید زیرا؛ شما در هنگام خرید با لوسترهای بسیاری یا سبک ها و مدل های متنوع روبه رو می شوید .

 

انواع لوستر برای منازل

راهنمای خرید لوستر برای منازل

 

لوسترهای چوبی

فلزی

برنزی

برنجی

سقفی

دیواری

ریسه ای

شاخه ای

اس ام دی

شیشه ای

 

نکات کلیدی و حائز اهمیت خرید لوستر برای منازل

لوستر ها علاوه بر نورافشانی بیشتر در فضای خانه، موجب زیباتر شدن و جلوه بخشیدن به دکوراسیون منزل می شود؛ از طرف دیگر با یک انتخاب اشتباه در مدل و سایز موجب شلوغی و بدجلوه کردن آن خواهیم شد. به همین سبب در هنگام خرید لوستر برای منزل باید به چند مورد توجه داشته باشیم :

 

اندازه لوستر

سایز بزرگ و یا کوچک بودن لوستر فقط بسته به فضای مده نظرتان است. اگر با فضای بزرگ روبرو هستید شرایطتان برای انتخاب انواع متعددی از لوسترها هموارتر است ولی از طرف دیگر برای فضاهای کمتر باید بدنبال لوستر های ساده و مینیمال تر بود. زیرا با حجم نور آزار دهنده روبرو می شوید.

 

سبک لوستر

در نظر داشتن سبک و نوع دکوراسیون منزل در هنگام خرید لوستر یکی از موارد مهم و اساسی بشمار می آید . قبل از هر چیزی به یاد داشته باشید که هماهنگ نمودن لوستر و آباژورها جذابیت بسیاری را به دکورسیوان منزل شما می بخشد. لوستر های کوچک با نور کمتر که عموما دارای جنس چوبی و فلزی می باشند مناسب خانه های مدرن است. لوستر های بزرگ، کلاسیک و پرنور نیز که اغلب داری جنسیت کریستال و بلوری هستند؛ با سبک سنتی تناسبی بیشتری دارند.

 

رنگ لوستر

طبیعتا شما باید لوستری را انتخاب نمایید که با سبک و به ویژه رنگ سایر وسایل منزل منافات نداشته باشد. از همه مهمتر دست روی لوستری بگذارید که با چند نوع دکوراسیون دارای همخوانی باشد تا هر زمانی که تصمیم به تغییر دکوراسیون گرفتید، مجبور نباشید لوسترتان را نیز تعویض نمایید.

 

اندازه یا ارتفاع سقف

اندازه سقف در نوع لوستری که تصمیم به خرید آن را دارید بسیار حائز اهمیت است‌.برای مثال اگر منزل شما دارای سقف کوتاهی است نمی توانید یک لوستر آویز و یا چند طبقه خریداری نمایید زیرا علاوه بر نمایان شدن کوتاهی سقفتان سبب آزار و مزاحمت اهالی خانه نیز  می شود این نوع از لوستر ها برای سقف های بلند توصیه می گردد. شما می توانید با خرید لوستر های سقفی و هماهنگ نمودن آن با دیوارکوب و یا آباژور در در منازلی که دارای سقف کوتاه هستند زیبایی و نور مناسبی را در فضا ایجاد نمایید.

 

 

مقاله پیشنهادی—بهترین برندهای ساعت دیواری

 

 

انتخاب لوستر مناسب اتاق خواب یا آشپزخانه

لوستر هایی که دارای ساختار و طراحی نسبتا چوبی هستند با فضای آشپزخانه و اتاق خواب ها سنخیت و تناسب بسیاری دارند. اتاق خواب به عنوان محل استراحت شما در نظر گرفته شده است پس باید لوستری را برگزینید که تابش نورش رو به بالا باشد و نوری ملایم را در فضا پخش کند ولی از طرف دیگر لوستری که قرار است برای محیط آشپزخانه تهیه گردد، باید نور را به سمت پایین هدایت کند تا انجام امور در آن مکان در هر ساعتی از روز به سهولت صورت گیرد.

انتخاب رنگ و میزان نور دهی لامپ در نورپردازی و زیبایی فضا نقش ویژه ای را ایفا می کند. تلفیق رنگ مهتابی و آفتابی برای لامپ های لوستر می تواند بهترین گزینه برای ایجاد نورپردازی زیبا و عدم آزار چشم ها باشد .

در این وبلاگ از مقالات فروشگاه اینترنتی آرام ست به بررسی و راهنمای خرید لوستر برای منازل پرداختیم.

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مرتبط